şükela:  tümü | bugün
  • komik olmayan üstüne espri yapılmaması gereken ve hükumet tarafından kesinlikle yasaklanması gereken yapılardır. bir kadın hiç bir zaman kendi bedenini isteyerek satabileceği kantinde değilim ve bu insanların seçmedikleri zor yaşamları vardır. bu ülkedeki vatandaşlar olarak daha çok insan haklarına saygı göstermeliyiz. her kez onurlu bir yaşamı hak ediyor
  • bence çok seksi bir kelime. neden bu kadar kötu algılandıgını asla anlayamayacagım.
  • kadın kavgalarında ilk kullanılan sıfat.
  • türkçemize anlamını yitirerek girmiş bir kelime. farsça bir kelime olan ruspî'den gelmektedir. farsça ru: yüz anlamına gelir. sepîd: ak anlamına gelir. yani asıl anlamı, "yüzü ak, temiz kadın"dır.
  • çoğunlukla sürtük ile aynı anlamda kullanılan fakat farklı anlamda bir kelimedir. birisine orospu diyebilmeniz için seks ve ilgili eylemleri o kişiden bir şey karşılığında satın alıyor olmanız gerek. yok öyle bdsm kisvesi altında kelimelerin içini boşaltmak. kölem orospum diye seslenmekle köleniz orospunuz olmuyor. köleyi sikmek için para mı veriyorsunuz karşılığında? köleniz parasını almazsa siktirmez mi kendisini? bunlara cevaplarınız evet ise ne ala ama öyle olmadığını biliyoruz. güzel bir sikişin ardından koyabiliyor musunuz masaya 350euro? ya da öncesinde ne ise bedeli sordunuz mu?
    ya söylediğinizi yapın ya da yapamayacağınız şeye kalkışmayın.
  • bu kelimeyi duyduğumuz anda aklımıza mesnevi'den şu hikaye gelmelidir:

    • tirmiz vilayetinin emîri seyyid ecel bir gece delkak adlı nedîmine
    dedi ki: "acele ile bir kahpeyi nikah etmişsin"

    • "evlenme düşüncesinde olduğunu bana söyleseydin, seni namuslu, afîfe bir
    hanımla evlendirirdim."

    • delkak dedi ki: "dokuz tane namuslu saliha kadın aldım, hepsi de
    kahpe oldu. ben de bu gamla eridim gittim. bunun üzerine ben de hakkında hiç bir soruşturma yapmadan, bilgi edinmeden, nasıl olduğunu araştırmadan bu kahpeyi aldım; görelim bakalım bunun sonu nereye varacak!"

    • "ben bir çok defalar aklı denedim, fakat bir faydasını göremedim. şimdiden
    sonra işi deliliğe vuracağım, delice hareket edeceğim."

    şimdi ekşiciler, kendi hallerine bakmadan "mevlana müstehcen hikayeler anlatıyor" diye burun kıvıracaklardır. her gün başlıklarda envai çeşit müstencen sözler edenler sanki kendileri değilmiş gibi.

    müstehcen hikayeler anlatmak kötü ise sen niçin ekşide her gün bunlarla meşgul oluyorsun?

    eğer bir mahzuru yoksa niçin mevlana'yı kınıyorsun?

    yoksa bu tür çirkin sözleri kendine yakıştırıyorsun(çünkü kendinin sefihliğini kabullenmişsin) ama mevlana gibi büyük bir zata yakıştıramıyor musun? bizim gibiler için bunlar normal ama mevlana gibi olgun bir insan nasıl böyle sözler söyler mi diyorsun?

    mevlana bu sözleri yine senin için söylüyor; çünkü "insanlara akıllarına göre hitap ediniz" ölçüsü vaz' edilmiştir. senin halini sana tasvir ediyor. bir çingeneye söylenecek sözler bellidir. ona lord muamelesi yapmak abes kaçar.

    şimdi sureti hakikate çevirelim; mecazın anlamını çözelim:

    insan cüzi bir varlıktır; dolayısıyla onda açığa çıkan bilinç dahi cüzidir. kainatta ise her şey birbiri ile etkileşim içindedir. mesela benim şu anda ağzımdan çıkan tek kelimelik iyi veya kötü söz veya benden sadır olan ufacık bir fiil dahi tüm kainatı cürmünce etkiler ve öngörülemeyen sonuçlara yol açar. aynı şekilde kainatın da benim üzerimde etkisi vardır. yedi milyar insan ve insan aklını çok aşan sair etkenleri ve bunların karşılıklı etkileşimini düşünürsek, insanın kendi aklıyla bu kadar hesabın içinden çıkıp da doğruyu, hayrı bulmasına imkan olmadığını anlarız.

    bunun için sonsuz ötesi bir matematikle tüm hesabı yapacak bir bilince ihtiyaç vardır. işte bu noktada bizler düşüncelerimizi, niyetlerimizi, fiillerimiz evrensel bilince verilmiş bir dilekçe(dua) gibi görüp talepte bulunmalıyız. niyetimiz bu olmalıdır. bunun karşılığında ise bize verilecek her şeyden razı olmalıyız; çünkü bizim için hayır ondadır; zahirde kötü gibi görünseler bile.

    hz. ömer bu sırrı anladığı için şöyle söylemiş: "hakkımda hangisinin daha hayırlı olduğunu bilmediğim için darlık ve bolluk günlerimin hiçbirine aldırış etmedim"

    peki bu hikmeti anlamaz ve kendi burnumuzun dikine gidersek ne olur?

    delkak'ın başına gelenler bizim de başımıza gelir. cüzi aklımızın kendince hayır görüp yaptığı seçimlerin kötü sonuçları ile karşı karşıya kalırız. kendi aklına/gücüne güvenen kimse kendi aklıyla/gücüyle başbaşa bırakılır. evrensel güce/bilince güvenen kimsenin ise elinden tutulur.

    kim bu yola girmek isterse, "lâ havle ve lâ kuvvete illâ billah" tesbihini çok yapsın. tekrar ede ede bu manayı bilinçaltına kazısın.
  • orospu - belki de “hepimiz orospuyuz” diye haykırmanın zamanı gelmiştir.

    ataerkililiğin tarihi kadın bedeni, cinselliği ve emeği üzerindeki tahakkümün tarihi aslında. orospu sıfatı bu tahakkümü reddetmeye cüret eden her kadının üstünde demokles’in kılıcı gibi sallanıyor. görüntümüz, ilişkilerimiz, yaşamlarımız ve kızlarımızın yaşamlarıyla ilgili her kararımızı orospu gibi görünmeme kaygısı şekillendiriyor. buna baş kaldıranlarımız namus bahanesiyle tecrit ediliyor, zulme uğruyor, dövülüyor, sakat bırakılıyor, öldürülüyor.

    kim orospu değil ki
  • bir kadının ne yaparsa yapsın kaçamayacağı hakarettir. güçlünün güçsüzü ezmek için, en ufak bir itaatsizlikte soktuğu konumdur. (aslında bu güçlü dediklerimiz ruhen zayıf, çok zayıftırlar; dokunsan ağlarlar belki ve dokunsan gururları incinir.) nitekim bu dünyada topluma aykırı gittiğinizde orospu ediverirler sizi, çünkü toplum erildir. erillik sadece erkeklere has bir şey değildir ve orospuluk da sadece kadınların yaptığı bir şey değildir. güç-iktidar ilişkisi kurulan her yerde, her ilişkide erillik vardır.
  • insanın ruhu orospu olmasın. parasını verende yok karşılığını verende.
  • insanı ohadan ohaaa' ya sürükleyen dişi tipidir, tabi benzetme, zira buradaki çelişki : benzetilen yani cinsel işçi kadının yaptığı mesleği bu işi yapmayan kişiye hakaret olarak söylemektir, daha açmak gerekirse sex işçisi işini yapar parasını alır, fakat diğeri namus timsali gezer - görünür ama esas bu işi yapanın kanını donduracak kahpelikler yapar. bazı mallar da kanar ( ben ).

    burada haksızlık var, bu işi yapanlar, diğer bahsedilenlerden bin kat masum ve namuslusdur...

hesabın var mı? giriş yap