şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: orphaned land)
  • kendinden kacmak isterken kendini anlamayı basaran, bunu yaparken okuyucuyu roma imparatoru hadrian la tanıstırıp, kendini arayısını paris'te son tango yla ic ice yansıtan kadın kahraman eurydice ve yardımcısı bay gece etrafında gelisen 1982 de yazılmıs roman
  • 1949 yapımı, orpheus mitinden yola çıkarak ölümü irdelediği jean cocteau filmi. le testament de orphee'nin öncesi.

    çıplak bir kitap, bazen sadece ayna olan aynalar ve "şairlik, yazar olmadan yazmaktır"...
    siyahlar içerisinde güçlü bir kadın, beyazlar içerisinde yakışıklı bir ölümlü ve "beni buz gibi yakıyorsunuz"...
  • 1949 yapimi jean cocteau filmi. efsanevi hayat arkadasi jean marais basrolde orpheus rolundedir. film cocteau'nun 29 yilda bitirdigi orphic trilogy'nin ikinci filmidir.
  • alman bir grup.
    http://www.orphee-web.de/
  • aynaların dünya ötesi mekanlara açıldığı sürrealist film. ve filmde yalnız bu dünya ve ölenlerin gittiği dünya değil, başka dünyaların da var olduğu karakterlerin yer yer kurduğu cümlelerden anlaşılıyor. aynalar, dünyalar arası hatıraların ve inançların kalıntılarının bulunduğu tampon bölge, yaşadığını sanan insanlar ve siyah beyaz çekimleri ile ürperten bir havası da var. heurtebise'i canlandıran francois perier gözümde (özellikle sonlara doğru) andy garcia'yı canlandırdı bir de.

    --- spoiler ---

    hayat, uzun bir ölümdür...

    --- spoiler ---
  • (bkz: #6677162)
    yazarı nazlı eray'dır.
  • aynadan çıkan ölüm figürleri,onlara hizmet eden ve sadece öldürmek için ortaya çıkan motorlu bir çete,tekrarlayan radyo mesajları...

    belki de filmi özetleyen cümle şoförün söylemiş olduğu şu cümleydi :"ı'm proud to no longer be alive"

    yönetmenlik anlamında oldukça başarılı buldum özellikle ayna sahneleri çekimleri gayet başarılı,zor olmasına rağmen rahatsız edici hiçbir eksiklik yoktu gerçekten.

    filmi izlerken en çok aklıma takılan ise,bu filmin ıngmar bergman'ın kült filmi yedinci mühür filminden 7 sene önce yapılmış olmasıydı.gerek ölümün insan vücuduna bürünmüş ve dünyada gezen sureti olsun,gerek çekimlerdeki solgun yüzlü parlak ölüm karakteriyle bergman'ın bu kült filmden etkilenmediğini düşünmek,filme de haksızlık olur görüşündeyim.

    --- spoiler ---

    orpheus efsanesinin modern şekilde uyarlaması olan bu filmde,sonunda kendini tehlikeye atan ve zamanı geri alarak yeni hayatlara can verenin "ölüm figürü" olması da cocteau'nun yaratıcı ve ironiyle dolu kıvraklıktaki zekasını bize göstermeye yetiyor.bunların hepsi filmin şiirsel ve düşsel bir destan olarak hatırlanmasına yetiyor.
    --- spoiler ---
  • zamanının çok çok ötesinde efektlerle bezenmiş sinematik bir şiir. muazzam bir düş gücü ve karşı konulması zor bir anlatı var bu filmde. ayrıca filmin şifreli bir otobiyografi olduğu ve orphee karakteriyle jean cocteau' nun kendisini anlattığı da düşünülüyor.

    "ölümsüzlük, efsanelerin ayrıcalığıdır."
  • cocteau'dan şiir ve ölüm üzerine, şarabı eksik ve güneşsiz bir mit.. anlam, zerkalo'nun içinde saklıymış..