şükela:  tümü | bugün
  • asef bayat'ın eseri...

    "hayatta kalma stratejisi", aslında doğrudan yoksulluk siyasetiyle uğraşmadı. bu bakış açısının temelini, ilintili, üstü kapalı kavramsal bir varsayım teşkil eder. hayatta kalma stratejisi modeli, yoksulların güçsüz olmalarına rağmen, kaderlerinin hayatlarını belirlemesini beklemediklerini ima ederek bir adım ileri gider.

    bekalarını sağlamak için kendi tarzlarında etkindiler. nitekim işsizlik ya da fiyat artışlarına karşı koymak için sık sık hırsızlığa, dilenciliğe, fahişeliğe ya da tüketim kalıplarını yeniden şekillendirmeye müracaat ederler; kıtlık ya da savaşa karşı, göç yetkili makamlarca engellendiğinde dahi yaşadıkları yerleri terk etmeyi seçerler.

    bu düşünceye göre, yoksulların hayatta kaldıkları ve yaşamaya devam ettikleri kabul edilir; ne var ki hayatta kalmaları kendi ya da yoldaşlarının hayatları pahasına gerçekleşir.

    birçok kültürde, yoksullar arasında gerçek hayatta başa çıkma mekanizmalarına müracaat etmek çok yaygın görülse de, hayatta kalma stratejisi dilinin gereğinden fazla vurgulanması, escobar'ın (1995) kaydettiği gibi, yoksulların, onlara herhangi bir faillik tanınmadan, kurban olarak tasvir edilmelerini güçlendirmeye katkıda bulunabilir.

    sayfa: 35/36