şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: horta)
  • (bkz: alma mahler)
  • tasarimlarini en az gaudiler kadar basarili buldugum, es gecilmis gizli antik misir fetisisti avusturyali. zamaninda gustav klimt kankasiyla, viyana'daki yaygin entelektüel görüsü elestirip, bir nevi savas acmislardir. farkli estetik anlayisindaki inatciligi yüzünden franz ferdinand'la takisip, viyana'da daha bir cok olasi projeyi alamamistir.
  • adolf loos'un zitti bir usluba sahip mimardır.
  • hector guimard nasıl paris metrosunu güzelleştirdiyse, wagner de viyana metrosu için tasarladığı istasyonlarla gönlümüzde taht kurmuştur.
  • kentsel tasarım ve toplum gelişimine bakış açısı olarak;
    endüstriyel gelişimlere karsı 19. yy adına umutlu tutumu olan bir neslin uyesi olan mimar.

    19. yy sonlarına dogru sehir planlaması tum olasılıklarını tuketmiş ve yeni cozumler uretemez , guncel sorunlara karsı alan organizesi yapmakta sorun ceker haldeydi.modern kentlerin ihtiyacının saglıklı cevresel kosullar ve populasyonu yuksek olan buyuk kentlerin farkli insan sınıflarına hitap eden aynı farklılıkta konutlar uretilmesini salık veren wagner, kentin gelecekteki gelişimleri icin kamu mülkiyetinin de gerekli oldugunu ancak bu şekilde arazi fiyatlarını kontrol altına alanacağını ve sehir gelişiminin sürekliliğinin sağlanacağını öne sürüyordu.

    biriyle kıyaslamak gerekirse;

    ebenezer howard'ın "garden city" fikrinin buyuk sehirlerin konut sorununa cozum olmayacagini en baştan beri savunmuş ve zaman icersinde insanların bunu görmesini yolunda çaba sarfetmiştir.

    zira otto wagner; ebenezer howard'ın aksine çözümü populasyonu limitli, konut karakteri tipik, kücük prototip kentler yerine sınıfsal ayrımlara göre karakter değiştiren yapılara sahip büyük modern sehirlerde görüyordu.
  • şimdilerde kafe vb. olan karlsplatz tramvay istasyonu ile akla gelen, viyana'nın tramvay ağını borçlu olduğu secessionist mimar. akademi ve otoriteler tarafından sevilmemiş, becerileri bir nevi ziyan olmuştur ..
  • (bkz: majolika haus)
  • "yaptığınız bina geçmişi değil gününü anlatmalıdır." sözüyle bilinir. bu sözü ilk modernist yaklaşımlardan biridir. fakat sadeliği ve işlevi düşünmesi gerekirken yapılarında hala bezemeler işlevsiz süslemeler bulunmaktadır. yine de örneği az olmasına rağmen böyle şeyler düşünüp uygulaması takdire şayandır.