• yanlış olmasın haldun dormen mi, müşfik kenter mi şimdinin büyük sanatçılarından olan bir tiyatrocu gençken ismail dümbüllü'nün bir oyununu izleyerek ondan feyz almaya çalışır.

    birinci oyunda dümbüllü'nün oyuncusu (belki seyircilerin arasında belki sahnede; tam hatırlamıyorum) "ama ne hakla?" der, dümbüllü de "otuzbeşe bakla!" der ve seyirci kırılır.

    ilerki günlerde oyuna bir daha gider. aynı sahne gelir. dümbüllü'nün oyuncusu "ama ne hakla?" der, dümbüllü cevap vermez. oyuncu bir daha "ama ne hakla?" der. yine cevap gelmez. üçüncü defa "ama ne hakla?" diye sorduğunda dümbüllü "otuzbeşe bakla!" der ve seyirci yine kırılır.

    geleceğin büyük oyuncusu öğrencimiz kulise gidip bunu dümbüllü'ye sorduğunda dümbüllü önemli olanın o espri değil seyircinin o andaki halet-i ruhiyesini yakalamak olduğunu onun için metin üzerinde doğaçlama değişikliklerin gerekebileceğini anlatır. sonra dede korkut gelmiş. yok yok gelmemiş.
  • siyah-beyaz türk filmi nostaljisi sırasında, kara perçemli saçlarının ardından, kocaman siyah gözleriyle şuh bir kahkaha fırlatan, harbi delikanlı ablamız türkan şoray "ne hakla" diyen sosyetik, zampara boyfriendine "otuzbeşe bakla" cevabını yapıştırırdı. biz gözü yaşlı, burnu sümüklü, haliyle eli mendilli seyircilerde "nasılda taşı gediğine oturttu, helal sana türkan abla" nidalarıyla memnuniyetimizi vaveylaya dönüştürür, bahtiyar olurduk.
    (bkz: hey gidi günler hey)
  • ne hakla sorusuna verilen bir cevap.
    soruyu soranla alay etmek amcıyla kullanılır.
  • baklanin kilosu 35 lira iken yazilmis olmasi olasi sarki.
  • her halt aynı, değişen bir şey yok anlamında bir deyim. ayrıca aysel gürelin sözlerini yazdığı bir zerrin özer şarkısı*

    "tezgahı açma
    sanma kar başka
    aynı hesap her yerde
    otuz beşe bakla"

    gibi birşeydi.
  • zerrin özer'in 34. doğum gününde* piyasaya çıkardığı sevildiğini bil isimli 11. stüdyo albümünün a1'i. aysel gürel ile garo mafyan ortaklığının en akılda kalıcı parçalarından. harika bir synthesizer deneyimi.
  • zerrin özer'in aşırı nostaljik ve de pek güzel şarkısı. aysel gürel ve garo mafyan işlerini hep sevmişimdir. bir onno tunç aysel gürel ortaklığı kadar olmasa da.
  • klibinde varyemez amca'nın vak vak vak vvaakkllaaaa diye ritm tuttuğu nostaljik zerrin abla parçası...
hesabın var mı? giriş yap