• 2018'in en çok beklenen oyunlarından biri olmasına rağmen sözlükte sadece üç girdisi olan oyun.

    grafikler konusunda beklenti büyük ama hikâye için güvenmek zor.
  • 2017'nin sonunda çıkış yapması beklenilen the walking dead oyunu. payday serisinin yapımcısı olan overkill software'ın elinden çıkacak oyun co-op oynanabilecek ve çizgi roman evreninde geçecek.
  • trailerları muhteşem fakat oynanış videoları bok gibi olan oyun. trailerı izlediğimde ağzım sulanmıştı, tek kişilik, hikaye bazlı bir oyun geleceğini düşünmüştüm fakat oynanış videolarını görmemle hayallerim suya düştü. left 4 dead çakması, hiçbir anlamı olmayan “şurada şunu yap, buradan bunu al” tarzı görevleri yapmaya çalıştığınız online, saçma sapan bir oyun
  • çok iyi olabilecekken sıçıp batırmış bir oyun. oynanış fena olmasa da teknik, level design ve devamlılık anlamında berbat olduğundan yitip gitmiş bir oyun.

    oynanış anlamından bakacak olursak 2013'te çıkan the walking dead survival instinct ile benzeyen tarafları var. ne çok hızlı ne de çok yavaş bir temposu var. ateşli silahları kullanmak keyifli. melee yani yakın dövüş silahları yer yer tatmin ediyor ama daha fazlasını beklerdim. bu oyun 2018'de çıktı, 2015'te çıkan dying light'ın çok daha yakın dövüşü vardı. dying light'ta zombiye vurduğumuzda hissediyoruz, vurduğumuz yere göre kafası parçalanıyor, bu oyunda ise kafasına tekrar tekrar vuruyoruz, bayılır gibi tepki verip yere düşüyor, zombi oyunlarından beklediğimiz tatmin edicillik yok. dying light'tan veya birçok zombi oyunundan daha kötü yakın dövüşü var. bu oyunla dying light ile ne alakası var diyorsanız 7 days to die, killing floor, l4d, hatta unturned bile iyi bu konuda. bu oyunlarda zombinin kafasına tekrar tekrar vurunca ya patlıyor ya da bir efekt veriyorlar, overkill's the walking dead oyununda ise zombiler şekeri düşmüş gibi bayılıyor ikinci vuruştan sonra. oyunda birden fazla karakter var. hepsinin kendisine göre özellikleri ve silahları var. bir karakter molotof craftlayabiliyor mesela, diğeri sis craftlayabiliyor. oyun ilerledikçe yeni özellikler açıyorsunuz ama çok da detaylandığını söyleyemem. zombi olarak oyun size çok fazla çeşitlilik sunmuyor ama bunu anlayabiliyorum. sonuç olarak temeli the walking dead'a dayanan bir oyun bu. bize maksimum sunabildikleri zırhlı zombi ve l4d2'deki boomer'a benzer zombi. bir de tabii insanlarla olan savaşlar ama gerçekten berbat. hayatınızda daha önce payday 2'de stealth değil de loud şekilde ilerleyip polislerle falan savaştıysanız aşağı yukarı nasıl olduğunu bilirsiniz. bu da öyle işte, aşırı keyifsiz ve yapay zeka berbat. adam ölmeden önce 2 şarjör boşaltıyor üstünüze ama siz adamı öldürüp lootlamak için yanınıza gittiğinizde tabancanıza 1 mermi ekleniyor. şaka değil, gerçekten 1 mermi ekleniyor bazen, şanslıysanız 2. böyle boktan boktan sorunları çok eskiden yaşardık. 2018'de çıkan coop odaklı the walking dead konseptli oyunda böyle sorunlar yaşamayı kimse beklemiyordu. bazen insan düşmanlar bomba fırlatıyor ve duvarın arkasına geçiyorsunuz bir şey olmasın diye, duvar arkasından etkilenip ölüyorsunuz. oyun çok buglu ve cilalanmamış. bazen zombiler ve insanlar aynı ortamda oluyor ve bu iki grup birbirine giriyor, ölen insanlar zombi olarak dönüşüyor tıpkı dizideki ve çizgi romandaki gibi. bu tür şeyler güzel açıkçası. yine de itiraf edeceğim, her şeye rağmen zombi öldürmek keyifli. özellikle silahlarla bam güm ilerlerken o dizideki hissi yaşıyorsunuz.

    level design böyle bir oyundan beklemeyeceğim kadar kötü. çoğu bölümlerde koridor şeklinde yerlerden ilerliyoruz sürekli ve sıkışık bir alanda kısılıp kalıyoruz, bu sırada da belirli görevleri yerine getiriyoruz. lakin görevler o kadar saçma ki akıl almaz derecede saçmalık. mesela oyunun başlarında bir jeneratöre güç vermeye çalışıyoruz. bunun için fuse ve gas can gerekiyor belirli bir sayıda. o küçük haritanın belirli yerlerine dağıtmışlar bu malzemeleri. fuse'lardan biri jeneratörün hemen sağındaki rafta. diğerleri de hemen üç adım ötesindeki garajın içerisinde, diğerleri de aynı şekilde. böyle 6 tane falan var. hı? neden böyle bir şey var? saçma sapan dağıtılmış, hiçbir zorluk yok. ne left 4 dead gibi üzerinize zombiler geliyor ne de killing floor gibi dalga dalga zombi geliyor. mal mal belirli bir noktada dolaşıp malzemeleri tamamlayıp geri dönüyorsunuz. yazının başında bahsettiğim the walking dead survival instinct oyununda da aynı sorun vardı ama malzemeleri daha mantıklı dağıtmışlardı ve oyunda bir ekip kuruyordunuz, ona göre malzeme yönetimi sağlıyordunuz. minimal da olsa başka etkenler de vardı. o oyunda malzemeleri ararken başka tür zorluklarla karşılaşıp bambaşka yerlere gidiyordunuz ve o malzemeleri bulduktan sonra binbir güçlükle geri dönüyordunuz asıl yerinize. bu oyunda ise teker teker garaj kapılarını açıp fuse arıyorsunuz amele gibi. hiçbir zorluk yok, oradaki zombilerin hepsini öldürdüyseniz bitti zaten. bir de oyunu çok zorda(very hard seçeneği, overkill değil) oynayıp bitirdim ben, ona rağmen böyle. oradan sonrasında ise bazı bölümlerde ise bazı haritalar tuzak dolu, sürekli ayı tuzakları, bubi tuzakları ile karşılaşıyoruz. onları imha etmek için de belirli kitlere ihtiyacımız var ama bu kitleri oyunda ilerledikçe açabiliyoruz. bu tuzaklar ise oyunun başındaki haritada var. bazı tuzaklara mecburen düşmek zorunda kalıyorsunuz çünkü imha edemiyorsunuz, üstünden de atlayamıyorsunuz. eee amına koyayım ne yapmamı bekliyorsun? zaten tuzağa düştükten sonra karakter ölüyor, sonra 1 can daha az şekilde yine geliyorsunuz. oyun co-op odaklı olduğu için bu tür dengesizlikler olmuş. sanmışlar ki 4 arkadaş girecekler oyuna, herkes kendine göre bir class, tool falan seçecek. öyle girip uyumlu bir şekilde herkes kendi classına ve tooluna göre davranarak ilerleyecek. harika uyumlu bir oyun devam edecek falan. ancak öyle uyumlu bir şekilde ilerler zaten, aksi takdirde oyun sıkışıp kalıyor. solo oynamaya çalıştım bir süre ama gerçekten oyunun tasarımı asla solo için yapılmamış. benzer oyun olarak l4d ve killing floor en iyi örnek. orada da solo bir şekilde ilerlemek zordur ama mümkündür(l4d'de pek mümkün değil gerçi de youtube'da yapan abiler var). belirli özelliğe sahip değilsen sıkışıp kalmazsın. bu oyunda ise birçok etken var ve hepsinin yağ gibi akabilmesi için bütün özelliklere sahip olmalısınız. youtube'da khomchik adlı youtuber gibi bütün özellikler açık şekilde overkill zorluğunda bile bölümleri yaparsınız öyle olursa ama oyunu ilk defa oynayan biri için tasarlanmamış asla. istemişler ki 4 kişi tam olarak girin ve öyle ilerleyin. bu oyun arkadaşlarınızla oynanmak için tasarlanmış bir oyun. arkadaşlarınızla oynadığınız zaman çok eğleneceksiniz çünkü kendine göre özel tarafları var, en büyük etkisi diziden dolayı olsa gerek. arkadaşlarınızla beraber zombileri doğrayarak ilerlerken çok zevk alıyorsunuz, hep birlikte bir bölgeyi temizliyormuş hissiyatı veriyor. mekanikler de fena olmayınca aşırı zevkli oluyor. takım oyunu işe yarıyor ama benzeri oyunlardakinden daha kötü bir sisteme sahip çoğu anlamda. son kısımda övdüğüm şeyi diğer tüm zombi oyunları daha iyi başarıyor açıkçası. 7 days to die'dan tutun dayz'e, project zomboid'den tutun killing floor'a kadar tüm zombi oyunlarını oynadım ve arkadaşlarla beraber zombi sürüsünü temizlemek çok keyiflidir hepsinde. en keyifsizi overkills twd olabilir çünkü oyunun temelinde sıkıntı var. temizlediğiniz bölge size güzel bir his vermiyor. sadece oyunun başındaki camp defense kısmında zevk aldım bu konuda.

    hikayesi saçma sapan bir şey ama hikayeye göre ilerliyor oyun, hikaye bir maşa yani anlayacağınız. adamların derdi hikaye falan değil zaten. "dört kişi beraber takılın, the walking dead konseptinde bir şeyler yapın" demişler ve ona göre bir oyun tasarlamışlar. aslında mantıken bunu yapmalarında sorun yok. sonuçta benzer bir şekilde killing floor ve l4d örnekler var ama o oyunların altında the walking dead gibi bir konsept yok. ayrıca o oyunlarda tonla zombi çeşidi ve tonla oynanış çeşidi var. killing floor'daki classları ve zombi çeşitlerini saymaya başlasam yazı daha da uzun sürer. l4d'deki versus seçeneği tek başına bu oyunu yok edip parçalar. bu oyunun neden öyle olmadığını anlayabiliyorum yazının başlarında dediğim gibi ama o zaman oyunu da ona göre tasarlamalılardı. the walking dead ismiyle çıkan bir oyunun bu tarz olması çok yanlış. hikaye tabanlı olmalı, oynanışı aynı şekilde sağlam olmalı ve aynı zamanda ufak da olsa açık dünya olabilir. days gone, dying light veya hafif uzak da olsa far cry serisi gibi oyunlar buna örnek. bu oyunun öyle tasarlanması gerekiyordu, bölüm bölüm ilerleyerek aynı şeyi elli kere yaptığınız co-op bir oynanış tarzı asla yakışmamış. en kötü state of decay'i kendine örnek almalıydı. genel yapısı da uyuyor zaten sonuçta. zaten oyunda kamp sistemi falan var, görevlerde topladığın lootlarla geliştiriyorsun falan. bu oyun aslında çok şey olabilirmiş ama potansiyelin içine sıçmışlar.

    aslında daha oyun hakkında bahsetmediğim birçok şey var ama bu kadarı bile çok fazla böyle bir oyun hakkında. zaten bu oyunu artık oynamak isteseniz de oynayamıyorsunuz. steam'de veya belirli yerlerde yok, kaldırıldı. tek oynayabileceğiniz yöntem torrentlemek. onu da co-op bir şekilde oynayabiliyor musunuz bilmiyorum ama solo belki zar zor çekilir, ben zamanında solo oynamıştım uzun süre. atarsınız arkaya bir video, podcast, film vs. ancak öyle çekilir.
  • çılgın atan bir trailer ile sabırsızlandıran oyun.
    dizi de hiç rastlamadığımız aiden karakterini görüyoruz trailerda. tıpkı fear the walking dead dizisi gibi aynı evrende farklı karakterleri göreceğiz. robert kirkman da yapımcı firma ile beraber çalışıyormuş ve çizgi romanlarda olmayan yeni karakterler olacakmış oyunda.
    hikaye salgından hemen sonrasında geçecekmiş. salgının ilk anlarını bize oynatırlar mı bilemiyorum, olsa güzel olurdu.

    oyuna gelirsek; grafikler baş döndürücü görünüyor ama ubisoft sağ olsun pek tamah edemiyoruz trailerlara. fps türünde olacak.
    co-op modunda 4 kişi oynanabilecek, kamp kurup geliştirebileceğiz. karakterlerin her biri farklı yeteneklerde olacak ve öğrendiğim kadarıyla farklı hikayeleri ve oynanış stilleri olacak.

    çıkış tarihi 2018 sonbaharı olarak gösteriliyor. yalnızca ps4, xbox one ve pc için çıkacak. bekliyoruz.

    edit: düzeltme.
    edit: çöp olmuş oyun. daha oynamadan söylüyorum çünkü gameplay videoları oyunun dinamiklerini ve yetersizliklerini apaçık gösteriyor. çok bir şey vaat edilmemişti belki ama insan o tanıtım videolarından sonra böyle bir oyunla karşılaşınca wtf? oluyor. kötü oldu. dying light devam.
    edit 2: hâlâ merdivenden dümdüz çıkan npc yapıyorlar. gel de deli olma.
  • payday'i yapan adamlarin oyunu. payday'i severim ama bu vasat ne yazik ki.
  • malum ortamlara düşmüş oyun.
  • birisinin twitch yayını izleyerek oyunu beğenmeme vesile olmuştur. trailerını izlediğimde resmen flashback yaşayarak gerçek dizinin enstantaneleriyle "aha bu sefer vallahi billahi yaptılar" nidasında yaklaştım. şahsen beklentim büyük, trailer'ında senaryo varmış gibi davranınca insan singleplayer olarak da şu oyun motorunda walking dead serüvenini tatmak istemiyor değil hani..

    velhasıl kelam; twitch'de denk geldiğim bir yayıncının önerileri üzerine durmaplay'den 80 liraya edindiğim oyundur. uzun bir aradan sonra bir kaç aylığına eğlencemi kiralamış bulunmaktayım.
  • arkadaş grubuyla oynadığım ve kötü olmasına rağmen çok tuhaf bir şekilde bağımlılık yapmış oyundur. üstelik zombi temalı oyun, film, dizi vs. sevmem. oyun çıktıktan kısa bir süre sonra çok fazla olumsuz yorum almaya başladı. daha ikinci günden itibaren patchler gelmeye başladı ve bol miktarda bug hala mevcut. açıkçası 2018 yılında insan yeni bir oyun çıktığında etkileyici bir fizik motoru bekliyor ama bu konuda oyun çok zayıf. neredeyse hiçbir obje ile etkileşime geçemiyorsunuz (quest objeleri hariç). zombi tiplemeleri klonlanmış gibi (4-5 çeşit var. hepsi aynı...). ama gelgelelim oyunda öyle bir multiplayer atmosfer yaratılmış ki, 3-4 kişi resmen hayatta kalma mücadelesi veriyorsunuz. kaynaklar çok kısıtlı ve görev sırasında save etme şansınız yok. aynı anda ölürseniz taa görevin en başına dönüyorsunuz ki, o kadar yavaş ilerleyip sonlara doğru öldüğünüzde acayip siniriniz bozuluyor. oyun bildiğiniz zor. menülerin nasıl çalıştığını anlamak zaman alıyor. oyun bitmeden skill pointleri kullanamıyorsunuz. bu arada iki hafta oldu hala silah modifikasyon olayını çözemedik. ama belki de bu gariplikler silsilesi bizi oyuna bağlıyor. çaresizlik bağımlılık yapıyor olsa gerek.
  • çok ucuz çıktı büyük ihtimal 230 tl civarına çekilecektir fırsatınız varsa kaçırmayın
hesabın var mı? giriş yap