şükela:  tümü | bugün
  • gunumuz oyun piyasasinda elde etmesi aslinda kolay olan, zor detaylardir.

    oyunlarda belirli dengeler vardir.
    hikaye ile gorsellik ornegi en sevdigimdir.
    bu iki degisken birbirini tamamlamalidir.
    ikisinin toplamina 100 dersek, hikaye 20 ise gorsellik 80 olmalidir.

    tabi rol yapma oyunu seven bir oyuncu icin hikaye on planda kalirken, baskasi icin bu durum degisebilir.
    bunun disinda, gunumuz oyun sektorunde en onemli etkenlerden birisi oyun ici ekonomidir.
    gerek oyundaki esyalarin yada herhangi bir seyin takas edilmesi,
    gerek o esyanin oyundaki arz talebe gore kendi fiyatini bulmasi,
    gerekse o esyanin gercek hayatta maddi bir karsiligi olmasi oyuncuyu oyunda tutar.

    gunumuz icin dusunursek bana gore en onemli etken ise oyuncuyu anlayabilmedir.
    artik oyunlarin, sadece cocuklar icin olan eglenceler olmadigi kabul gormustur.
    ve buyuk firmalar, bu farkindaligin olusmasi ile beraber oyun yapimini bir sanattan ziyade sadece kar amaci gutme uzerine kurmaya baslamislardir.

    en ufak bir dlc'nin oyundan pahali olmasi buna bir ornektir.

    fakat bu kar piyasasinda, hala oyuncuya deger veren firmalar mevcuttur.
    cdpr ve 11bitstudios benim icin en guzel ornektir.

    oyuncuyu oyunda tutabilmek, o oyunu satmaktan daha zordur.
    ve bu yuzden duzenli olarak oyunu gelistirme ve hatalari gidermek ise en buyuk artilardandir.