şükela:  tümü | bugün
  • istanbul tarihi türk müziği topluluğunda çalan tanburi. ayrıca "mızrabın nefesi" projesinde yer alan üç tanburiden biridir.
  • nasıl büyük bir yetenek olduğu şuradan dört dakika elli saniye boyunca müşahade edilebilir.
  • tanburî, müzisyen. (bkz: tanbur)

    talebesi olup birebir ders alma şerefine nail olabildiğim güzel insan, gerçek bir sanatkâr. içindeki, şahsiyetindeki güzellikler tanbur icrasına yansımış ve kendine has bir tanbur icrası oluşmuştur. istanbul teknik üniversitesinde abdi coşkunun talebesi olmuştur. sadece tanbur değil, yaylı tanbur, tarab, lavta gibi enstrümanların da icrasında oldukça başarılıdır. başta istanbul tarihi türk müziği topluluğu olmak üzere farklı topluluklarda müziğini icra etmeye devam etmektedir.

    müzik alanında bilgili olduğu kadar felsefe, tarih gibi alanlarda da sürekli okumalar ve araştırmalar yapar. naif kişiliği, genel kültür seviyesi ve ilgilendiği konulara olan hakimiyetiyle ve bunları her zaman aşk ile yapmasıyla sizi alır götürür.

    kendine ait bir web sitesi de var. link orda da kendisine ait bir biyografi yer alıyor. aynen aktarıyorum:

    --- spoiler ---

    26 şubat 1970'de ankara’da doğdu.

    eğitimi:

    üsküdar ortaokulu (ilk ve orta okul), üsküdar halide edip adıvar lisesi (lise), ıtü türk musikisi devlet konservatuarı (1987-1993), bu dönemde tanbur eğitimini hakan talu’dan (1,5 yıl) ve abdi coşkun’dan (3,5 yıl) aldı. yüksek lisans (1993-1995, tez teslimi 2000).

    çalıştığı yerler:

    türk dünyası araştırmaları vakfı (1987-1990), kubbealtı musiki cemiyeti (1987-1990), ayangil orkestra ve korosu (1989-2001), istanbul radyosu (1990-1992), t.c. kültür bakanlığı istanbul tarihi türk müziği topluluğu (1991’den bu yana).

    konserler:

    öğrenciliği döneminden başlamak üzere alâeddin yavaşça, inci çayırlı, yıldırım gürses, ahmet özhan, münip utandı gibi pek çok önemli sanatçıya tanbur ile eşlik etti. “hamlet 2001 ustalarımıza” (2001) adlı tiyatro eserinde tanbur ile müziklerine eşlik etti. 2003 yılında şenol filiz ve birol yayla’nın “mızrabın nefesi” ve “8 tanbur” isimli projelerinde tanbur ve lavta sanatçısı olarak görev aldı. ahmet özhan ile yurtiçi ve yurtdışındaki yüzlerce konserde tanbur ve lavta ile eşlik etti. nameistanbul grubuyla ürettiği projelerle konserlere katıldı.

    kayıtlar:

    ahmet özhan’ın solist olduğu yapı kredi bankası 5cd’lik “ateş-i aşk”, “padişah bestekarlar”, “ilahiyat-ı kenan”, 4 cd’lik “irfân-ı aşk”, “niyâzî-i mısrî” ve “mevlana’nın dilinden”albümleri, ruhi ayangil’in yönetmenliğinde yapılan “katibim şarkısı üzerine çeşitlemeler”, yalçın tura bestelerinden oluşan “şeyh galib’e saygı kantatı” ve “tura şarkıları” albümleri, mehmet reik kaya ile birlikte “ruhnüvaz” albümü, “ıtri” adlı tv dizisinin müzikleri, “memur muzaffer” adlı tv dizisinin müziklerinde tanburuyla yer aldı.

    grafik çalışmaları:

    “padişah bestekarlar” ve “mevlana’nın dilinden” adlı cd ve kaset kitapçıklarının grafikleri ve hazırlanması, ittm topluluğunun verdiği konserler için afiş çalışmaları, istanbul tarihi türk müziği topluluğunun resmi web sayfasının grafikleri, metinleri ve hazırlanması, aynı topluluğun logo tasarımı ve davetiye, afiş, el programı tasarımları, “mimdesign” adlı iç mimarlık ve tasarım şirketi ile “ida shop-concept” adlı raf sistemleri şirketlerinin broşür ve web sayfalarının tasarımı ve hazırlanması, bilgisayarda ebru ve hat çalışmaları, enstrümanların 3d modelleme ile yapılmış animasyonları üzerine çalışmalar, sayıları 10'a ulaşan kitap dizgisi ve kapakları, çeşitli konserler için barkovizyon çalışmaları. halen istanbul tarihi türk müziği topluluğu web sayfasının yöneticiliğini yapmaktadır.

    metin ve barkovizyon çalışmaları:

    mevlevi dervişlerinin sema töreni öncesindeki hazırlanma aşamalarını anlatan metnin hazırlanması, müziklerinin montajı ve barkovizyonu. bu çalışma türkçe, ingilizce, ispanyolca (meksika ve ispanya), endonezyaca dillerinde hazırlanmış ve dünyanın birçok ülkesinde gösterilmiştir. hz.mevlana’nın hayatını içeren bir metin ve barkovizyonu, sema töreninin ritüelinin anlatıldığı metin ve barkovizyon çalışması vardır. ayrıca hazırladığı istanbulnâme projesinde istanbul’un mekanlarını dolaştıran bir metin ve barkovizyon çalışması mevcuttur. hakan aysev’e 10 kasım atatürk’ü anma konseri için barkovizyon çalışması, ihsan özer yönetimindeki “enderun’dan mızıkay-ı hümayun’a adlı konser için bir barkovizyon çalışması, son on yılda kaybettiklerimiz konulu bir barkovizyon çalışması, kuruluştan kurtuluşa, halvetî ayini ile ilgili barkovizyon çalışmaları.

    halen t.c. kültür ve turizm bakanlığı istanbul tarihi türk müziği topluluğundaki görevini sürdüren sanatçı, dört telli klasik kemençe sanatçısı yasemin şehnaz ayan ile evli olup, kerem ve tarık isminde iki erkek çocuk babasıdır.

    --- spoiler ---
  • kendisine talebe olmak ile müşerref olduğum güzel insan. kendisine her “hocam” deyişimde “estağfurullah ne hocası ya hu” diyen bir insana talebe olmak çok büyük bir müşerrefiyettir. kendisiyle bir dakika daha fazla geçirebilmek için her şeyi bırakır koşarım.

    yaptığı her taksim gözlerimi dolduruyor. vurduğu her mızrap gönlüme dokunuyor. tanbur icrasından ötede bir müzisyendir işte özata hocamız, özata ağabeyimiz. kendisi mensubu olduğu istanbul tarihi türk müziği topluluğunun en mühim müzisyenlerinden biri. öyle ki, topluluğun grafik işlerini gönüllü yapmaktadır. bu benim yapabildiğim bir şey, neden yapmayım demektedir. kim kurar bu cümleleri ya hu.

    işim gereği çalıştığım bir arkadaş var. çocuğun mottosu şu “para konuşmadan iş yapmam.”. yani para konuşmadan iş yapmayan birisi. hayatta her şey para mı be mübarek. bırakın bu işleri. gönül nerede, muhabbet nerede!?

    özata hocamın ise para herhalde en son konusudur. allah da böyle kişilere çokça bereketli rızık veriyor. gani gani de versin. en güzelleri onların olsun.

    tüm sanatkarlara, daha doğrusu ben sanatkarım diyenlere; varlığıyla, sanatıyla, kişiliğiyle, eserleriyle, azmi ve çalışkanlığıyla örnektir. bilmeyen herkes onu bilsin. gitsin elini öpsün. çok seviyoruz kendilerini. allah başımızdan eksik etmesin.

    ekleme: link bu ne güzel ne içten bir tınıdır hocam. ah..