şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: sound düşmanlığı)

    sosyal medyanın, müzik sektörünün dinamiklerini değiştirmesiyle ortaya çıkan katliam zinciri. geçmişten gelen; kulağımıza, kalbimize, ruhumuza işlemiş her güzel sözlü müziğin "akustik" adı altında boktanlaştırılma süreci. bir aşçı düşünün; birbirinden değişik özgün tatları, boktan baharat harcıyla tekdüzeleştiriyor. et sote yiyorsun, aynı tat; imam bayıldı yiyorsun, aynı tat; karnıbahar yiyorsun, aynı tat...

    süreç şu şekilde işliyor:
    1- sesinin güzel olduğunu düşünüyorsun veya sesin güzel
    2- sağdan soldan, cihangirden kadıköyden, armonik yeteneksizlikte evereste oynayan, kendisini paco de lucia'nın bir tık altı gören bir kaç akustik entrüman ustasını buluyorsun.
    3- bu üstadlara "bas bir iki akor, arada da 3 saniyelik armoniye uyan boktan bir melodi üret veya vokalin melodisini takip et" diyorsun
    4- üstadlar çalmaya başlıyor, sen de kendi ses özelliklerini ortaya çıkarmak adına abartılı abartılı, saçma sapan yorumlara girişiyorsun
    5- başlığa da "akustik versiyon" yazdın mı oldu bu iş
    6- end process. bir özgün güzelliğin daha sikilme süreci başarıyla tamamlandı.

    sonra yüzbinlerce zevksiz, milyonlarca sound düşmanı seni ilah ilan ediyor; "abiiiee orjinalinden 30 kat daha güzel olmuş yeeaa" naraları altında biz, çocukluğumuzun şarkısının katliamını izliyoruz.

    en üzücü örneklerinden bir tanesi big in japan

    sen 1984 yılında synth harikası bir eser yap; milyonlarca insan tarafından dinlenilsin; altyapısı bir ton şarkıda kullanılsın; özgünlüğü, tarzı ile insanların ruhuna işlesin.

    sonra müziğe, sound'a bu eser için şöyle yorumlar yapsınlar:

    "guano apes coverini dinleyene kadar big in japan dinlemis sayilmazsiniz "
    "orjinalinden iyi olan coverlar"
    "abi ane brun versiyonu şarkıyı 1000 kat güzelleştirmiş beyaaa"

    yukarıda armonik yeteneksizlik dedik, "armonik yetenek nedir?" diye soran olacaktır.

    armonik yetenek budur, buyrun!

    orjinal
    cover

    orjinal
    cover
  • katleden vardır yoktur kişiden kişiye değişir yorumu. ama ben akustik versionlar dinlemekten ziyadesiyle memnunum. özellikle akustik versiyonları dinliyorum.
    akustiğin tadı benim için cidden çok daha başka.