• sen bir ömür boyunca org başına ilk geçen her 80 li yıl bebesinin çaldığı eseri bestele, hem de o kuşağın bebesi büyüsün senin entryini girmesin, olacak şey mi?

    evet senden bahsediyorum özkan turgay, bilmem hatırlar mısın daha tamamen kelermemiş kıl bıyıklı bir insandın da bir gün efsane olacak bir dizinin jenerik müziğini yapmak üzere ihale almıştın. işte o gün ne bilebilirdin ki (edit) sözlük moderasyonunun organ denkliğinden (edit) uyduracağın bu eser seni efsane bir insan yapacak, her casio, yamaha psr org çalanın dostu olacaktı? bilemezdin elbet, bilecek gibi bakmıyordun o yıllar. ama oldu başardın, bir çırpıda perihan ablanın müziğini yaptın, ölene kadar unutamayacağımız bu ezgiyi bizlere armağan ettin.

    ve yine nereden bilebilirdin ki bu ezgi 17 ağustos depreminde saat 3 ü 2 geçerken depremle senkron tıngırdayacak, bir zümre için perihan abla jeneriği depremin milli marşı haline gelecekti? bunu da bilemezdin, müneccim değildin zira, bilemezdin gecenin o saatinde perihan ablayı tekrardan yayınlayan trtnin depreme fon müziği olacağını, bilemezdin belki yüzlerce insanın perihan abla jeneriğini izlerken ölüvereceğini. bilsen belki bu kadar acaip bi beste olmazdı o, hüzünlü falan olurdu.

    şimdi seneler sonra sana, ekmeğini taştan çıkarmış bu başarılı besteciye bakıyorum da, galatasaraydan cherokee jipinle geçiyor, serdar ortaça nar çiçeğim bal çiçeğim gibi şarkılar yapıyorsun. sana bakıyorum ve aklıma diyecek daha başka bir şey gelmiyor, araban çok güzelmiş hayırlı olsun.

    kuzu kuzu me me isimli perihan abla şarkını da çok severdik biz onu da söyliyeyim.

    tamam hitabetim bitti bin arabana çek git, bir daha da görünme bu başlıkta.
  • merhaba özkan bozdum yeminimi yine geldim huzuruna. çünkü unutulmuş, yaşanmamış, söylenmemiş bir şeyler var hala seninle aramızda. bilmem hatırlar mısın, perihan ablanın konu bulunamaz şakir eşşeklik yapamaz bölümlerinden birinde, sanırım yıldönümünde, şakirle perihan güner ümitin sunduğu bir yarışmaya katılıyorlardı. çılgın aile coşuyor serisinden apartma esprilerin yaşandığı bu yarışmada türlü türlü hokkabazlıklardan sonra sıra bu çalan eseri tanıyabilecek misiniz? bölümüne geliyordu...

    işte o çalınan eseri sen çalıyordun özkan, kısacık (sansürlü) parmakların tuşlara basarken sicim gibi terliyor, mücrim gibi titriyordun. çalınan eser ise elbette perihan ablanın jenerik müziğiydi, antidiegetic sesin diegetic gerçeklikle buluştuğu bu ortamda katalizör sendin bilmem hatırladın mı?

    hatırladın elbette.

    peki ya özkan o sansasyonel anın ardından, yıllar sonra kendi başına bir gün eminönü alt geçidindeki orgcuların önünde sana bakarak perihan abla müziğini çalarken boncuk boncuk terleyen, ve nedense senin ilgine mazhar olamayan insanı bildin mi?

    bilemediysen o benim özkan, o hep bendim.

    kendi bestene yüz vermeyen, sana yapılan bir saygı duruşunu sallamayan bir insanmışsın sen...bu yüzünü de gördüm

    gittin saz mı caz mı diye bir şarkı yaptın zaten o gülşene. bir (sansürlendi) benzemiyordu, şimdi bile bir tek ben hatırlıyorum sözlükte. bunu da bil özkan...seni senden iyi biliyorum her hareketini izliyorum.

    kahrol demiyorum, kahrolma da gör hallerimi
  • mahallenin muhtarlari, sehnaz tango, perihan abla ve $imdilerde bir dilim ask gibi dizilerin muziklerini yapan 2 ayri konservatuar bolumu mezunu muzik adami.
  • gelmiş geçmiş en kötü dizi jenerikleirne imza atan insan. "böööyleee miiii olacaaaakttııı" ve "yarı şaka, yarı ciddi, bizim programın adı" gibi bestelerini de unutmamak gerekir. eserlerinde genellikle dizinin isminden yola çıkar ve "bizim dizi başlıyor", "işte bizim program" gibi sözler güfteden eksik olmaz. bir dönem de bbg* benzeri bir programda "bir şarkı söyle" isimli yarışmada klavye çalardı.
  • ayrica, gulsen ve serdar ortaci müzik piyasasina kazandiran(?) ki$i.
  • bir zamanlar özel kanalların birinde * * yapılan bir yetenek yarışmasında* jüri üyeliği yapardı. sesi güzel olduğu halde fiziği düzgün olmayan kişileri hep elerdi.
    eşi kendisinin üçte biri boyutlarındaydı.
  • 87 88 sampiyonluk gecemiz albumunun arkasindaki isim.
  • yetmişlerin sonu, seksenlerin başında, hardal'ın albümlerinde klavye çalmış kişi.
  • uçurtmayı vurmasınlar'ın müziklerini yapan adam *. başka ne icraatları varmış diye şöyle bir baktım da, neyse..
  • doksanlarda hemen her dizinin müziklerinde parmağı vardır özkan abimizin. böyle mi olacaktı, tatlı kaçıklar,şehnaz tango, yaşımın izlemeye yetmediği perihan abla falan. sonra öğrendim ki gülşeni müzik piyasasına sokan serdar ortaçın elinden tutan da oymuş.

    hayatında tek bölüm süper baba izlememiş , tatlı kaçıklar , böyle mi olacaktı, mahallenin muhtarları gibi tırt yapımların müptelası bir medya kullanıcısı olarak özkan turgayın hayatımdaki yeri tahmin ettiğinizden de büyüktü. hayatımda aldığım ilk kaset olan bbg tarık'ın of deli gönül albümüne kadar da müzikal hafızamı bilimum radyo ve kral tv ile beraber özkan turgay paylaşıyorlardı.

    otisabi sevgili özkan hakkında samimi duygularını kaleme alırken hep perihan abla eksenli yazmış. benimse zihnimde özkan turgay markası hep mahallenin muhtarlarıyla yanyanadır, çünkü bu uzun soluklu dizi alışılagelmişten çok daha fazla müzikal yapıyı barındırıyodu bünyesinde. fikoya, halime karşı, temeli, çaydanlığı tercih eden benim gibi bünyeler hatırlıcaktır ki , mahallenin muhtarları dizisinde olay örgüsü müzikli oyunlar ve şamatalarla oluşturuluyordu. misal fadime temelin kendisini aldattıgından şüphelendi , gerçeği öğrenmek için plan mı yaptı. bu normal günlük diyalog cümlelerinin özkan hocamın bestesi eşliğinde lirik söylenişiyle aktarılırdı seyirciye, ekseriyetle de mahallelinin -ki mahalle dizide kocaman bir çekirdek aile imgelemidir- hızlandırılmış hareketlerini izler fakat konustuklarını duyamaz , onun yerine çok sesli bir koronun konuyu müzikal eksende özetlemesini dinlerdik. şarkı da

    - bakalım temel şimdiii naaa-pııı- caaak (temeli x değişkeni olarak düşünebiliriz) diye bağlanırdı, sahneye dönülürdü.

    yaklaşık 10 sene ekranlarda kalan dizinin başarısının ardındaki alameti farika da zannımca özkan turgay'in müzikal çabalarıydı.

    o özkan turgay ki yine sadece mahallenin muhtarları dizisinde izleyiciye görsel malzeme vermiş, dizinin jeneriğinde ,altta müzik özkan turgay yazar iken orgu başında arzı endam ediyor izleyiciyi kibarca başıyla selamlıyordu.

    şimdi diyeceksiniz ki noldu lan öldü mü adam, yahut rüyanda mı gördün ?

    yok dostlar kendisi sağ ve şükür ki rüyama da girmedi. eminim çoğunuz biliyor ki alkişlarayaşıyorum diye şukela bi site var. orada tulganın ay bu kız beni öldürecek isimli 1995 çıkışlı hit şarkısının klibi yayınlanmış* şarkıyı hemen hatırladım ama yeni farkettiğim bişey vardı. şarkının söz/müziğini genç popçu tulga ile paylaşan özkan turgay. baştan pek önemsemedim, şarkının ritmine ayak uydurmakla fazlasıyla meşguldum çünkü. sonra aynı şarkının ikinci bi klibi daha var dediler. üşenmedim youtubedan onu da buldum izledim. bu sefer karşıma gençlerin dersten çok birbirine kalpler çizip gonderdiği , türlü kurlar yaptıgı bir sınıfta müzik öğretmeni ( ki bunu da tahtaya çizilen sol anahtarı ve notalardan anlıyoruz) olarak çıkınca ustaya daha fazla kayıtsız kalmam imkansızdı. benden açıkça vefa bekliyordu ve ben de kendisine işbu entryimle selam ederim. sedat karadeniz* i gorursen ona da selamları ilet lutfen sevgili özkan.

    edit:ahanda klip http://www.youtube.com/…u0o&feature=player_embedded
    üstad 30 ve 44üncü saniyelerde görülebilir efendim.
hesabın var mı? giriş yap