şükela:  tümü | bugün
  • şebnem ferah bu başlığı okur üzülür, özlem tekin'in s.nde olmaz.
  • özellikle şebnem ferah'ı yakından tanıdığım için, ne denli leş bir karaktere sahip olduğu , o konserlerde, tv'lerde gördüğünüz utangaç kız modelinin gerçek olmadığını bildiğim için samimiyetle özlem'in alacağı versus.

    burada ot içeceğim diye evinden insan kovan şebnem ferah'tan bahsediyoruz. lütfen. hadi müzik dünyasında yaptığı hile hurdalara ve kurduğu lobi olaylarına hiç girmiyorum bile. seni gidi küçük sezen aksu.
  • özlem tekin rock müziği yaşar, şebnem ferah rock müzik yapar.

    özlem tekin elektronik, pop, rock, türkü, heavy metal, psy trance türlerinde eserler verebilecek yetenekte bir müzisyendir, şebnem ferah risk almaz stabildir.

    özlem tekin laga luga yapmadan direkt olarak anlatır mevzuyu seni benim gibi kimse sevmedi sevmez der, şebnem ferah'ın şarkı sözleri daha bir afili, edebidir.

    ikisi de çok yetenekli olmakla beraber özlem tekin'in elinden tutan sağlam birileri olsaydı dünyaca tanınan bir rockstar olabilirdi. ahmet ertegün'ün tarkan'a yaptığı gibi değil ama gerçekten a dan z ye her şeyiyle ilgilenen birinden bahsediyorum. orada görüneceksin, bunu yapacaksın, gerekler, lazımlar kişiliğine uygun olmadığı için o da uzun soluklu olmazdı o ayrı.

    çok belirleyici olansa kadın albümü mükemmel olan şebnem ferah kargalar gibi bir albüm yapamaz.

    kiss.
  • dağları delen, çölleri aşan, erleri kız başına yenen bu versusu da kaybetmez
  • özlem tekin tesla, şebnem ferah edison’dur.
  • özlem tekin canı nasıl isterse öyle müzik yapar, kimse zikinde değildir. şebnem ferah 6 albümdür tribünlere oynar. özlem tekin feminist tavrıyla kadınların yanındadır, haklarını gözetir. şebnem ferah kezban haklarında bir numaralı temsilcidir. özlem, bir ilişki yaşamışsa gerekirse öldürüp cesedine tükürebilir. şebnem, "aldatıldım lan" konseptli 10 şarkılık albüm yapar, ağlar ve zırlar.
  • ikisi de türk müziğine katkılar yapmış, iki farklı güzel renktir. türkiye'nin ilk kadın rock grubu volvox'u kuran 2 nevi şahsına münhasır kişidir. ikisi hakkında fikirlerim şöyledir;

    profesyonellik:
    şebo: iyi bir profesyoneldir. provalarını layıkıyla yapar. iş arkadaşlarıyla iyi iletişimler kurar ki bas gitaristi buket doran yıllardır menajerliğini yapar. ozan tügen hem klavyeci hem aranjördür (@delfina uyardı düzeltme yapıldı) kardeşi ceren tügen vokalistidir. şarkıların aranjesini, armonisini vs nakış gibi işlerler. gitar desen metin türkcan (metoboy) pentagram gibi bir grubun solo gitaristi adam zaten rock profesyoneli. (@cokgenbas uyardı alkol problemleri sebebiyle gruptan ayrıldığını söyledi) aykan ilkan da davulda bu kadro 1997den beri birlikte çalan aile grubudur. hepsini bir arada tutan tutkal ise şebodur. şebonun müzikalitesinin mimarları bu arkadaki kişilerdir. şeboyu şebo yapan bu gruptur ve bu grubu da grup yapan şebodur. oturur saat gibi çalışır, piyasanın ihtiyaçlarını anlar ve ona göre ürünler üretirler. işin gerekliliği neyse onu yapmaya çalışırlar. sözleşmelere sadık, çalışması kolay, üretken kısaca profesyonel bir kadrodur.

    özlem: her grubu farklı, her çalıştığı kişi farklı, her studyosu farklı, her soundu farklı, her şirketi farklı bir kadın. hakan pekerle de çalışmıştır, murder king'den özhan ve onurla da çalışmıştır. plak şirketleri değiştirmiş, norveçte mix/master yaptırmış, dizilerde oynamış, festivallerde çalmış, denemiş, takılmış, piyasayı görmüş, yaşamış en sonunda tatmin olamamış ve eeeh sikerim deyip çekilmiştir. sert müzikte yapar, soft müzikte. özlem şebnem gibi müziğe bir sektör olarak bakmamış, piyasanın ihtiyaçlarını karşılamak yerine kendi gibi olmayı seçmiştir. eh maalesef piyasa bunu kaldırmaz. ya çok yorulur havlu atarsınız, ya da şebo gibi tek yapabileceğiniz şeyin şarkı söyleyebilmek olduğunu ve orada varolabilmek adına bazı fedakarlıklar yapmayı, kendinizden ödün vermeyi göze alır yola devam edersiniz.

    özlem piyasanın ne kadar boktan olduğunu bizzat içinde yaşayarak gördü, öğrendi, kendinden ödün vermedi ve elinin tersiyle itti. şebo piyasanın ne kadar boktan olduğunu gördü, öğrendi ve alan boş ben buradan yürürsem olur dedi ve kendinden ödünler vererek devam etti.

    canlı performans:
    vokal anlamında şebo özlemden daha iyi. çok fazla efektör kullanması biraz can sıksa, hileye kaçsa da yine de özlemden iyi. duruş olarak şeboya çizilen ve tutan imaj belli "rock kraliçeliği" o da onu oynuyor. başarıyor da. saniye saniye yazılmış, kurgulanmış, çalışılmış sahneler. ama özlem sahnede de kendi gibi. canının istediğini yapıyor. kuralları, şöyle olmalı böyle olmalı gibi programlı bir sahnesi yok.

    müzikalite:
    şebo fabrikadan çıkmış, tutmuş, kutulu bir ürün gibi. özlem halktan gelen, isyan eden anarşist gibi. şebonun soundu hep aynıdır 94 yılında volvoxun bitmesinden sonra 97'den bu yana soundu değişmemiştir. aynı kadro, aynı müzikler. tuttu mu? devam. buradan yürürüz. albümde duyduğunuz soundu konserde de duyarsınız.

    özlem ise tam tersi. hiçbir albümü bir öncekine benzemez. içinden geleni, imkanlarının yettiğini yapar özlem. o anki ruh hali, o an etrafındaki müzisyenler, o an cebindeki para, o an arzuladığı şey vs o anı neyse onu yapar. özlemin şebo gibi oturmuş ve tutan bir soundu olmamıştır hiçbir zaman. albümde duyduğunuz şeyi konserde bambaşka şekilde dinleme durumunuz olabilir. şebo gibi oturmuş, saat gibi çalışan profesyonel bir kadrosu olamadı hiçbir zaman. müzikal açıdan başarılıdır. sertin tillahını yapar. kargalar felakettir. ama dediğim gibi işte imkanlar. şebonun saat gibi çalışan sistemi gibi bir ekosistem kuramamıştır kendisine. hepsi maliyet çünkü. okay şebo yapıyor ama kazanıyor da yapıyor. özlem hep harcayan taraf. zor yani bu işler. neyse. dediğim gibi şebo fabrikasyon müzik yapar. kurallı müzik yapar. özlem yaşayan, samimi, daha deneysel müzikler yapar.

    karakter:
    şebo ağır takılır. kendine çizilen imajın dışına çıkamaz. kurallarla yaşar. şarkısı planlıdır, sahnesi planlıdır, instagramda atacağı post bile planlıdır hepsi önceden çalışılmıştır. evet kendisi bir aşk kadınıdır içip dağıtmak ister ancak etrafında hep onu kolundan tutacak, taksiye binip eve götürecek birileri vardır. çizgilerin dışına çıkmasına izin verilmez. çıktığı an biter. içinde derin buhranlarla çift karakter yaşar. özlem ise hesapsız yaşar, kuralları kabul etmez ki rock dediğin budur. şebodan çok çok çok daha cesur, daha girişimci, daha vefakardır. profesyonel midir? değildir. gidip bir köyde eşeğiyle birlikte yaşayabilir. muhtar azası olarak hayatına devam edebilir ama şebo asla yapamaz. çizginin dışına adımını attığı anda biter. özgür değildir. şarkıları da özgür değildir. özlem rocker, şebnem ise piyasanın ihtiyacını karşılayan bir ikondur. karakter olarak şahsi fikrim özlem daha doğrudur.

    neyse çok yazdım galiba. dediğim gibi ikisi de farklı renklerdir. aynı versusta karşılaştırılamazlar bence. ikisi de iyi ki vardır, iyi ki müzik yapmıştır.

    edit:imla
  • özlem tekin sadece kendi çabalarıyla buraya gelmiş ve en iyi türk kadın rockcıdır. şebnem ferah ise sezen aksu'nun parlatmasıyla öne çıkmıştır.
  • açıp da bir şebnem ferah dinleyeyim demem ama özlem tekini hala mest olarak dinliyorum.

    şebnem anca bağırıyor ama özlem öyle değil kalbine dokunuyor adeta

    şebnem ferah kesinlikle abartılmış bir balondur, özlem ise yeterince istifade edemediğimiz bir yetenek

    şebnem arda turandır, özlem sergen yalçın
  • piyasada şebnem ferah'a yer açılsın diye özlem tekin'e sezen aksu tarafından nasıl haksızlık yapıldığını bildiğimden özlem tekin diyorum. şebnem ferah'ın cırtlak, tiz, ince sesini beğenmiyorum zaten. neymiş? rakibin olmayınca kıymetin olmuyormuş. ikisinin de müziği tarzım değil ama insan olarak özlem tekin'i tutarım. daha duyarlı zaten.

hesabın var mı? giriş yap