şükela:  tümü | bugün
  • ikisi de türk müziğine katkılar yapmış, iki farklı güzel renktir. türkiye'nin ilk kadın rock grubu volvox'u kuran 2 nevi şahsına münhasır kişidir. ikisi hakkında fikirlerim şöyledir;

    profesyonellik:
    şebo: iyi bir profesyoneldir. provalarını layıkıyla yapar. iş arkadaşlarıyla iyi iletişimler kurar ki bas gitaristi buket doran yıllardır menajerliğini yapar. ozan tügen hem klavyeci hem aranjördür (@delfina uyardı düzeltme yapıldı) kardeşi ceren tügen vokalistidir. şarkıların aranjesini, armonisini vs nakış gibi işlerler. gitar desen metin türkcan (metoboy) pentagram gibi bir grubun solo gitaristi adam zaten rock profesyoneli. (@cokgenbas uyardı alkol problemleri sebebiyle gruptan ayrıldığını söyledi) aykan ilkan da davulda bu kadro 1997den beri birlikte çalan aile grubudur. hepsini bir arada tutan tutkal ise şebodur. şebonun müzikalitesinin mimarları bu arkadaki kişilerdir. şeboyu şebo yapan bu gruptur ve bu grubu da grup yapan şebodur. oturur saat gibi çalışır, piyasanın ihtiyaçlarını anlar ve ona göre ürünler üretirler. işin gerekliliği neyse onu yapmaya çalışırlar. sözleşmelere sadık, çalışması kolay, üretken kısaca profesyonel bir kadrodur.

    özlem: her grubu farklı, her çalıştığı kişi farklı, her studyosu farklı, her soundu farklı, her şirketi farklı bir kadın. hakan pekerle de çalışmıştır, murder king'den özhan ve onurla da çalışmıştır. plak şirketleri değiştirmiş, norveçte mix/master yaptırmış, dizilerde oynamış, festivallerde çalmış, denemiş, takılmış, piyasayı görmüş, yaşamış en sonunda tatmin olamamış ve eeeh sikerim deyip çekilmiştir. sert müzikte yapar, soft müzikte. özlem şebnem gibi müziğe bir sektör olarak bakmamış, piyasanın ihtiyaçlarını karşılamak yerine kendi gibi olmayı seçmiştir. eh maalesef piyasa bunu kaldırmaz. ya çok yorulur havlu atarsınız, ya da şebo gibi tek yapabileceğiniz şeyin şarkı söyleyebilmek olduğunu ve orada varolabilmek adına bazı fedakarlıklar yapmayı, kendinizden ödün vermeyi göze alır yola devam edersiniz.

    özlem piyasanın ne kadar boktan olduğunu bizzat içinde yaşayarak gördü, öğrendi, kendinden ödün vermedi ve elinin tersiyle itti. şebo piyasanın ne kadar boktan olduğunu gördü, öğrendi ve alan boş ben buradan yürürsem olur dedi ve kendinden ödünler vererek devam etti.

    canlı performans:
    vokal anlamında şebo özlemden daha iyi. çok fazla efektör kullanması biraz can sıksa, hileye kaçsa da yine de özlemden iyi. duruş olarak şeboya çizilen ve tutan imaj belli "rock kraliçeliği" o da onu oynuyor. başarıyor da. saniye saniye yazılmış, kurgulanmış, çalışılmış sahneler. ama özlem sahnede de kendi gibi. canının istediğini yapıyor. kuralları, şöyle olmalı böyle olmalı gibi programlı bir sahnesi yok.

    müzikalite:
    şebo fabrikadan çıkmış, tutmuş, kutulu bir ürün gibi. özlem halktan gelen, isyan eden anarşist gibi. şebonun soundu hep aynıdır 94 yılında volvoxun bitmesinden sonra 97'den bu yana soundu değişmemiştir. aynı kadro, aynı müzikler. tuttu mu? devam. buradan yürürüz. albümde duyduğunuz soundu konserde de duyarsınız.

    özlem ise tam tersi. hiçbir albümü bir öncekine benzemez. içinden geleni, imkanlarının yettiğini yapar özlem. o anki ruh hali, o an etrafındaki müzisyenler, o an cebindeki para, o an arzuladığı şey vs o anı neyse onu yapar. özlemin şebo gibi oturmuş ve tutan bir soundu olmamıştır hiçbir zaman. albümde duyduğunuz şeyi konserde bambaşka şekilde dinleme durumunuz olabilir. şebo gibi oturmuş, saat gibi çalışan profesyonel bir kadrosu olamadı hiçbir zaman. müzikal açıdan başarılıdır. sertin tillahını yapar. kargalar felakettir. ama dediğim gibi işte imkanlar. şebonun saat gibi çalışan sistemi gibi bir ekosistem kuramamıştır kendisine. hepsi maliyet çünkü. okay şebo yapıyor ama kazanıyor da yapıyor. özlem hep harcayan taraf. zor yani bu işler. neyse. dediğim gibi şebo fabrikasyon müzik yapar. kurallı müzik yapar. özlem yaşayan, samimi, daha deneysel müzikler yapar.

    karakter:
    şebo ağır takılır. kendine çizilen imajın dışına çıkamaz. kurallarla yaşar. şarkısı planlıdır, sahnesi planlıdır, instagramda atacağı post bile planlıdır hepsi önceden çalışılmıştır. evet kendisi bir aşk kadınıdır içip dağıtmak ister ancak etrafında hep onu kolundan tutacak, taksiye binip eve götürecek birileri vardır. çizgilerin dışına çıkmasına izin verilmez. çıktığı an biter. içinde derin buhranlarla çift karakter yaşar. özlem ise hesapsız yaşar, kuralları kabul etmez ki rock dediğin budur. şebodan çok çok çok daha cesur, daha girişimci, daha vefakardır. profesyonel midir? değildir. gidip bir köyde eşeğiyle birlikte yaşayabilir. muhtar azası olarak hayatına devam edebilir ama şebo asla yapamaz. çizginin dışına adımını attığı anda biter. özgür değildir. şarkıları da özgür değildir. özlem rocker, şebnem ise piyasanın ihtiyacını karşılayan bir ikondur. karakter olarak şahsi fikrim özlem daha doğrudur.

    neyse çok yazdım galiba. dediğim gibi ikisi de farklı renklerdir. aynı versusta karşılaştırılamazlar bence. ikisi de iyi ki vardır, iyi ki müzik yapmıştır.

    edit:imla
  • kuşkusuz ki şebnem ferah, özlem tekin çok iyi bir ses ama bir şebnem ferahın bıraktığı etkiyi bırakmadı gençliğimiz de
  • ikisi de özel sanatçılardır.
    kıyas yapmaya bile cesaret edemiyorum. ama yine de sanki özlem tekin'e azıcık daha yakınım.

    keşke özlem tekin, yine albüm çıkarsa...
  • 2002 dağları deldim albümü (özlem tekin)

    2003 kelimeler yetse albümü (şebnem ferah)

    yarış foto finişte biter.
  • özlem, tek bir noktadan farklı bir çok noktaya bakan basit gözlem adamıdır. şebnem, bir çok farklı noktadan tek bir noktaya odakkanmaya çalışan komoleksliktir. kompleks olanı ifade etmek zordur ama basit olanı ifade etmek daha kolaydır.

    özlem, baktığı yerden gördüğüne aynı basitlikte karşı tepkiyi ifade eder, bunu da çok iyi yapar. şebnem, kompleks olan biteni anlamaya çalışır ve anladığı kadarına sindirmek için daha sakin yaklaşır. bu da genel olarak looser bir karakter ortaya çıkarır.

    bana göre versusu da ben buyum, olduğum gibiyim diyen özlem kazanır.
  • birini sezen aksu yemiş, piyasadan silmiştir. biri de sezen aksu'ya yedirmiş, piyasada serpilmiştir.
  • 2side albüm yapsa da dinlesek. dinlenecek müzik yapan şarkıcılar kayboldu bu aralar.
  • şebnem ferah daha profesyonel, bu aşikar. kariyerlerini yan yana serdiğimizde ferah’ın önde olduğu su götürmez.

    ama özlem tekin’e bakınca da havası daha başka geliyor bana. o kadar profesyonel davransa yüksek ihtimalle bu bahsettiğim havası da olmayacaktı. bu sadece kişisel bir çıkarım. istesem uçar kaçardım ama bunu çok da umursamadım hali anlatmak istediğim.

    velhasıl; karşılaştırma parametrenize göre bu versusun cevabı değişir. ama benim cevabım: ben söylemem sen anla.
  • özlem'le tekinsizleşir, şebnem'le ferahlarsın.
  • şebnem ferah'ın şarkılarını daha çok seviyorum ben. zaten küçükken kendisine bir platonikliğim vardı. ama yani can kırıkları, sigara, sil baştan, bu aşk fazla sana, mayın tarlası, çakıl taşları, yağmurlar sonra çıkan küllerinden şarkısını da çok sevdim. bu şarkıların hepsi güzel şarkılar değildir benim için. bildiğin hayatın anlamını barındırır içinde. kendimden bir parça bulurum sözlerinde. özlem tekine bir sempati var güya sezen aksu ve şebnem ferah önünü kesmiş. onun için her zaman mazlumun tarafını tutan türk halkı burda şeboyu gömmüş. bu gerçekten inanlır gibi mi? o işi geçeceksiniz. zeynep bastık, koray avcı, mabel matiz, sıla kim kimi engelleyebilmiş?

hesabın var mı? giriş yap