şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: padişahların seks yapıp içki içmesi)

    padişah götü yalayıcılarının tepkisini çeken başka bir başlık daha...

    ulan padişah dediğiniz adam da insan, tabii ki yapmıştır, şimdi siz padişahların sıçtığına falan da inanmazsınız...

    (bkz: padişahların sıçmaması)
  • padişah taşağı yalayıcılarını üzen açıklama.
  • bir gecede esrarsız kaldık,ecdadın torbacılarının adreslerini okuyamadık...

    (bkz: bir gecede cahil edilmek)
  • saray kayıtları yoksa, herhangi bir belge ve kayıt yoksa padişahların içki ve esrar içtiği nereden biliniyor? hangi padişahın içki veya esrar içtiği, hangisinin içmediği neren tespit ediliyor? bunları anlayabilmiş değilim. tarih denilen bilim spekülasyonlarla yapılacaksa belge ve kaynak olmayacaksa biz de yapalım. şöyle olduğu tahmin ediliyor, olabilir de olmayabilir de... ilber hoca'ya yakışmamış. kim ne yapmış etmişse açık ve net olarak belge ile gösterin. öğrenelim o zaman çevirisini de yapın.

    edit: içki içip içmediği veya inanıp inanmadığı önemli değil benim için, ben yöneticinin eylemlerine bakarım. başımızdakiler allah kitap peygamber takılıp yolsuzluk, hırsızlık, zulüm ve kibir ile yaşıyorken bir önemi yok. dürüst, adil, vicdanlı, mütevazi, bilgili ve akıllı olması önce gelir. burada mesele gerçekliğie işaret eden olguların nereden öğrenildiğidir. viyana seferi ile ilgili padişahın teşrifatbaşıcısı günlük tutmuş misal, yabancı biri yazmış ve günlük kayıt olarak da var. osmanlı askeri ramazan ayında içki falan içiyor diyor mesela teşrifatbaşıcı eleştirirken. bundan basediyoruz. kafamıza göre öyleymiş böyleymiş mi diyelim yani, siz böyle mi tartışıyorsunuz konuları.

    edit 2: adamlar hala "padişah lan bunlar, önüne gelene kayıyor, oğlancılar, içki esrar her şey var. dinle alakaları yalandan. padişah istediğini yapar, çok cahilsiniz" diye çıkıp abuk sabuk konuşuyorlar. biz burada padişah istediğini yapamaz, içki ve esrar içmez mi dedik? tarih bilimi dünyada hangi üniversitede bu şekilde yapılıyor? dayanak, kaynak ve çalışma olmadan mı tarihe dair konuşulacak? 45litre nickli yazar arkadaş sağolsun bir kaynak verdi. bulup okumak lazım, biz sizler kadar süper tarihçi değiliz dayanaksız atıp tutmada maalesef. harvard'tan cemal kafadar'a da mail attım, cevaplarsa yazarım. arkadaşın attığı mesajda geçen kaynak, öğrenmek isteyen benim gibi cahiller bakabilir:

    reşat ekrem koçu bu mutfak kayıtlarını inceleyenlerden biri. ii. mehmet(fatih) monografisinde sultanın en çok yediği ve içtiği içkileri bu kayıtlardan çıkardığı istatistiklere göre çıkarmış. buna göre; karides ve istiridye yemeyi seviyor. yanında da beyaz şarap içiyor.
  • bir ilber ortaylı açıklaması.

    programın tamamını izleyen varsa görmüştür, hoca epey sıkılmış bu sorulardan. yok padişahın özel hayatı, yok içkisi, yok esrarı. kim bilir kaç kere almıştır bu soruyu yine iyi sabrediyor.

    ulan 2 saat boyunca o kadar şey konuşuldu şu programda. mimar sinan'dan bahsedildi, rönesans döneminden, o 2 saatten çekip çıkardığımız konuya bak. valla bi bok olmaz bizden.
  • harem-i hümayun'da, popodan coco çeken padişahlar da varmış.

    (bkz: the wolf of wall street)
  • birisi - saray kayıtları yoksa, herhangi bir belge ve kayıt yoksa padişahların içki ve esrar içtiği nereden biliniyor?- diye sormuş. bir padişah torunu olan ertuğrul osman osmanoğlu dedesinin rom içmeyi çok sevdiğini kendi ağzıyla söyledi.

    esrar konusunu bilmiyorum ama içki konusunda - en azından- bir padişah hakkında birinci elden delil bulunduran olay.
  • dumanını da türk halkına üflerlerdi.
    o yüzden de kafamız hala kıyak.
  • 2. dünya savaşındaki askerlere bile ayık tutsun diye uyuşturucu verildiğini, bir zararının henüz keşfedilmediğini düşünürsek padişahların kılıç üstünde kokain çekmesi çokta yanlış değildir kanımca. üzülmeye veya dalga geçmeye lüzum yoktur.