paint metodunu optimize etmek
-
ekrana belirli aralıklarla gelen görüntü değişimlerini belli ölçüde filtreleyerek boyamak
tüm düzeltmeleri (updateler) ayrı ayrı paint ettirmek yerine snapshotlar halinde ekrana getirmek gibi işlemler uygulanabilir
(bkz: double buffered)
bu işlem yapılmadığında, özellikle gerçek zamanlı programların yüksek rezolüsyonlu ekranlara görüntülediği bilgiler gecikebilir
ekrandaki yapılacak değişimi mantıksal bloklara bölerek her bölümün zaten ekranda aynı şekilde mevcut olduğunun kontrolü de başka bir tekniktir. ekran karelere bölünür ve her karenin checksum'ı tutulur. gelen update'de aynı checksum varsa ekrana boyanmaz
bu işlem dijital tv yayınlarında arıza meydana gelip görüntü donduğunda açıkca görülür. sahne değişimlerinde ekranda bir önceki sahneden kalan kareler (bloklar) gözükür
buna benzer teknikler gelen nümerik fiyat bilgileri ile de uygulanır. gelen yeni fiyat zaten mevcutsa yazdırılmaz. fiyatların basit bir text compare işlemi o fiyat bilgisini grafik olarak yazdırmaktan her zaman daha hızlıdır -
(bkz: divx)
-
her cycle'da yapilacagindan mumkun oldugunca az i$lem yapacak hale getirmek bir olcude onemlidir. j2me icin du$unursek, servicerepaints dediginiz an butun thread'leri geriye atacagindan keypress alamama riskini azaltmak icin dikkatli olmak gerekiyor, ornegin. ha yine de unutulmamalidir ki (bkz: premature optimization is the root of all evil)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap