şükela:  tümü | bugün
  • italya'da üretilen ve hrsitiyanlığa has bir christmas* keki. sadece bunu üreten pastaneler mevcut ve dev kazanlarda yapılmakta bu keklerr.. sarfedilen yağ,ymurta vs. tonlarla.. kek hamuru yıldız şeklinde kalıplara konuluyo defaalarca mayalandıktan sonra. kekler özel paketlere sarılıyo ve halka dagıtımından ya da satışından önce kutsanıyo. leziz bi görüntüsü var.
  • pandoranin eril* hali
  • yaklaşık 25 cm yüksekliğe kadar kabaran bu yıldız şeklindeki kek, görüntüsünün aksine süper hafif ve çok hoş bir tadı var.
    sadece italya'da ve sadece kristmısta üretilen bu kekler, kristmısa aylar kala fabrikalarda hazırlanmaya başlanıyor. raf ömürleri de oldukça uzun, tazeliklerini aylarca koruyabiliyorlar.
    pan; "ekmek", doro; "altın" demek. pandoro da "altın ekmek" anlamına geliyor.
    the marmara'da hakikaten de altın ekmek fiyatına satılmaktayken, esas fiyatı çok aşağısındadır.
  • italyada noel zamanı her gidilen davette bol bol yenilen muhteşem kek. o üsündeki pudraşekerimsi şey ve yıldız şekliyle görüntüsü de çok santsaldır doğrusu. (bkz: olsa da yesek)
  • diğer bir türü için (bkz: panforte)
  • yılbaşı zamanı italya'dan gelen bi arkadaşımın hediye olarak getirmesi sayesinde tanıştığım dev kek. kahvaltım, atıştırmalığım, akşam yemeğim oldu bir hafta boyunca. özellikle köşelerine bayılmıştım. kahveyle süper gidiyor. karton kutusundan çıkan pudra şekerini de döküyoruz üstüne. nefis..
  • italya'nin verona taraflarindan cikma noel keki. panettone'nin kankasi.

    panettone'nin aksine icinde hicbirsey barindirmayan duz bir kektir. sekli yildiz prizmasi gibidir ( o da nasil oluyorsa. ucgen prizmanin tabaninin ucgen degil yildiz olani). kesimi dikine degil de yatay olarak yapilirsa daha guzel servis edilebilir.

    pandora ile ismi karistirilir genelde italyan olmayanlar tarafindan.

    italyanlar tarafindan tavsiye edilen marka ise bauli'dir.
  • çinlilerin sponge kekine nam-ı diğer angel kekine benzeyen orgazmik italyan noel keki. ıstanbul'da nerede bulunur bulursam eve stok yapıcam. kutsanmış olmasa da olur.
  • bu şey, hayatımda yediğim en güzel kektir. italya'ya taşınma sebebidir.
  • geleneksel italyan -aşırı kabarık- noel keki. şu an o kadar canım çekti ki istanbul'da bulabilecegim bir yer var mıdır diye araştırırken şöyle bi sitede denk geldim fiyatı da aşırı uygun hemen alıyorum umarım bayat değildir. ayrıca fuck my diet!

    zorunlu edit; site aktif gibi görünse de siparis verilemiyor zaten sözlükte bu sirketin başlığı da varmış, tarih olmuş kisacası bu mekan. ama yılmıyoruz hemen yeni bi adres buluyoruz bu sefer cok eminim instagram hesaplari aktif ve sirketime cok yakin bi adreste bulunuyor. fiyati bi onceki buldugumun 3 kati.. ayyy olsun pandoro icin değmez mi? kesinlikle değer!

hesabın var mı? giriş yap