aynı isimdeki diğer başlıklar:
  • çizimleri ve renklendirmesi son derece başarılı olan, kesinlikle fullhd izlenmesi gereken film.

    --- spoiler ---

    atsuko, yaptığı işte bütün meslektaşlarından daha başarılıdır çünkü herkes dc mini'yi kullandığında kendi yansımasını rüyalar aleminde kontrol ederken atsuko, paprika'yı kontrol emektedir. bunun sebebi atsuko'nun şizofren olması, paprika'nın da onun alt benliği olmasıdır. bir alt benlik olduğu için bilinçaltı paprika'nın mekanıdır ve bu yüzden paprika rüyalar aleminin rockstar'ıdır. isterse son goku olup uçan buluta biner, isterse tinkerbell olup peri kanatlarıyla süzülür. paprika, diğer karakterlerle iletişim kurarken onların üzerinde yoğun baskı kurar çünkü konuşurken onların bilinçlerine değil bilinçaltlarına nüfuz eder.

    başdüşmanları ise felçli bir adamdır ve geliştirdikleri projenin başındadır. vücudunu, kendisini taşıyan bir araç olarak değil de onu oturduğu yere çivileyen bir yük olarak görmektedir. bu yüzden rüyalar alemindeki vücudu dev kökleri olan bir ağaç formundadır. hayatı boyunca isteyip felçli bedeni yüzünden gerçekleştiremediği onca arzuyu bilinçaltına itmiştir. rüyalar aleminde bu kadar güçlü olmasının sebebi budur. bir de proje başı olmasından dolayı sahip olduğu teknik bilgi var tabi. amacı ise bilincini, dc mini sayesinde herkesin rüyalarının birleştigi bir network üzerinden genç ve sağlıklı bir bedene transfer etmektir. bunun icin vücudunu sahipleneceği kişiyi de bulmuş ve rüyalar aleminde bir tanrı olma vaadiyle ikna etmiştir. bu kişi de kendi çalışanlarından biri olan osanai isimli eleman.

    osanai'nin özelliği rüyalar aleminde gösterişli, tanrısal bir hayat sürebilmek için bedenini tamamen terk etmek istemesidir. bu yüzden rüyalar alemindeki yansıması da kelebek formundadır.* osanai kelebek olmak için kozasını yani vücudunu büyük patrona terk eder. bu noktadan sonra o ana kadar felçli bir adam olan büyük patron rüyalar aleminde birden güce kavuşunca vandallığı tutar ve her şeye zarar vermeye, bundan manyakça haz almaya başlar. gittikçe güçlenir. güçlendikçe yakar, yıkar. ysk'yı falan kendine bağlar. tayyip erdoğan gibi bi şeye dönüşür. paprika dahil herkesten güçlüdür artık.

    bu noktadan sonra kimse başkötüyü indirmek için yeteri kadar güçlü değildir. başarılı olabilmek için atsuko ve paprika(üst beyin ve alt beyin) birleşmek zorunda kalır.

    --- spoiler ---
  • inception in kimi yerlerinde bu animeden esintiler var gibi belki sanki. zira iki filmin konusunda da kisi ruyada oldugundan emin olamamakta.
  • bu filmi izledikten sonra inception filminin ne kadar çakma olduğunun farkına vardım. iki filmin gidişatı farklı olabilir ama çıkış noktası aynı. önemli olanda zaten bir çıkış noktası bulmak sonrasında zaten gidişat her türlü isteğe göre değiştirilebilir. bu tarz filmler tabi ki var ama rüya konseptini bu kadar yoğun içeren bu iki film sanırsam.
  • şimdiye dek çekilmiş en karmaşık anime olması kuvvetle muhtemel. matruşka gibi kendi içinde açılan sahneleriyle garip bir evrendir bu. film değil, anime evreni! ikizlemeler, alter-ego'lar, birbirini yankılayan sekanslar ve iç içe geçen garip evrenler...
  • hareketlendirmenin, çizgilerle yapılanını seven her bünyenin izlemesi gereken harika film. renk seçimleri, hareketlendirmelerin kalitesi, müziği, öve öve bitirilemiyen inception' ın esinlendiği senaryosuyla bütün olarak harika bir filmdir. senaryosundan ziyade, inception filmin içindeki bir çok sahneyi de araklamıştır.

    2010 yazında herkes inception diye öterken, paprika için çok üzülmüştüm, hala da hakkının yendiğini, yeterince reklamının yapılmadığı için kenarda köşede kaldığını düşünüyorum. nolan' ı sevmeme rağmen bu ağır hırsızlığından dolayı da asla affetmiyorum. picasso kendi hırsızlıklarını aklamak için midir, yoksa bunu çok normal bulduğu için midir, ne içindir bilmiyorum demiş ya '' iyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar '' diye. aha bu filmin akıbeti de, sanat dünyasının nasıl bir halde olduğunu netçe gösteriyor.
  • dualite dersi gibi film. aynı zamanda, arkasında büyük bir beyin olduğu belli olanlardan. rüya içinde rüya içinde rüya... kimi yerlerde beynim dönse de, izlemesi çok eğlenceli bir anime.

    favori sahnelerim parade olanlar; bu kadar kakafonik bir şeyin aynı zamanda bu kadar berrak olabilmesi ayrıca şaşırtıcı.
  • animasyonun başarısı grafiklerin, çizimlerin gerçekliğe yaklaşmasından çok hayal gücünün daha özgür bir şekilde hayata geçmesinde. bol efektli filmleri izlerken nasıl abartılı sahnelere burun kıvırıyorsak animasyon izlerken de en başında bu farklılığı kabul ederek başlıyoruz. o anlamda paprika mevzu bahis ettiği farklı kurgusunun animasyonda tezahür etmesiyle 1-0 önde başlıyor erken bulduğu golle. film, senaryo ve kurgu anlamında oldukça deneysel olmasının yanında gerçeklik ve rüya arasını belirsiz bırakması, mesaj kayıgısız metnin altını doldurmasıyla da farkı açıyor.

    ben de paprika'ya uyup ufak bir referans paralellemesi yaparsam; bu film içinde film geçişleri, rüya, biliçaltı gibi kavramlar aslında yine david lynch'in attığını vurduğu noktalar; son örnek (bkz: inland empire)

    arada farklar da mevcut elbette; misal inland empire seyircisine film izlediğini defalarca doğası gereği fark ettirirken, paprika sinema salonuna bilet vererek yapıyor bunu. yani inland empire'a göre az iyi geneliyle. yine de paprika'da şöyle bir şey geçiyor tek geçtiğim; "bugün hava rüyalı."
  • izlerken mutlaka ara ara uyunmasi gerekn kon satoshi filmi. bilincalti, ruyalar, hayat, olum, gercek, saka ne varsa birbirine girmis, duzeltiyorum birbirine zekice kurgulanmis...
  • sonunda emule' ye dusmus, venedik film festivali odullu satoshi kon usta filmi.
  • nazarımda en iyi birkaç anime üstadından biri olan satashi kon'un, çizginin ulaşabileceği tüm görkemi ve düşselliği perdenin beyaz avucundan taşacak kadar sonu gelmez bir hayal gücü kesesinden doldurmasıyla ortaya çıkan muhteşem anime. iki boyutlu görselliğin teknik yardıma muhtaç kalmadan sanatında gizli olanlarla kendi kendisini üçüncü boyuta taşımasıdır. esin kaynaklarının mekan ilhamın zaman görevinde olduğu bir rüyanın filmidir.

    --- spoiler ---

    satashi kon'un tüm filmleri gibi akıp gidiyor, kon'un diğer filmlerinin afişlerini filmin sonunda kogawa'nın sinemaya gittiği sahnede görüyoruz, bir de miyazaki tadına aşina olanların filmi sevmesi uzun sürmeyecektir.

    son bir detay da şöyle: kogawa'nın sinema salonunda paprika ile görüştüğü sahnede karakter üzerinde tarz değişikliğine gidilerek kogawa'nın görünüşü akira kurosawa'ya benzetilmiştir.

    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap