şükela:  tümü | bugün
  • kucukken parmakların yalnızca birbirlerine surtulerek ve nası da bu sesi cıkartabildiklerine sasırılan eylem.
    butun bi elin islevi vardır aslında bu ses cıkartılırken. orta ve genelde en uzun olan parmak baskı uygulayarak bas parmaga surtulur - baskı elbet avuc icine dogru hızlı bir ittirmeyle olmalıdır ses cıkması icin.
    parmaklar sıklatılırken "sıkıdım sıkıdım" die sarkı sozu olası gelinen ikilemeler de kullanılabilir ayrıca dans ederken kullanılabilir, birinin dikkatini cekmek icin kullanılabilir, ya da sevincten falam da yapılası gelinebilir (ayrıca dogrusunun parmaklarını sıklatmak-mı- olup olmadıgının bilinmedigi baslık, baslıkların dogru yazılması gerektigini elbet ki vurgulayıp, kosarak uzaklasılır.). (bkz: eksi sozluk kullanimi/#377615).
  • bilardo sporunda alkışa denk gelen hareket. aynı şekilde bilardo seyrederken meksika dalgası yapmak isterseniz "sessiz osuruk" salacakmış gibi kalçanızı hafifçe oynatmanız kafi gelecektir.
  • (bkz: zenci)
    (bkz: up beat)
  • millet iki eliyle şakkıdı şakkıdı ortaligi inletirken benim sadece sol elimle katilabildigim eylem*.
  • efendim her ülkenin her kültürün farkli farkli aliskanliklari vardir. türkiye'de ve diger avrupa ülkelerinde ve amerika'da dahi ögrenciler parmak kaldirir, sessizce ögretmenin onlara söz vermesini bekler. bazi sabirsiz, enerjik ögrenciler parmak kaldirirken hafif oturdugu yerde ziplar, kendini daha fazla gösterme eylemi içine girer, olmadi parmagini tavana degdirecekmis gibi havada itekler.

    afrika ve arap ülkerinin bazilarindaysa ögrenciler bu uslu, sakin parmak kaldirmak eylemini parmak siklatarak gerçeklestirirler, ögretmenin dikkatini kendi üzerlerine çekmek adina sakince parmak kaldirmaktan daha enerjik bir girisimdir.
  • düğünlerde derneklerde "aaa hadi amaaa" denilip kolundan tutularak ortaya çekilen kişinin, kolları umarsızca iki yana açıp $uursuzca sallanırken yaptığı hareket.
  • başka bir adı var mı bilmiyorum ama bahsedeceğim şey çiftelli, misket gibi oyunlarda parmakları tek el ile birbirinden bağımsız olarak şıklatmak değil. 2 eli kullanarak adile naşit vari şekilde parmak şıklatmak. yapamayanlar için kısaca tarif edelim; efendim sağ elininizi sol elinizin üzerine bırakın. sağ işaret parmağınızı sol işaret parmağınızın en alt boğumunun soluna yerleştirin. sol elin baş parmağı, sağ elin işaret parmağının üzerine gelsin, hiç kasmayın, rahat bırakın ve hızlıca sağ elinizin işaret parmağını sağa doğru çekin. bir kaç deneme sonra çıkan sese siz bile inanamayacaksınız.

    şimdi gelelim uygulamaya, bir çok erkek (ve kadın) oynamaktan hazetmez. gerçi "kadına gökyüzünde düğün var demişler, merdiven nerde diye sormuş" diye güzide bir atasözümüz de var ama genelleme yapmayalım. şimdi efendim oynamak aslında benim için eğlenceli olduğu kadar parayı çıkarma eylemi de denebilir. yani ben oraya eşşek yüküyle para bayılıp altın takmışım, onun hakkını almam lazım. bir dilim sıradan pasta ve meyve suyu ile o para çıkmaz.

    olaylar hep sıradan, önce gelin damat çıkar dans eder, strafordan pasta kesilir, damat için küçük bizim için büyük bir adım olan takı yapılır. sonra anons gelir. "tüm mutlu çiftleri piste bekliyoruz", "hay sıçayım sizin mutlu çiftinize e mi?, biz sanki çift olsak sen çağırmadan gelemicez" demek isterim, içimden derim. mutlu çiftler dans edip olay tamamen oyun havasına dönünce ve düğün yakınsa atarım kendimi piste, oynarım, oynarım, oynarım. allah için güzel de oynarım. eniştem, akrabalar falan oynarken annem piste çıkıp caba atar, önce benim başımdan, sonra gelin ve damadın başından çevirip müzisyene verir ve ekibe katılır.

    işte oyunu şekillendimenin, düğüne yeni bir boyut kazandırmanın zamanı o zamandır. iki elimi havaya kaldırıp, parmaklarımı şaklatmaya başlarım. bizim aile durur mu, haydi eller havaya. şıklat, şıklat, şıklat. sonra normal oyunuma geri dönerim. ne lan o köçek gibi anasını satıyım. gene olsa gene şıklatırım ayrı mesele.
  • bilardoda alkışa karşılık gelen hareket olduğu gibi rakibin aldığı sayının tesadüfi olduğu düşünüldüğünde de yapılır. ıstakanın altnı iki defa yere vurmak veya tebeşiri iki defa banta vurmak da yine aynı anlamları veren tepkiler olarak kabul edilir.