• uo ve benzeri oyunlarda, shield (kalkan) kullanarak defansı artırma sanatı..
  • eskrimde defansif bir teknik.
  • ing. savu$turmak, geçi$tirmek.
  • street fighter da korumanın alternatifi olarak kullanılan defans stili. korumanın aksine joystick ileri itilerek yapılır. estetik bir görünüme sahiptir ancak zamanlamasını tutturmak biraz zordur.
  • servera göre değişse de genellikle çok önemli bir skilldir. sanane'de bu skill'i gmlemiş kişiler ufaktan terminatör moduna girip etrafındaki 5-10 warrior'a rahatlıkla karşı koyabilirdi. büyük ihtimal parrying sanane'de en zor artan skilldi mirim.

    kafaya taktık, bir şekilde bu skill'i gmlememiz en kötü 80- 90 seviyesine getirmemiz lazım. öyle kasıyoruz olmuyor, böyle kasıyoruz olmuyor. 2 kişi makroya bırakıyoruz, biri bandajlıyor. diğer yandan 4-5 tane at, 2-3 oyuncu hızlı silahlarla aynı anda saldırıyor. saldırılan karakterde vurmamak için sürekli war mode'a girip çıkıyor. sabah kalkıyoruz bakıyoruz, aldığımız skill artışı 0,2. bazı sabahlarda bir şekilde makro bozulmuş ve ortalık kan gölüne dönmüş. anlayacağınız bu şekilde mantıklı bir oluru yok bu işin.

    derken bir gün yanlış hatırlamıyorsam brit'in kuzey taraflarında ork kampının oralarda gezinen bir arkadaşımız çözümü buluveriyor. bu gezinme sırasında başıboş 2 healer npc ile karşılaşıyor. bu npc'lerin en büyük özelliği, ellerinde silah olmaması, çevikliklerinin gayet yüksek olması ki bu vesileyle ardı ardına darbe vurabiliyorlar ve de ölümsüz olmaları. bu arkadaşlara ister tornavidayla, ister +15 katanayla girişin ölmüyorlar. bu iki yolcunun bize sunduğu yardımı geri çevirmiyor ve 1 haftalık süre içerisinde hem parry hem tactics ve swordsmanship skillerinde istediğimiz seviyeye geliyoruz. sonrasında çok bakındık fakat o arkadaşları bir daha göremedik. herhalde birileri olayın farkına varıp infazlarını gerçekleştirdi.
  • psikiyatrist kenneth colby tarafından 1972'de oluşturulan chatbot. bu chatbotun ilginç tarafı ise paranoid şizofreniye sahip bir insanın davranış örüntülerine dair kodları içerisinde barındırması. parry, kendisini mafyaların takip ettiğine dair delüzyonlara, dağınık bir konuşma/yazma biçimine ve öfkeli yapıya sahip bir program olarak tanımlanıyor. daniel dennett, "can machines think?" isimli yazısında parry'den o dönemde turing testi'ni geçebilen tek ciddi ve ilginç girişim olarak söz ediyor. psikiyatristlerin parry ile gerçekten paranoid şizofreniye sahip bir insanı ayıramaması ise bunun göstergesidir.

    kendisinden altı yıl önce oluşturulan ve ilk chatbot olarak anılan eliza ile de ilk online terapi seansı denebilecek bir görüşmeleri olmuştur. eliza, en başta yalnızca sohbete yönelik bir programken sonrasında doctor adlı kodun eklenmesiyle bir terapistin belli başlı sorularını sorabilen, rogerian terapi biçimini uygulaması hedeflenen(çünkü rogers'ın yöntemi danışan odaklıdır ve terapist diğer yöntemlere kıyasla daha pasif bir tutum sergiler.) bir programa dönüşür. parry ve eliza arasındaki konuşmalar ise şurada mevcuttur.
  • boks için konuşacak olursak rakibin yumruğunu başka bir yöne kanalize etmek suretiyle yapılan defansif bir harekettir efendim.
  • elden ring'de iki "boss"un olduğu dövüşü kolaylaştıran dövüş tekniği. hele ki birisi crucible knight ise. örnek:
    misbegotten warrior & crucible knight duo videosu. *
hesabın var mı? giriş yap