şükela:  tümü | bugün
  • yeni zelandalı bir geliştirici olan grinding gear games(ggg) tarafından dün itibariyle duyurulmuş olan action rpg. ggg henüz küçük bir geliştirici. üç yakın arkadaş(ve diablosever) tarafından 2006 kasımında auckland'da kurulmuş ve ilk oyunları olan path of exile'ı geliştirmeye başlamışlar. o zamandan bu yana da kadrolarını genişletmişler ve oyunun yapımında da hayli ilerlenmiş.

    rastgele yaratılan mekanlar, bol bol yaratık kesme, tonla eşya toplama zaten bu türün oyunlarının sunduğu standart ve de aranan özellikler olduğundan, oyunun farklılaştığı bir kaç noktaya bakmak gerek:

    ilk öne çıkan nokta, oyunun bedava oluşu. ilk yayınlanan oyun içi görüntülere bakılacak olursa bu kalitede bir oyunun tamamiyle bedava oluşu hayli güzel. tabi bunda muhtemelen diablo 3'ün ufukta görünmesinin payı büyük. bu sayede normalde d3'ü beklemek uğruna oyunu oynamayacak oyuncuları da kendine çekip havasını koklatması olası. d3 ve blizzard'a rakip olmaktan ziyade bu durum ggg'nin geleceğe yaptığı bir yatırım olarak değerlendirilebilir. bu süreçte en çok zora girecek olanlar ise eğer çıkacak olan varsa diğer diablo klonları olur. torchlight 2 bile bu oyundan daha önce çıkacak olmasına rağmen riskli bir durumda. "peki bu adamlar nasıl para kazanacak?" sorusuna ise oyunu farklılaştıran bir diğer nokta da cevap bulabiliyoruz.

    free to play kavramına genelde mmorpglerde rastlanır. oyunu tamamen bedavaya oynamak mümkündür, ama en baba özellikler, ekstra ciciler için parayı bayılmak gerekir. sadece bu paraları veren premium hesaplılar oyunun tüm özelliklerinden faydalanabilir. kimi oyunda bu ekstralar ihmal edilebilir düzeydedir, ama bazılarında da parayla satın alınan bonuslar para vermeyenlere göre çok sağlam avantajlar sağlarlar. path of exile'ın tüm bu anlattıklarıma bağlandığı nokta da burası. oyun aslında bir nevi mmorpg. ana serverlar olacak, karakterlerinizin bilgileri buralarda tutulacak, oyuna girdiğinizde bulunduğunuz şehirde oyuna bağlı diğer insanlar da olacak. tabi hack and slash bazlı bir oyunda 70 kişi dungeona girmek kaosa gebe olduğundan şehir dışında max 8 kişilik partilerle takılabileceğiz. yapımcının parayla sattıkları ise tamamen estetik bazlı eşyalar ve bazı servisler olacak.

    gelelim oyunun farklılaştığı son noktaya, yani skill sistemine. bu sistemi tarif etmek için en uygun örnek herhalde final fantasy 7'nin materia sistemi olacaktır. bilmeyenlere özet geçersek, bu sistemde kullandığınız zırh ve silah içinde slotlar vardır. bu slotlar birbirine bağlı olabileceği gibi tamamen tek başlarına da durabilirler. ayrıca genelde itemın kalitesine bağlı olarak slot sayısı da artar. oyuncunun yaptığı şey bu slotlara skill sağlayan materiaları(poe'da skill geme karşılık geliyor) yerleştirmektir. böylece sahip olduğunuz materialara göre hayalinizdeki karaktere ulaşmak mümkün olur. aynı zamanda yaratıcılığı da devreye soktuğundan ayrıca bir tatmin sağlar. yine ff7'den bir örnek vermek gerekirse; farz edelim ki silahımızda birbirine bağlı dört tane slot var. ilkine oyunun en çılgın summon materiasını koyuyoruz. ikincisine counter, üçüncüye hp absorb, dördüncüye de mp absorb koyuyoruz. sonuç? bize kim zarar verirse kendisine oyunun en baba summonıyla karşılık vermekle kalmayıp, üzerine hp ve mp de çalıyoruz. bu tarz tonla kombinasyon yaratmak mümkün olduğundan her şey oyuncunun yaratıcılığına ve tabi ki de sahip olduğu materialara kalıyor. bu sistemdeki bir diğer önemli parça ise materiaların da level atlayabilmesi. söylenenlere göre bu sistemin çok benzeri path of exile'da da olacak.

    oyun halen geliştirme aşamasında, ama 2011 başlarında açık betaya geçileceği söyleniyor ve şu an siteye kayıt olanlar aynı zamanda kendilerine beta çıktığı zaman da kullanabilecekleri bir oyun hesabı da açmış oluyorlar. şu saatten sonra çok heyecanlanmak herhalde saçma olur; sonuçta blizzard çıkış tarihiyle ilgili soruları yanıtsız bıraksa da d3 gümbür gümbür geliyor, ama bir de biraz olsun iyi olacaksa(ki ilk yorumlar o yönde) en azından torchlight 2 haricinde d3'e kadar idare etmemizi* sağlayacak hem de bedava bir hack and slash'imiz daha olur.

    şu da oyunun resmi sitesi:
    http://www.pathofexile.com/

    ek: d3 gümbür gümbür gelmedi.
  • betalar key dağıtılmaya başlanmıştır. sitede beta time invite başlığına tıklayınca kime invite gittiği görmek de hoş olmuş. daha bana gelmedi key heyecanla bekliyorum.
  • az biraz grafikleri daha iyi olsa d3'ün bile eline verebileceğine inandığım oyun.
  • gayet olmuş bir diablo klonu gibi duruyor. hatta klondan ziyade gayet kendine has bir oyun da olabilir sanki. beta videolarını izledikçe beta key'i bana da düşse de bi tadına baksam diye oldukça iştahlandım. open beta ne zaman başlayacak merak içindeyim. zira diablo iii gelene kadar daha çok klonla idare etmeye çalışacağız gibi gözüküyor.
  • henüz herkese açık betası başlamadı, ama sadece bu haftasonu için serverlara yük bindirme maksadıyla beta herkese açılıyor. detaylara şuradan ulaşılabilir:

    http://www.pathofexile.com/publicweekend/
  • haftasonu open beta yaparak diablo 3 öncesi son haftasonunu dolu geçirmemizi sağlayan oyun.
  • uzun uzun yazmayacağım; d3, torchlight falan de demeyeceğim. sınırlı kaynakla tertemiz, cillop gibi bir oyun olmuş. bir action rpg'den ne bekleniyorsa veriyor. yapımda ve yayında emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
  • diablo'dan esinlenerek yapılmış( ki yapımcıları bizzat diyor bunu ) çok hoş bir oyun.
    açıkçası itiraf etmem gerek, kötü bir diablo taklidi bekliyordum ama adamlar gerçekten iyi bir iş çıkarmış, mükemmel bir oyuna imza atmışlar.
    diablo 3'den çok diablo 2 havası var bu oyunda. sanki yeni nesil diablo 2 oynar gibi...

    ps: o skill ağacı nedir abiii.. adamlar aşmış.
  • skill ağacı değil bildiğin skill haritası barındıran bir oyun. yuh.

    http://www.pathofexile.com/…ive-skill-tree/aaaaagma
  • 8 aydır beta key beklemekteyim ,ama sans yok.neyse ki https://www.pathofexile.com/purchase adresinde bağış karşılığı beta key vermeye başlamış.almayı düşünüyorum,1000 dolarlık bağış paketini alana da hisse verirler artık