şükela:  tümü | bugün
  • kajiya tarafindan 80lerin ortalarinda bulunan, genel aydinlatma algoritmasi. rendering equationi unbiased bir sekilde cozmesi sebebiyle butun yeni ogrenenlere cekici gelir. amma velakin bir kere programlandigi zaman yarattigi resimlerin cok fazla gurultu icerdigi anlasilir ve alternatif teknikler aranir.

    (bkz: photon mapping)
    (bkz: instant radiosity)
  • rtx destekli ekran kartı olmayan kullanıcılara fake ray tracing keyfi yaşatan teknik. pascal gilcher isimli internet aleminde marty mcfly mahlasıyla tanınan bir arkadaşın yaptığı reshade shader eklentisiyle oyunları path tracingle oynayabiliyorsunuz.

    üstteki suser'in dediği gibi bu algoritma gerçekten de görüntü üzerinde gürültü yapıyor, lakin ambient occlusion ayarlarıyla oynayarak bu gürültüyü minimum seviyede tutabilmek mümkün.

    ha bu arada bu vatandaş babasının hayrına da vermiyor bu shader eklentisini. patreon'dan arkadaşa 5 dolar atıp beta user oluyorsunuz ve dosyaları özel discord sunucusundan yayınlıyor. o yüzden ortalıkta bulmak pek mümkün değil...

    ayarları biraz karışık ama meraklıysanız yarım saatlik bir uğraşıyla çözebiliyorsunuz. daha yeni halo master chief collection'ı bununla bitirdim, atmosfere kattığı fark epey ciddi oldu.

    merak edenler için şöyle bir videosu var. ayrıca patreon sayfası da şu.

    not: bu arkadaşın ayrıca quint diye ayrı bir shader paketi var ama o zaten güncel reshade sürümünde standart geliyor. kurulumda seçerek oyun desteklemese bile screen space reflections ya da screen space ambient occlusion vs. kullanabilirsiniz.