şükela:  tümü | bugün
  • andy warhol'a ismini kullanarak bir rock'n'roll grubunu meshur etme fikrini asilayan ve boylece velvet underground'un kesfine vesile olan adam. my hustler'dan chelsea girls'e factory filmlerinin alayina bulasmistir. lonesome cowboys'dan sonra dizginleri eline alir, tum asamalarinda factory uyelerini seferber ettigi filmler yapar. kult standartlari flesh, trash ve heat'i yapar (ki bu filmler bu yil bilmemkacinci istanbul film festivali'nde gosterilecek). flesh for frankenstein ve blood for dracula mainstream basarisi olur morrissey'in. 1975'de factory'den ayrilir, 80'lere dogru da -yanilma payimi katacak olursak en fazla 80'lerin ikinci yarisinda- film yapmayi birakir.
  • schlesinger'ın midnight cowboy'undaki belirli bir gruba hitap eden hippi partisindeki konuklardan biridir aynı zamanda.
  • paul morrisseyin 2002de cannes film festivalinde ozel gosterimi yapilan kult uclemesi flesh (1968), trash(1970) ve heat (1972) bu yil istanbul film festivalinde tekrarlandi. bircok morrissey filmi adlarinin basina andy warhols eklenerek aniliyor. morrisseyin pop gurusu warholun asistani olduguna dair ortalikta dolanan tum yanlis bilgilere ragmen bu kult sinemacinin tam anlamiyla bir kurban oldugu soylenemez. zira filmlerini ve cesitli projelerini andy warholun adiyla sunmak morrisseyin fikriydi. warholun filmlere katkisi finans saglamaktan ibaretti. dagitimi ustlenen kisi yine morriseydi. 1938 ny dogumlu yonetmen warholla tanismadan once de bagimsiz kisa filmler cekiyor, klasik oykulemeyi reddeden deneysel ve camp bir bicim uzerinde calisiyordu. filmlerinin ruhunun onemli bir parcasi olan castingi yapan, konsepti belirleyen, cogu amator olan oyunculara uygun dogaclamaya acik senaryolari secen ya da yazan ve goruntu yonetmenligini ustlenen morrissey, uclemesinde basrol oynayan joe dallesandronun en az kendisi kadar kult bir kimlik edinmesine neden oldu.
  • (bkz: andy warhol)