şükela:  tümü | bugün
  • şöyle bir sözü vardır, severim:

    “hayallerimizi gerçekleştirdiğimiz zaman kendiliğimizi buluruz.”
  • a manual for cleaning women ve tilda swinton'un rol alacağı the human voice , yönetmenin yakın-gelecek dönem projelerinden olabilir.
  • önümüzdeki dönem bir uzun bir kısa metraj film çekecek olan sevdiğim yönetmen. acı ve zafer, parazit den dolayı, oscar alamamış olsa da geçtiğimiz yılın en iyi filmlerinden biriydi. la piel que habito ilk izlediğim filmiydi çok etkilenmiştim. unutmayım da diğer filmlerini de izleyeyim bir ara.
  • kadınlarda gördüğü gücü filmlerinde çok özel anlatmış yönetmen. kadın ailesinde büyümüş bir kadın olarak, hayatım bir film olsa bunu pedro almadovar çeksin isterdim. onun kadınlarının her biri, anneler, fahişeler, travestiler, annaneler hepsi doğal bir süper güçten beslenirler, sadece kadın olmanın verdiği bir ezilmişlikle birbirine o kadar güzel sahip çıkarlar ki, filmin sonunda hepsi birer süper kahramana dönüşür.
  • karantinada geçirdiği günlerin günlüklerini yazmaya başlayan kişi.
    bir haber okumuş ve o an yazmaya karar vermiş.

    şöyle diyor:

    "ilk dokuz gün, tek bir not bile almayı reddettim. ama bu sabah, bir kara mizah dergisine yakışacak bir manşet gördüm: ‘madrid’in buz pateni pisti geçici olarak morga dönüştürülüyor.’ kulağa bir italyan giallo’su gibi geliyordu ama bu madrid’de olmaktaydı.”

    (giallo: polisiye)
  • covid-19 karantina gunlukleri su adresten takip edilebilecek yonetmen:
    simdilik üç yazi var: « el largo viaje hacia la noche », « warren beatty, madonna y yo » ve « recomendaciones ».

    evde kapaliyken ilgilenilebilecek konular ve filmler hakkinda tavsiye niteliginde yazilar olmus. ayrica sean connery ve jane fonda‘yla anilarini okumak da keyifliydi.

    sight&sound’da ilk yazinin cevirisi de mevcut.
  • * aşağıdaki içerik, yönetmen hakkında detay bilgi içeren gerek sinema ile alakalı gerekse genel akışa yönelik muhtelif sitelerdeki bilgilerin, karşılıklı teyid edilmesi suretiyle tamamiyle tarafımca türkçe'ye çevrilmesinden oluşmaktadır (imdb - the guardian - timeout - wikipedia - deadline - the-talks) ..

    - tam adı pedro almodovar caballero'dur .. ispanyol geleneklerine göre, doğan çocuklar, ön adlarını takiben babalarının soyadları ve en sonda da annelerinin kızlık soyadlarıyla kaydedilirler .. almodovar babasının soyadı, caballero da annesinin kızlık soyadıdır ama caballero'yu hiç kullanmamıştır ..

    - babası antonio almodovar, 1950'li yılların hızlı sanayileşme hamlesiyle cebelleşen ve aynı zamanda faşist franco rejiminin tüm ağırlığıyla hüküm sürdüğü ispanya'da, köyden kente göçün klasik figürlerinden biri olarak kırsaldaki yaşamını bırakarak şehirde tutunmaya çalışmış, okuma yazması yok denecek kadar az olan ama herkesin 'çok iyi yürekli' olarak tanımladığı biridir ve pedro almodovar'ın ilk ticari filmi olan 'pepi, luci, bom'un madrid'deki ilk gösterimine bir hafta kala akciğer kanseri sebebiyle hayatını kaybetmiştir ..

    - babasının, ölüm döşeğindeyken, evin en büyük çocuğu olarak pedro almodovar'a vasiyeti, en küçük kardeşi olan augustin'e (ayrıca iki kız kardeşi vardır) ve annesi francisca'ya hayatı boyunca sahip çıkması olmuştur ..

    - annesi francisca ve kardeşi augustin, çoğu almodovar filminde cameo yapmışlardır .. augustin aynı zamanda, 'yapımcı' kimliğiyle, tüm almodovar filmlerinde ağabeyinin yanında olmuştur ..

    - pedro almodovar, kendi filmlerini, yeni tanışılan insana benzetir ve şöyle der : 'ilk tanışıyorsanız, karşınızdaki kişi çoğunlukla eğlenceli ve pozitif tarafıyla size görünür ama takibeden karşılaşmalarda artık rahatlamış ve gerçek kimliğiyle karşınızdadır. filmlerim için de aynısını söyleyebilirim, ikinci hatta üçüncü izleyişinizde farklı şeyler bulabilirsiniz' ..

    - en sevdiği amerikalı oyuncu 'meryl streep'tir ..

    - 24 eylül 1949'da doğmuştur ama kimliğinde 25 eylül olarak kayıtlıdır çünkü babası onu doğumundan bir gün sonra nüfusa kaydettirmiştir ..

    - filmleri için yalnızca soyadını kullanır (*bir almodovar filmi) (* un film de almodovar) ..

    - son filmi olan 'acı ve zafer', antonio banderas ile beraber çalıştığı sekizinci, penelope cruz'la da altıncı filmidir ..

    - yine son filmi düşünüldüğünde ('acı ve zafer' 2019) film elbette çok sayıda otobiyografik unsur içermektedir ancak filmin gösteriminden sonra pedro almodovar, filmdeki 'mallo' karakterinin, acısını dindirmek amacıyla başvurduğu eroine kendisinin gerçek hayatta asla elini sürmediğini belirtmiştir (ama kokain kullandığını hiç reddetmemiştir) ..

    - ailesinin itirazlarına karşın 1967 yılında, sinema ve yönetmenlik hayalinin peşinde madrid'e gitmiştir .. faşist franco rejimi 'ulusal film akademisi'ni kapattığında, almodovar yoluna kendi çabalarıyla devam eder ve kendi kendini eğitmeye koyulur .. maddi olarak destek aldığı kimse yoktur ve kazanç sağlamak amacıyla farklı işlerle hayatını idame ettirmeye gayret etmiştir : madrid'in ünlü bit pazarı olan 'el rastro'da kullanılmış eşya satmak, ispanya'nın telekomu olan 'telefonica'da 12 yıl çalışmak gibi ..
    - ilk kamerası olan super-8'i, telefonica'dan aldığı ilk maaşla 22 yaşındayken almış ve kısa film denemelerinde kullanmıştır ..

    - 1970'lerin sonlarına kadar, aşırı cinsellik öğeleri içeren kısa filmler çekmiş ve hemen hemen tümü, madrid'in ve barcelona'nın gece hayatında, barlarda, tema kulüplerinde, özel partilerde, soundtrack olmadan gösterilmiştir ..

    - kendi anlatımına göre homoseksüelliğini keşfetmesi 34 yaşında olmuştur .. o zamana kadar biseksüel yaşam sürdüğünü ve kadınlarla da birlikte olduğunu söyler ..

    - 'homeland' ve 'breaking bad, favori dizileridir ..

    - ateisttir ..

    - ölüm korkusunu üzerinden atamadığını belirtir kimi röportajlarında ve bu konuda, 1999 yılında hayatını kaybetmiş olan annesine hep gıptayla baktığını söyler .. annesi ölmeden önce kendi cenaze töreni için tüm detayları kendisi planlamış ve pedro almodovar'a not ettirmiştir ..
  • karantina sürecinde ne zamandır ertelediğim planimi yürürlüğe koyarak, filmlerini izlemeye basladigim, filmlerinde kadın ruhunun en dip ve zor ulasolabilen dehlizlerinde gezinen ve kadınları, kadın ruhunu anlaşılabilir kılan sanatçı. muhtemelen freud baba, almodovar filmlerinden birkaçını izleseydi, kadınları o kadar bilimsel araştırmaya rağmen anlamadığını iddia etmezdi.

    her yönetmenin kendi kişisel tarzı, yoğurt yeme biçimi, olguları, oluşları ele alış biçimi vardır. yönetmenin tarzı belli bir zaman sonra oturur, endustrilesir, artık o yönetmenin filmine gidince senaryo, içerik anlamında değil belki ama, işleyiş anlamında nasıl bir şeyle karşılaşılacağını az çok biliriz. burada beni hem en çok korkutan, hem de en çok heyecanlandıran durumlar, yönetmenlerin istisnaen çektikleri ve özel addettikleri kisisel filmleridir. heyecanlanırım, zira sevdiğim bir yönetmenin kişisel deneyimlerine, fikirlerine, kendi şahsi dünyasına ortak olma imkanı yakalarım. korkarım, zira sevdiğim yönetmenin endustriyellesmis tarzı dışına ciktigimdan işleyiş olarak neyle karşılaşacağımı bilemem. işte almodovar öyle bir yönetmen ki, yaptığı filmlerin hepsinin kişisel dünyasına ait olduğunu sezebiliyorum, buna rağmen korkmuyorum, tersine su gibi, yasam gibi akıp giden filmin seyrine bırakıyorum kendimi.
  • soyadı almodóvar (el müdevver) arapçada tepe manasına gelen ispanyol yönetmen.
  • tam da kendisini ve elana'nın oynadığı meşhur filmini bilmiş olmam bir işe yarayacakken, malum hanımefendi tarafından yine bir sabah terslenmem dolayısı ile kendisine baya bir sövdüğüm yönetmen.
    zalimin kızı hiç geçit vermiyor. ama hak veriyorum kendisine, zira ben bu işlerden hiç anlamıyorum.