şükela:  tümü | bugün
  • yanilmiyosam bi de non grata olani var bunlarin..
  • bana dağ ile tepe arasındaki farkı örneklerle açıklayabilen insan [anlattıına göre everest tepesi 8847 metreymi$..hesap eyliimmi$ dağ nasıl olur..hesap ettim kilometreler falan oluyo dü$ünsenize bi]
    bu arada dağ gibi adam diip dururlar..allahtan rastlamadım $imdilik ööle "gibi" bi adama..aman akıllara zarar
  • latince maske, karakter, rol, kisi, kisilik
  • ingmar berman'in izledigim ilk filmi ve bu filmden sonra beni kendisine hayran birakmistir kendisi. ingmar bergman profesyonelligini konusturuyor yine. bas rollerde liv ullman ve bibi anderson oynamistir. basarili bir operacinin birden hayatini suskun bir sekilde devam ettirmeye baslar. olaylar boyle gelisir. tam bir bas yapit denebilir bu film icin. filmin cekim teknigi, sahneleri, iki kadin arasindaki diyaloglari ve kurgusuyla bugun bile cok az sayida yonetmenin basarabilecegi bir tarz vardir bu filmde. anlatmayla kesinlikle anlasilamayacak, tekrar tekrar izlenesi film.
  • ingiliz edebiyatinda bir siirin kimin agzindan yazildigini belirtmek istediginizde siirin personasindan bahsedersiniz;

    the persona of this poem is....

    "persona: voice in a poem" diye de achiklanabilir..
  • sinematek kuşağında kızılırmak sinemasında ingmar bergman özel gösterimleri bünyesinde izlenebilecek 1966 yapımı film.
  • varolusun umutsuz düsü.
    -"var gibi olmak değil, var olmak"
  • "bergman profesyonelligini konusturuyor", "yesilcam'in o zamanlar cektigi filmleri karsilastirirsak filmin kalitesi cok daha iyi belli olur." benzeri sozleri boylesi bir eser icin sarfetmek komik ve absurd kaciyor ne yazik ki. cunku bahsedilen sey, sinema tarihinde yapilmis en iyi filmlerden biri. gorsel ve iceriksel acidan bir doruk noktasi.

    filmde gorulen cekimler icin "tarkovskyvari" demek de oldukca yanlis. aksine film her karesiyle bir bergman filmi oldugunu hissettiriyor. cekildigi donemde henuz tarkovsky'nin daha yolun basindaki bir sinemaci oldugu ve sven nykvist'le sadece son filmi olan the sacrifice'ta (1986) calistigini da unutmamak gerek. bunun yerine, tarkovsky filmlerinde "bergmanvari" cekimler bulundugu soylenebilir belki.

    bergman'in liv ullman ve bibi andersson'un bulundugu bir fotograf karesinden etkilenerek senaryosunu hastanedeyken yazdigi persona'yi analiz etmek, hatta uzerinde konusmak oldukca zor. icerik olarak; david lynch'in tum filmleri icin kullandigi baslica kaynak oldugunu, gorsel olarak da; woody allen'a gore sinema tarihinde yapilmis en "guzel" film oldugu soylenebilir mesela. ancak oturup filmi analiz etmeye kalkmak cesaret ister, birikim ister, buzuk ister.