şükela:  tümü | bugün
  • klasik bir zeki alasya - metin akpinar filmi. fakir bir mahallede, ayni evde oturan, iki kafadarin hayati eski ve derme catma evlerinin bahcesinde petrol cikmasi ile degi$ir... olaylar geli$ir.
  • filmin adindan da anlasilacagi ve bircogumuzun bildigi uzere evlerinin bahcesinde petrol bulan iki arkadasin oykusu anlatilir bu filmde. fakat soyle bir ilginclik vardir, bir bucuk saatlik filmde, ana temayi iceren bu olay yaklasik olarak filmin son yirmi dakikasinda gerceklesir. ve olaylar gelisir, ama nereye kadar...
    (bkz: turk filmlerinde konunun dagilmasi)
    ayrica 1978 yapimi bir film olup yonetmeni zeki alasyadir.
  • filmdeki en guzel turk filmi "signature" i * bir evin kapi ve pencerelerinin kapatilip benzin deposu olarak kullanilmasidir
  • --- spoiler ---
    zeki kahvehanede ne zaman dükkan açacaklarını hesaplamaktadır.metin sorar ne hesaplıyosun diye.zeki cevap verir.metin bunun üzerine:
    -sen yorulma ben hesapladım,62 yıl 254 gün sonra saat 3'ü 5 geçe
    +haa iyii ?!??!! h**s**r ulann
    --- spoiler ---
  • zeki-metin ikilisinin en güzel filmi.
    zeki alasya yine saf ve komik, metin akpınar daha cin, daha bilmiş. iki kafadarın dükkan açıp zengin olarak, sevdikleri kızlarla evlenme hayalini anlatılıyor filmde. tabi adından da anlaşılacağı üzere birden petrol zengini oluyorlar.

    şablon gereği para düşkünü, kurnaz, kötü bir adam -ki her daim ali şen’in en iyi oynadığı roldür bu.

    ana karaktere aşık, saf ve aptal bir ev kızı, bunu da perran kutman iyi kotarıyor. ama izlerken aklımıza bir şey takıldı. perran kutman ne ara bu karakterden kurtulup, herkesin aşık olduğu, peşinden koştuğu, aranan kadın rollerine terfi etti acaba? oysa bu kaçık kız rollerini hem fiziği, hem sesi, hem delideli bakan gözleriyle gayet iyi oynuyordu. zaten bu filmde, perihan ablanın temelleri atılmış gibi. konuşma şekli, el hareketleri ile karşımda perihan ablanın gençliği vardı. gözlerim şakir’i aradı.

    zaten iki erkek karaktere iki güzel sevgili hazır. kızlardan birini hiç görmedim daha önce. maalesef adını yazamayacağım. diğeri ise türk sinemasının o zamanki tek gerçek sarışını suna yıldızoğlu. tabi zeki-suna çifti, filmdeki birçok absürtlüğün yanında pek de göze batmıyor. güzel kızları, yakışıklıların kapacağı gibi bir genellemeyi de kırıyor.

    ve tabi filmin doğuştan celal, erkek çocuğu. metin’in aşık olduğu kızın erkek kardeşi rolünde bir zamanların efsane televizyon klasiği kaygısızlar’ın eleman’ı var. filmin en sevdiğim karakteri. gerek boyu posu, endamı, gerek kendisinden yaşça çok büyük metin’e posta koyuşu ile feodal türk erkeğinin daha tohumken paranoyak psikopat olduğunu gösterse de sempatikliğiyle bu feminist bakışımızı film boyu sümen altı yapabiliyoruz.

    her şeyiyle dönemin şablon filmlerine uyuyor. ve bu sayede izlemesi keyifli bir türk filmi oluyor. hafta içi bir gece, televizyon kanallarından birinde rastlayınca da uykusuz kalma pahasına izleniyor.
  • filmde süper ikilimizin kaldığı tek odalı evin her duvarında farklı fenerbahçe posterleri vardır.

    http://i53.tinypic.com/1y6agp.jpg
    http://i56.tinypic.com/2m2sv9t.jpg
    http://i51.tinypic.com/11ruovl.jpg
  • dün akşam trt sayesinde yeniden izlediğim filmdir.
    dayanışmanın ne kadar lazım bir şey olduğunu oldukça düz bir şekilde anlatmasının yanısıra zeki alasya ve metin akpınar'ın evlerinin duvarlarındaki fenerbahçe posterleri beni gururlandırmadı değil.
    bahçeden çıkan bildiğin suya, petrol muamelesi yapılması ise şahsımı güldüren başlıca unsurdu... ayrıca mutlu sonla bitmesi içime böyleee çok bi çok huzur verdi.
  • bu filmde zeki metin ikilisi:

    - büyük bir problem yaşayınca soluğu kahvede çay içmekte alır,
    - sevgilisi bariz olarak sikko olan, bariz olarak ingiliz olanı kıskanmaz
    - komünisttir
  • an itibarı ile stv oynayan film. bu filmi izleyince insan o zamanlarda yaşamak istiyor.