şükela:  tümü | bugün
  • 60'larin efsane rock produktoru. onlarca muzisyenin ayni odada caldirip kaydederek (kanalli kayit falan yok daha o zamanlar tabii) "wall of sound" etkisini ortaya cikaran insan.
  • nice plaklarin paraflandigi los angeles'daki evinde b-movie oyuncusu lana clarkson'i oldurdugu gerekcesiyle tutuklanan ve 1 milyon dolar kefaletle serbest birakilan meshur muzik adami. savunmasini oj simpson'i daragacindan kurtaran avukat yapacakmis. bir medya patlamasi yaratir mi bu dava tahmin edemiyorum ama spector'in the ronettes'den tanidik eski zevcesi ronnie'nin iddialari ortaligi baya bir bulandirdi. ronnie hanim, phil spector'in namlusundan defalarca zor kurtardigini iddia ediyor.
  • leonard cohen 'in death of a ladies man albümü de bu kült adamın elinden çıkmıştır.döneminde büyük bir fiyasko olarak karşılanmıştır,ama bu satırların yazarına göre güzel bir eserdir.
  • gectigimiz pazartesi gunu neredeyse uc yildir devam eden cinayet davasinda ikinci derecede suclu bulunup omrunun geri kalan yillarinin en az 18'ini hapiste gecirecek olan efsanevi produktor. şaşalı, bol parali, bol odullu yuksek egolu bir yasam tarzindan demir parmakliklar arkasina gecen ne ilk ne de son insan olacaktir. sex drugs rock 'n' roll alemin de raconu bu galiba.
    http://www.huffingtonpost.com/…s-verd_n_186353.html
  • kendisini beyaz perdede al pacino canlandıracak imiş.
  • filmini hbo yapacakmış. ve en önemlisi senaryo david mamet'ın kaleminden çıkacakmış. phil spector rolüne cuk oturan al pacino tercihiyle birlikte son yıllarda en merakla beklediğim film oluverdi kendileri. umarım girl bandlere, wall of sound'a yeteri kadar zaman verilen, cinayet olayının objektif olarak ele alındığı bir filmle karşılaşırız. filmle ilgili pek bilgi sızmış değil ancak al pacino'nun peruklu phil spector rolünde nasıl bir şekle bürüneceğini merak edenler aşağıdaki linkten faydalanabilir:

    al pacino as phil spector
  • biraz sert dalacağım ama, let it be'nin içine etmiş adamdır. albümde genel olarak sinir olduğum iki yanı var: birincisi albüm bir stüdyo albümü olduğu halde canlı albümmüş havası yaratılmaya çalışılması, ikincisi wall of sound ve genel olarak şarkılara yapılan düzenlemeler.

    birinci soruna baktığımızda, genel olarak zaten garip bir fikir olduğunu görüyoruz, sonuçta niye bir stüdyo albümünü canlı albüm gibi göstermek ister ki insan? ki uygulanışı da güzel sonuçlar doğurmamıştır kanımca, get back, two of us, dig a pony gibi şarkıların başına ve sonuna eklenen konuşmalar(özellikle başına eklenen konuşmalar) yüzünden şarkıları telefon müziği yapamamam daha çok kişisel bir sorun olsa da, yine de rahatsız edicidir. tekrar ediyorum, ben bir stüdyo albümü dinlemek istiyorum, niye beni canlı albüm kılığına girmiş bir stüdyo albümüyle baş başa bırakıyorsun phil'ciğim?

    ikinci sorun da bir o kadar rahatsız edicidir. wall of sound tekniği muhtemelen kişiden kişiye değişen tepkiler verdirse de, asıl sorun the beatles'ın sound'undan* ayrılmasıdır albümün. phil spector şarkılara( the long and winding road'un durumunda sanatçı istemediğini belirtmesine rağmen) kendi kafasına göre orkestral eklemeler de yapmıştır, sonuç the beatles'ın diğer albümlerinden oldukça farklı bir albüm olmuştur, ki genel olarak da pek beğenilmeyen bir albümdür. dig it'in çoğunluğunun kesilip ne olduğu anlaşılmaz elli saniyesinin albüme konması garipliğinden bahsetmiyorum bile.

    her ne kadar john lennon phil spector'ın elindeki "çöple" yapabileceğinin en iyisini yapmış olduğunu söylese de, ben buna katılmamaktayım. özellikle şarkıların grubun istediğine daha yakın bir halde olduğu let it be... naked albümünü dinledikten sonra.

    edit: dig it'in süresini yanlış hatırlıyormuşum.