şükela:  tümü | bugün
  • dünün dünyasını ve gençlerin düşünü kurduğu fütürizmi birleştiren pierre cardin ellili yıllarda önlenemeyen yükselişine başladı. ileri görüşlü, hırslı, bencil; bu becerikli adam kendisini modern fransa’yla özdeşleştiriyordu. georges pompidou gibi kuramcılarının yenileyeceği fransa’yla. sanatsever ama tutucu bu ülkede, cardin duruma göre tavır alan bir adam olarak belirdi. yarı dünyalı, yarı kozmonot, çok yönlü ve değişimde devamlılık taraftarı, yaratıcı gücü çağdaş lüks madde çeşitliliğini arttırdı. bu durumdan da en çok kendisi yararlandı.
    italyan göçmeni çiftçi bir ailenin çocuğuydu. ailesi 1926’da haute-loire’a yerleşen piero çiftçilik yapmak istemedi. 14 yaşındayken saint –etienne’in en ünlü terzisinin yanına çırak olarak girdi. çalışmaktan yorulmayan genç terzi 1944’te la paix caddesinde paquin modaevinde işe başladı. christian dior’un başterzisi olmasını sağlayacak olan meslek bilgisi ve deneyimi orada edindi. bu arada jean cocteau’nun “güzel ve çirkin” filminin ünlü kostümlerini tasarlayan sanatçı christan bérard ile tanıştı. genç modacı artık kendine ait bir kostüm şirketi açmak istiyordu. bağımsız çalışması, engin hayalgücünden daha fazla yararlanmasını sağlayacaktı. 1949’da kendi modaevini kurdu.
  • uygun zamanlamalı tasarımlarına paralel olarak pierre cardin çarpıcı bir canlılıkla kesimi müşterilerin dikkatini çeken manto ve tayyör serileri üretti. 1957’de dostu ve asistanı andré oliver ile kostüm işinden modacılığa geçti. ve şehiriçi ve gece giyimi için yüzelli modelden oluşan bir koleksiyon sundu.
    yaratıcı enerjisini birçok alanda kullandı. haute couture ün kendi kendine yetemeyeceğini bildiği için, “eve” (havva) ve “adam” (adem) isimli iki butik açtı. bu butiklerde satılan koleksiyonlar modaevinin atölyeleri tarafından üretiliyordu. dior örneğinden esinlenerek ilk lisans anlaşmaları için görüşmeler yaptı. haussmann bulvarındaki printemps mağazasında corner (stand, reyon) ını açtı. böylece, ilk defa bir büyük mağazada sadece bir markaya ayrılmış bir bölüm açılmış oldu.
    elle, diğer moda dergileri ve gazeteler tarafından desteklenen medyatik pierre cardin her çeşit ürüne imzasını atıyordu artık. kısa süre içinde bu ürünlerin modayla fazla bir ilgisi kalmadı. kontrol edilmesi giderek güçleşen ürünler, -korsan ve taklitlerinin de ortaya çıkmasıyla- cardin markasını, stilini, anlayışını dünyaya yayıyorlardı ve 80’li yıllara kadar cardin beşyüzkırk adet lisans sözleşmesi imzalamıştı. servetine değer biçilemiyordu. işi kendi işiydi ve sadece kendi kararlarına bağımlıydı. meslek yaşamı boyunca en iyi bildiği şey, bir elbiseyi elleriyle çizmek, kesmek ve dikmekti.
    (kaynak : modanın yüzyılı. çeviri : comandante )
  • pierre cardin hasisliğiyle tanınan bir adamdı. dünyanın en cimri ve paraya en düşkün, yatırımdan kaçınan bir işletmecisi olduğu için battı. ve yavaş yavaş moda piyasasından silindiği fark edilebilir.
  • ayrıntılı bilgi almak için resmi sitesi ;

    http://www.pierrecardin.com/
  • 2002 de hakan dinçe sponsor olan ve türkiye grup n şampiyonluğuna dolaylı da olsa ulaşan giyim firması
  • rusya, afrika ve turkiye icin uretimi turkiyede yapilan erkek hazir giyim markasi
  • eminönü sultanhamam bölgesinde bulunan bursa pazarı'ndaki indirim mağazasında ne ararsanız çok uygun fiyatlara bulabileceğiniz marka...
  • her ne kadar tasarım olarak güzel ürünler sunsa da dayanıklılık anlamında pek iyi olmayan marka. özellikle ayakkabıları nerede üretilmekte bilinmemektedir.
  • türkiye'deki konumlandırması başından beri yanlış olan, ortaklık içine girdiği aydinli hazir giyim'in dünya görüşü** sebebiyle bir türlü tutunamayan meşhur fransız markası.