şükela:  tümü | bugün soru sor
  • 1962 paris dogumlu, 2002 hugo boss odulu, 2001 venedik bienali juri ozel odulu sahibi, kavramsal sanatci. 1999 istanbul bienali'ne annlee isimli manga karakteri uzerine calisan diger sanatcilar ile birlikte bir video yerlestirmesi ile katilmisti.

    2005 yili yapimi, yaklasik yirmi dakikalik kisa filmi "a journey that wasn't" insani bir sureligine dilsiz birakmaktadir.
  • "ecole nationale supérieure des arts décoratifs", ensad' da eğitim görmüş bir fransız sanatçı. sanatçı zamana bağlı durumları canlı ya da cansız(objeler, videolar, filmler ve müzik gibi çeşitli şekillerde) şeyleri kullanarak işlemekte.
    no ghost just a shell adında, annlee isimli bir manga karakterinin haklarını satın alarak gerçekleştirdiği çalışmada rirkrit tiravanija ile de çalışmıştır.
    benim ilgimi çeken çalışması ise documenta(13)'te gerçekleştirdiği untilled isimli çalışma. bu çalışmada, bir bahçe içerisinde, kafasına arıların kovan kurmalarına izin verilen uzanmış nüd bir kadın heykeli, pembe bacaklı bir köpek, joseph beuys'un 7000 meşe ağacı arasından sökülmüş bir ağaç ve afrodizyak ve uyarıcı bitkiler, barok tarzında bir bahçede yerleştirme olarak sergilenmiştir.

    pierre huyghe untilled

    sanatçının çalışmaları disiplinler arası yaklaşımla üretilmiş çalışmalar. performatif yaklaşımlarından dolayı da çoğu zaman video olarak ta sergilenebilmekte.

    "insanlardan ve maddelerden ibaret kaynakları belirli bir sıraya göre dizen pierre huyghe, gerçeği kurgudan ayıran sınırların bir o yana bir bu yana geçen girift performanslar gerçekleştirir. bu etkinlikleri belgeleyen videolar, hem üretim değerleri hem de üretim süresi bakımından , uzun metrajlı, büyük bütçeli sinema filmlerine benzer. buna rağmen sinemanın alanına girerken sanatçı, genellikle film ve eğlence endüstrisiyle ilişkilendirdiğimiz özelliklerin çoğunu bilinçli bir şekilde ihmal eder. huyghe'un (pek çok disiplin ve tekniği içeren) bu sanatsal mecraya yaklaşımı irdeleyicidir ve birden fazla odağı vardır; sanatçı sıradan, düz anlatıları benimseyerek yerine ele aldığı temayla ilişkili her detayı bir araya getirmeyi hedefler" (michael wilson, çağdaş sanat nasıl okunur, 21. yüzyıl sanatını yaşamak. hayal perest yayınevi. çev. firdevs candil erdoğan s. 200)

    ek olarak : benim asıl kafama takılan nokta ise untilled isimli çalışma da, arı sokması durumunu nasıl atlatılmış ? yani insanların gezip dolaştığı bir alana, "arılar soksun" der gibi bir kovan arı bırakıyorsunuz. birisi "böyle sanat mı olur ? arılar beni soktu" diyerek dava açmaya kalkarsa; kapıda "dikkat arı var, girerseniz mes'uliyet kabul etmeyiz." gibi bir uyarı yazısıyla, durumu kurtarabilir mi ? avrupalı izleyiciler sanata karşı demek bu kadar hoş görülüler ve bilinçli olarak gerekirse sanatın kendilerine zarar vermelerisine bile izin verebiliyorlar.
  • 2017'nin artreview listesine ikinci sıradan dahil olmuş sanatçı. geçtiğimiz senelerde moma'nın çatısı için tasarladığı enstalasyonla akıllarda yer etti.