şükela:  tümü | bugün
  • yönlendirme işaretleri.
  • yürüyen adam, çikisa kosan adam, futbol oynayan adam, artik kurukafadan ibaret adam benzeri binlerce versiyonu olan isaretlere verilen isim. uyari, yönlendirme, bilgi amaçli günlük yasamda sürekli karsilasilan kagit üzerinde, tabelada, çesitli kapaklarda, karton kutularda yasayan semboller bunlar..
  • resim-yazı. ilk olarak sümer kil tabletlerinde, daha sonra mısır hiyerogliflerinde görülmüş, zamanla modern alfabenin sembollerine evrilmişlerdir. ancak modern alfabelerin oluşması bunların yokolmasına sebep olmamıştır. çünkü, modern yazıdaki sembollerin aksine, piktogramlar, doğrudan tam olarak gösterikleri şeyin resimleridir. bu sebeple de bir dile ait değillerdir. hangi dili konuşuyor olursa olsun, her insan tarafından anlaşılabilmektelerdir. tamamı olmasa da kimi trafik işaretleri, parklarda, yasak bölgelerde vb. yerlerde kullanılan çoğu levha piktografiktir. alfabenin evriminde piktogramlardan sonra ideogramlar yer alır.
  • t-box ın ürünlerini reklam icin ilk giyen adamlar.
  • günlük hayatımızda hareketlerimize, bize yön veren, görsel iletişimde mesaj alış verişi ve karar verme sürecinde önemli ve kalıcı etkiye sahip işaretlerdir. en belirgin özellikleri akılda kalıcılığı, kolay öğrenilebilirliği, hızlı anlamlandırılabilmesi, evrensel anlam ve algı boyutlarına sahip olmasıdır.
  • dil engelinin üstesinden gelmeye yönelik imge-resimler
  • piktogramların oluşturulma mantığı, hiçbir dili-alfabeyi bilmeyen her türlü insana anlatacağını en doğrudan ve basit bir biçimde anlatabilmektir. karmaşıklığa yer yoktur renkler de olabildiğince az kullanılır. zaten birçoğu da artık evrenselleşmiştir. * * * *
  • imge anlatimli simge sistemi..
  • özellikle beden terbiyesinin işlettiği spor salonlarının duvarlarında görülebilen, futbol, basketbol, voleybol, yüzme, boks vb.. gibi spor türlerini gösteren naif semboller. artık pek görülemeyen bu sempatik semboller küçüklüğümüzü, spor salonlarındaki patlamış mısır, sosili kokularını hatırlatır bize. (bkz: bursa atatürk spor salonu)
  • anlatım gucunu basitliginden alan bu resimsel ifade biciminin en iyi bilinen ornekleri olan 1972 munih olimpiyatları icin her spor dalını simgeleyen piktogramların tasarımcısı otl aicherdir.