şükela:  tümü | bugün
  • timur selçuk'un kaşındıran şarkısı. bu şarkının finalini önce sol la sol fa mi re do diye bitirmeyi düşünürken can yücel'in tavsiyesiyle sol la sol fa mi re bemol dikkat re bemol çok önemli do diye bitirmiştir. (bkz: dikkat çekmeye çalışmak)
  • ortasında "oooo mastika masitka" diyerek nejat alp in nodullu sesi ile hicvedildiği sanatsal şarkı.
  • orhan veli'nin pireli şiir'inin şarkılı versiyonudur. sözleri şöyledir:

    bu ne acayip bilmece
    ne gündüz biter ne gece
    kime söylesek derdimizi
    ne hekim anlar ne hoca

    kimi işinde gücünde
    kiminin donu yok kıçında
    ağız var burun var kulak var
    ama hepsi başka biçimde

    bu düzen böyle mi gidecek
    pireler filleri yutacak
    yedi nüfuslu haneye
    üç buçuk tayın yetecek

    karışık bir iş vesselam
    deli dolu yazar kalem
    yazdığı da ne bir sürü
    ipe sapa gelmez kelam

    kimi peygambere inanır
    kimisi aç köstek dolanır
    kimi katip olur yazı yazar
    kimi sokaklarda dilenir

    kimi kılıç takar böğrüne
    kimi uyar dünya seyrine
    gündüzleri baba hayrına
    geceleri karı hesabına

    bu düzen böyle mi gidecek
    pireler filleri yutacak
    yedi nüfuslu haneye
    üç buçuk tayın yetecek

    karışık bir iş vesselam
    deli dolu yazar kalem
    yazdığı da ne bir sürü
    ipe sapa gelmez kelam

    bu düzen böyle mi gidecek
    pireler filleri yutacak
    yedi nüfuslu haneye
    üç buçuk tayın yetecek

    karışık bir iş vesselam
    deli dolu yazar kalem
    yazdığı da ne bir sürü
    ipe sapa gelmez kelam
  • pireli madrigal'den yüzyıllar sonra söylenmiştir.
    bonus (bkz: orlando de lassus)
  • timur selçuk'un bir şarkısı.
    (bkz: pireli şiir)
  • pireli siiri okurken sanki melodisiyle okur gibi olunan sarki...siirin anlatmak istedigi melodiede gizli.
  • barlas tan özemek de şöyle yorumlamış. hiç güzel olmamış tabi. eski bando yorumunu da beğenmedim.

    timur selçuk’tan daha iyisini yapma amacıyla yorumlamadıklarını, şarkıyı sevdiklerini biliyorum fakat timur selçuk’un tonlamalarını taklit etmeye çalışmaktan önce ve daha önemlisi bu şarkının piyanosuz olamayacağını anlamak lazım. bu şarkının taşınmazı, demirbaşı timur selçuk’un o nüktedan tonlamalarından ziyade piyano bence.

    bir dönem gece gündüz seçkiler albümünü dinlemem ve bu şarkıyı büyük ihtimalle yer yüzünde en fazla dinlemiş insan olmam hasebiyle yeni bir düzenlemesi yapılacaksa özkan uğur ya da peyk’ten beklediğim şarkı.
    ne alaka derseniz, bilmiyorum.
  • asıl adı pireli şiir olan orhan veli şiiridir.

    timur selçuk yorumu ile pek güzeldir.