şükela:  tümü | bugün
  • az önce nintendo direct'de resmi olarak duyurulan yeni pokemon oyunları.

    2016'nın sonunda nintendo 3ds için çıkacak oyun. henüz generation 6.5 mi 7 mi belli değil.

    (bkz: pokemon sun)
    (bkz: pokemon moon)
  • yihuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

    günlerdir coolbull nickli yazar bu muhteşem olaya dair ipuçlarını sıralayıp duruyordu ve işte ta daaa...

    x&y versiyonlarından sonra çıkan omega ruby ve alpha sapphire her ne kadar şahane oyunlar olsa da açıkçası beni x&y kadar heyecanlandırıp kendisine bağlamamıştı... sun&moon ile aşağı yukarı 8-9 aydır kapağını açmadığım 3ds'lerimin motorunu tekrar ısıtabilirim!

    bakalım game freak ne sürprizler hazırlıyor bu yeni oyunlar için!

    gotta catch 'em all!!!
  • çıkış tarihi 18 kasım 2016 olarak duyuruldu. oyunlardaki efsanevi pokemonlar ve kapak resimleri twitter'da duyuruldu.

    edit: starterlar da duyurulmuş.
  • starterlarının açıklandığı oyun: grass flying rowlet, fire litten ve water popplio.

    rowlet, grass-flying baykuşumuz. kendisi bulbasaur'dan sonra base form'unda dual type olan ilk starter. ayrıca rowlet'la birlikte her üç type'tan da kuştan esinlenilmiş bir starter olmuş oldu **. competitive açıdan pek de bir gelecek vaadettiği söylenemez, zira fire, ice, rock ve poison'a karşı weak olmak pek hayra alamet değil. flying'e de weak de, flying pek offensive kullanılmadığı için çok sıkıntı yaratacağını sanmıyorum.

    litten fire kedimiz. tasarımında kırmızıdan ziyade siyah ağırlıklı olması bana secondary typing olarak dark ya da fighting alabileceğini düşündürmekle birlikte eğer dördüncü bir fire-fighting starter gelirse o game freak'i yakarlar, yakın bir zamanda yapacaklarını sanmıyorum pek. bir de eğer fire starterlarının çin zodyağından esinlenildiği teorisi doğruysa, litten bir kaplana evrilebilir ve fire-dark bir kaplan'ın ne kadar popüler olabileceğini görmemek için aptal olmak gerek.

    poppliowater fokumuz. tasarımı da ister istemez water-ice'ı düşündürtüyor. halihazırda foklardan esinlenilmiş water-ice beş tane pokemon olduğunu düşünürsek pek heyecan verici olduğu söylenemez. umarım yanılıyorumdur.
  • pokemon japonya'nın resmi sitesinin resources girilerini baz aldığımızda mevcut başlangıç pokemonlarının final formlarının türleri açığa çıkmıştır.

    litten'ın final formu ateş-yer,
    popplio su-dövüş,
    ve rowlet ise yine çimen-uçuş.

    rowlet'in tür dezavantajlarını düşünürsek, ou'ya kadar yükselecek bir pokemon olacağı şüpheli. ya serperior, breloom gibi yeteneği ile ciddi anlamda rakibe hasar verecek kadar güçlü; ya da amoonguss ve mega venusaur gibi oldukça besili olması gerekir bu açığı kapatmak için. çimen türü başlangıç pokemonlarını mega ve gizli özelliklerle anca adam edebildikleri için, elimize aldığımız ilk an rowlet'in final formunun hayli iş görmez olacağı açık. aksi çok şaşırtır milleti. belki de game freak uçuş türlerinin genel özelliği olan suikast formunu rowlet'e de bahşeder, bu sayede en azından düşerken birilerini de yanımızda götürebiliriz. özel atakçı olacaktır büyük ihtimal, verin aeroblast'ı anlaşalım.

    litten'ın potansiyel final formu muhteşem. ateş-yer kombinasyonuna sadece camerupt ve groudon sahip. groudon zaten efsanevi olduğu için op, camerupt ise her ne kadar mega evrimi güçlü dahi olsa hızı çok büyük sorun. ateş ve yer türü pokemonlar sert vuruculardır. ateş türünün genellikle defanslarının, yer türünün ise hızlarının düşük olması nedeniyle atakları oldukça güçlüdür. litten'ın tipini baz alırsak oldukça hızlı ve de atağı yüksek bir pokemon olacağı aşikar. stab bonusunu da alarak belki de mega evrim olmaksızın en güçlü başlangıç ateş pokemonu olabilir. hani tutmaz ama en kötü 95 hız, 130 da fiziksel atak bekliyorum ben. özel atakçı olacağını sanmam. gerçi bu temenni, sevmiyorum ateş tipi özel pokemon.

    popplio ise tipinden dolayı yerin dibine sokuldu ancak olası bir su-dövüş tipi muazzam. keldeo ve poliwrath var sadece ve tek işe yarar olanı da keldeo. ateş, dövüş ve yer türü en efektif ataklara sahip olmuştur hep. su ve dövüş birbirlerinin herhangi bir tür dezavantajını kapatmamasına rağmen stab bonusu ile birlikte atakçı bir pokemon için en iyi kombinasyonlardan biri.

    bir de zamanında pokemon izlemiş, ds'e bile geçmeden emülatörden pokemon oynamış tayfanın "3. generasyondan sonra benimseyemedim, çok bozdu" nidalarını dinliyorum, takip ediyorum, denk geliyorum çok uzun süredir. pokemon, her oyun kendini geliştiren, her seferinde oyun mekaniğini bir üst kademeye taşıyan ender oyun serilerinden biridir. ilk jenerasyon oyunları mükemmeldir, nostalji yükü had safhadadır; ancak savaş kısmı çöptür. her jenerasyon bir açık kapatıla kapatıla rekabetçi moda uygun hale getirilmesi 6. jenerasyona kadar sarkmıştır. pokemon asıl üçüncü jenerasyondan sonra adam olmaya başlamıştır.

    internette birçok site var başı serebii ve bulbapedia'nın çektiği. pokemonu seven ancak sadece hikayesini oynayan kişilerin bu sitelere bakmasını, işin rekabetçi yönüne de yüklenmesini tavsiye edebilirim. ana zevk orada. tur bazlı dört ataktan birini kullanma gibi inanılmaz basit bir mekaniğin arkasında ciddi bir deneyim yatıyor. tür tablosuna bir göz gezdirin. örnek pokemon hamle havuzlarına bir göz atın. ev olayını ve dağılışını öğrenin. ve pokemonshowdown.com'a girin, sevdiğiniz, önceki oyunlarda kullandığınız takımlardan birini kurarak aktif bir savaş yapın. çok büyük ihtimal tokatlanacaksınız. hiç yenilmeden cynthia'yı devirebilirsiniz, hani başarıdır da. ancak rekabetçi modda ne potion, ne seviye/level, ne de hamle tahmin edemeyen yapan zeka vardır. alıştığınız an çıkacak her yeni oyunun size yeni bir asker sağlayacağını düşünüp, tasarım gibi gereksiz detayların ne kadar önemsiz olduğunu fark edeceksiniz.

    sun ve moon'dan beklentim her pokemon oyununda olduğu gibi yüksek. boşa çıkaracaklar mı peki? hayır, kesinlikle yine muhteşem olacak. popplio'nun tipi hürmetine oynamıyorum ben bu oyunu.
  • gelen son bilgiler doğrultusunda efsanevi pokemonların türleri ve simge hamleleri, oyundaki karakterlerin isimleri, x/y'de olduğu gibi karakterimizi düzenleyebiliyor oluşumuz açıklandı.

    bir de sürpriz, yeni bir rotom formu tanıtıldı. bu sefer de pokedex'e girmiş canımız rotom'umuz. işin daha da güzel yanı, pokedex'in sesli olmasından yararlanan bu rotom'un konuşma özelliği olduğu gibi, yok yere söylenmiş olamaz, insanlar ve pokemonların hoşbeş etmelerine aracı da olacak. mutlaka hikayede de işlemişlerdir bunun mevzusunu. psişik/elektrik türü olacaktır büyük olasılık.

    --- ilk efsanevimiz solgaleo. aslana maslana benzeyen "güneş" pokemonumuz türü psişik/çelik; ateş/psişik bekleniyordu ama olsun, bu da olumlu. zaten elimizde metagross gibi fiziksel defansif bir pokemon varken, solgaleo'nun özel defansif yönü ağır basacaktır sanıyorum. tür kombinasyonu zaten mükemmel, hem defans hem de atak yönünden..

    yeni simge hamlesi sunsteel strike. yalnız adına ve animasyonuna bakar isek bir başka "flying press" benzeri hamle olabilir bu. flying press hem dövüş, hem de uçuş tipi bir saldırı; sunsteel strike da bana ateş/çelik türü bir saldırı olabilir gibi geliyor. haa bana farkmaz, uber sevmiyorum. takılsınlar.

    özelliği "full metal body" ve stats'larının rakip tarafından düşürülememesine yarıyormuş. hani iyi güzel de clear body falan var zaten halihazırda, bunu da verip geçebilirlerdi. neden yeni bir isim düşünülmüş bilmem. gerçi clear body'nin bir üst evresi de olabilir şimdi. clear body, mold breaker'la vs. etkisiz hale getirilebiliyor; full metal body, paralize olunca, yanınca vs oluşan stats düşümlerinin de önüne geçiyordur belki. epey mantıklı. stall breaker'ın tillahı olacaktır o vakit. hoş.

    --- yvental'dan hallice, çağan ırmak'ın bayıldığı yaşlı amcaların genel özelliği olan gollânı açen "ay" pokemonumuz ismi de lulana. o da psişik/hayalet türü bir pokemon. şimdi bu türlere sahip elimizde zaten bir hoopa var ve kombinasyon açısından rezalet. zehir ve psişik türü saldıralara sadece dayanıklı olduğu gibi -zehir türü kaç ofansif pokemon var zaten dirençli olsa ne yazar- karanlık ve hayalet saldırılarından da 4x yiyor. sırf türünden dolayı zaten seçim sırasında %70'lik solgaleo'ya yöneldi. öbürü bi de aslan ohoo. tasarımına hiç girmiyorum, ay pokemonu toparlak olur, onda sorun yok..

    simge saldırısı moongeist beam. aslında sunsteel strike eğer iki türe de sahip bir atak olacaksa, bu da aynı olabilir. ay vs. hep fairy(peri) türüne ait. gönül bu atağın da fairy/psişik bir saldırı olmasını istiyor. ama olmazsa da çok güçlü bir saldırı olsun ki psişik/hayalet kombinasyonunu ekarte etsin. psişik/hayalet ne olum ya. karanlık olsaydı bari..

    özelliği "shadow shield", bu da belki hayalet türü saldıraların hasarını sıfıra indiriyordur. o zaman görece iyi bir özellik olabilir bak.

    bekliyoruz...
  • son güncellemelerle birlikte yungoos, pikipek, grubbin, ıwanko ve nekkoala adında beş yeni pokemon daha tanıtıldı. alışılageldik şekilde karşımıza ilk çıkacak olan kuş pokemonu pikipek olursa kullanışlı olur, onun dışında diğer pokemonların hiçbirinin final formları işe yarar olmayacaktır. böyle geldi böyle gider.

    oyundan önce tanıtılan magearna'nın türü açıklandı ve tahmin edilen üzere çelik/fairy.. yeteneği soul-heart ki bu takım arkadaşı düştüğü vakit özel atağını +1 arttırıyor. işe yarar mı, pek değil. hâlâ en yaygın olanı solo mod. simge hamlesi ise fleur cannon ki görünen o ki moonblast'tan bir tık daha güçlü olacaktır. geçiniz.

    son bilgi de "battle royal" modu, dörtlü maç. ancak dört pokemonun bireysel performanslarını sergiledikleri bir yenilik. zaten double maçlarda kendi takım arkadaşımıza da saldırabildiğimiz için sıkça kuralları genişleterek bunu uyguluyorduk. oldukça da yaygındı yapanlar, dikkate alınmak güzel.
  • yedi pokemon daha geldi.
  • kasım 2016'da çıkacak olan iki pokemon oyunu. çıkış tarihi yaklaştıkça 7. nesilden yeni pokemonlar görüyoruz. ve son çıkan 7 pokemon arasında sadece cutiefly hoşuma gitti. bug-fairy olması da ilginç olmuş. ama bu ne gerçekten?
  • yeni pokemonlar tanıtıldı. hepsi güzel hoş. ancak bir yenilikten bahsedildi ki artık kesinleşti, pokemon'un önceliği ryo değil, pokemon savaşı..

    pokemon go'nun da patlamasıyla genwunner'lar artık hiç olmadıkları kadar güçlü. zamanında 20-30 bölüm seyretmiş ve pokemon'u bırakmış, "ilk jenerasyon rulez aga, sonradan pokemon çok bozdu" tayfası 50 milyon barajına dayanalı çok oldu. pokemon'u sadece hikaye bazlı oynayıp da bırakan kimseler olmayan bizlerin savı "yahu ilk jenerasyon oyunlarının savaş mekaniği rezaletti. psişik türü gereksiz güçlüydü. saldırı türleri diye bir şey yoktu. oyun tekdüzeydi. lütfen nostalji hastalığından müzdaripsiniz. 'dondurma pokemonu neğamuğagoyim' demeyin." şeklindeydi.

    ee zaman geçti, kablo vasıtasıyla yapılan savaşların yerini wi-fi aldı. nintendo ds zamanı, dördüncü nesile denk geliyordu ve yapımcılar oturdular, "gençler bu böyle olmuyor. lokali bırak, küreselle coş dönemindeyiz. bu savaş mekaniğine bi çekidüzen verelim." dediler.

    ilk yenilikleri iv* ve ev* mevzusunu takip edilebilir yapmaktı. shigeru ohmori pokemonları "yaşayan canlılar" olarak gördüğü için buna karşı çıkıyordu; ama sonrada belli ki doğru yolu buldu. bu iv ve ev mevzusunu özetlemek gerekirse:

    her pokemon rastgele olarak doğada 0-31 iv şeklinde derecelendirilir. yani 31 iv fiziksel atağı olan bir pokemon, 9 iv fiziksel atağa sahip aynı pokemondan daha fazla hasar verir. bütün stats'leri 31iv olan pokemonu doğada yakalamak çok çok enderdir. matematiğim yetmiyor olasılığı hesaplamaya.

    effort values ise kısaca pokemonun iv'si üzerine kazandığı maçlardan aldığı ek gayret puanları. bunlar da bir stat'e en fazla 252 vermek kaydıyla toplamda 510.. yine 252 puan fiziksel atağa verilmiş pokemon 120 verilmiş olandan daha fazla hasar veriyor. sayılar girince işin içine insanlar kaçıyor, önemsemiyor ama 1 hp'nin maç kazandırıp kaybettirdiğini baz alırsak, bunlar son derece önemli.

    sonra saldırılar özel ve fiziksel olarak kendi içlerinde ayrıldı. önceleri bütün su tipi saldırılar özel iken, mesela bütün çelik tipi saldırılar da fizikseldi. hâlâ daha en kullanışlı pokemonlardan biri olan gyarados, düşük özel atak gücüne sahip olduğu için ekstra maç turuna kalmayalım, göte gelmeyelim diye hydro pump kullanmak zorunda kalıyordu. şimdi ise fiziksel saldırı olan waterfall ile rakibin korkulu rüyası olabiliyor.

    hamlelerin isabetlilik oranlarına, pp'lerine -saldırıların bir kullanılabilme miktarı vardır, sonsuz değildir- ve güçlerine çekidüzen verildi.

    6. jenerasyon ile birlikte artık pokemon'un savaş kısmı, ryo'nun önüne geçmesiyle birlikte, son değişikler yapılarak şimdiki halini aldı.

    hava koşulları 5-8 tur ile sınırlandırıldı. önceleri politoed'in özelliği drizzle ile birlikte yağmurlu hava oyun sonuna değin siz değiştirmediğiniz sürece devam ediyordu. yağmur/güneş takımları gereğinden çok kullanılıyor, can sıkıcı hale geliyordu.

    yanlış verilen effort values puanları, reset bag'ler ile kolayca sıfırlanabilir oldu. kafeler ile seviye atlamak inanılmaz basitleşti.

    son duyuru ile birlikte gördük ki artık iv'ler de geliştirilebilir olacakmış. yani yumurta çatlatma mevzusuna gerek kalmadı. hani "individual strength"ten kasıtları budur. sanıyorum. oyuncular kolayca geliştirdikleri pokemonlar ile savaşa kısa sürede hazır olacaklar..

    mutlaka yumurta çatlatma, nature düzeltme mevzularını sevenler vardır ve eminim ki bu kolaylıktan hoşnut değillerdir. ama söylemek gerek ki game freak, en azından benim için, dinamikleri her geçen oyun daha da üst düzeye taşıyor. takdir etmek gerek. sadece tek bir el konsoluna çıkan oyunun ivmesini düşürmeden başarısını sürdürmek zor zanaat. "10 milyon barajı garanti de üstüne ne kadar koyabiliriz" diye toplantıyı açabilmek büyük kolaylıktır bir yapımcı için...