şükela:  tümü | bugün
  • postdramatik, tiyatro insanlarını ve eleştirmenlerini söz konusu sanat biçemine ait olarak bildikleri bütün güvenli kalıplarından eden ve bu yüzden de üzerinde çokça düşünülen, tartışılan ve parametreleri belirlenmesi zor, tekinsiz bir sahaya karşılık gelir. avrupa’nın ikinci dünya savaşı’ndan sonra muzdarip olduğu post- travmatik deneyimlerin elverişli her toprakta artezyen kuyusu gibi yeryüzüne fışkırmasının sahnede aldığı bu biçimsiz biçimli “göstergesi”, yeni bir estetik algının da habercisi olmuştur aynı zamanda. izleyiciyi sahnede, “tiyatronun” sıfır noktasından yeniden yaratılma sürecinin başlatıldığı; bu diriliş esnasında da bir ya da bin dünya dolusu imkandan bahseden büyük ya da küçük anlatılar beklemektedir.

    beckett filan hani. bildiniz.
  • absürd tiyatronun öncüsü beckett kesinlikle değildir.
    daha çok mark ravenhill, sarah kane, ve martin crimp gibi ingiliz kaçıklardır. alman araştırmacı hans-thies lehmann da bunları incelemiş de incelemiş.

    ayrıca (bkz: black mirror)