şükela:  tümü | bugün
  • milli egitim bakanligi osmanli tarihi kitaplarinda ismine sikca rastladigimiz, sen sakrak, saray islerini, devlet islerini pek sallamayan bir izlenim veren isme sahip prens. allahim nasil isimdir bu. prens sabahattin. erkan serce gibi.
    bunun gibi bir de saadettin kopek vardir.
  • senelerce bodrumda zennelik yapmasinin tarih kitabinda bulunmasindan daha hayirli olacagina inandigim bu sahis meger reformist, terakkiperver liberal bir sarayli imis. oysa dalmaz center da ciksa yilan dansi falan yapsa daha hayirli olurdu.
  • sosyolojinin prensi
  • özal'in zamaninda "biz prens sabahattin gelenegini sürdürüyoruz" demesinden de anlasilabilecegi gibi, muhafazakar liberalizmin turkiye'deki mimarlarindan, dusunur, sosyolog ve politika adami. babasi abdulkamit'in kiz kardesiyle evli oldugundan istibdat doneminde fransa'ya kacarlar. fransa'da dogar, büyür ve egitim alir. dogal olarak da fransa'nin liberal dusunusunden etkilenir. le play okulu gelengini surdurur. 1908'deki ikinci mesrutiyet secimlerine kurdugu ahrar firkasi ile katilir. ittihad ve terakki'nin bozgununa ugrar. bu olaydan sonra, ittihat ve terakki'ye dusman kesilir. 31 mart olaylarindan yakalanir, hapse atilir. asiri liberal dusunceleriyle margaret thatcher'i animsatir. toplum varligini reddeder, herseyin ozunun birey olduguna, ireyin gelismesi gerektigine, devletin kuculmesi ve yonetimin merkezdisilasmasini savunur... gunumuzde anap'in, ve hatta ldp'nin dusuncelerini etkilemis bir dusunurdur.
  • prens sabahattin'e göre , “bir toplumun, bir devletin temelini fertler teşkil eder. toplumu kuran, ona varlık bütünlüğü ve yaşama gücü kazandıran fert olduğu için, sosyolojinin, işe, fertleri ele alarak başlaması gerekir. fert, toplum için değil; toplum, fert içindir.
    devletin idare biçiminin değiştirilmesiyle, yenileşme ve reform olmaz. reform, ancak fert hayatının gelişimini durduran, özel teşebbüsü önleyen kurumların değiştirilmesi, yenilerinin kurulmasıyla olur. türkiye’de yapılması gereken en önemli yenilik, eğitim ve öğretim düzeninde olmalıdır.”
  • zamanında ziya gökalp'i öpmekle beraber gökalp'i ırkçı fikirlerinden vazgeçirememiş prenstir.
  • kendisinin bir siyaset adami olarak zaafi iki kuvvet arasinda kalmi$ olmasidir. giderek geli$mekte olan bir milliyetciligin temsilcisi olan bahaettin sakir grubu bu kuvvetlerden biriydi. prens'in fazla guvendigi arap, arnavut ve kurt muhalefet hareketleri ikinci kuvveti olu$turuyordu. prens sabahattin bey'in bu iki kuvvet arasinda kalmi$ olmasi bir alcalma degildir fakat sabahattin bey'in kisa vadeli realiteyi tahlilde pek becerili olmadigi da bu davrani$indan kolayca cikarilabilmektedir.
  • zamanında regatta türevi yerlerde program yapan prens ahmet, prens fehmi, prens adnan gibi zenneler sebebiyle namı biraz sallantıda olan, fakat yine de aklı başında insanlarca erkek dansöz değil, liberal bir şehzade olduğu bilinen kişi. ama sanki yine de yenikapı'da falan bu isimde bir şahıs görmüştüm ben, bilmiyorum.
  • türk liberalizminin öncüsü. arada sirada mezardan çiktiği oluyor, ama çabuk geri dönüyor.. yok prens sebahattin değil, liberalizm...
    (bir de mehmet barlas var, çok şahane bilgisayar kullaniyormuş, geçen televizyonda söyledi)