şükela:  tümü | bugün
  • 22 eylül 2017'de piyasaya sürülecek olan ve dinamik hava ve yol koşulları, pit stop animasyonu ve gerçekçi sürüş deneyimi ile devrim yaratabilecek yarış oyunu. ilk defa şöyle şeyler göreceğimiz bir oyun:tires and suspension rain level driver eye

    bazı insanların çok daha gerçekçi olduğunu iddia ettiği assetto corsa'yı tahtından indirebilecek oyun. bana göre ise project cars'ın birinci oyununun overhaul veya remastered hali.

    forza, gt, nfs, driveclub, crew gibi oyunlara gelecek olursak; bunlar maalesef görsellikten başka hiçbir gerçekçilik yansıtmayan arcade oyunlar. o yüzden project cars 2 bir devrimin ilk işareti sayılabilir.

    edit: lastik sıcaklığını ve yol tutuşunu etkileyen dinamik hava ve yol koşulları, her yarış disiplinine özel pit stop animasyonu, gece-gündüz ve mevsim döngüsü, yolun eğimine göre biriken yağmur, lazer teknolojisi ile taranarak modellenmiş pistler, nicolas hamilton ben collins gibi yarış pilotlarından tavsiye alınarak geliştirilmiş sürüş fiziği, gerçekçi lastik deformasyonu, wreckfest kadar olmasa da hasar alabilen, tamponu, kaputu çıkabilen, tekeri kopabilen araçlar vs bunların hepsinin bir arada bulunduğu ilk oyun project cars 2 olacak. assetto corsa'da bunların neredeyse hiçbiri yoktur. hal böyleyken simülasyon olarak adlandırılması aslında şaşırtıcıdır. iracing ve rfactor 2 ise bu özelliklerin çoğuna sahip olmadıkları gibi vasat grafikleriyle iç karartan oyunlardır. kısacası project cars 2 bu simülasyon işini adam akıllı beceren ilk oyun olabilir. deneyip göreceğiz.
  • assetto corsa "bazı insanların çok daha gerçekçi olduğunu iddia ettiği" oyun diye tanımlanamaz. hakkında bilgi sahibi olanlar bu yapımın full simulation denen naneye bir adım yakınlıkta olduğunu bilir. kalan son adım için (bkz: rfactor 2) (bkz: iracing)

    gran turismo, nfs (shift serisi dışında), driveclub ve içeriğinde rampalardan uçmak falan gibi görevler olan the crew ile bir tutulup arcade olarak tanımlanamaz. adı geçen oyunları deneyimleyenler hangisinin ne derece arcade ne derece sim olduğunu bilir.

    hatta forza motorsport bile driveclub ve the crew'a nazaran "daha sim"dir, "daha az arcade"dir.

    ayrıca project cars, nfs shift 2 unleashed gibi slightly mad studios'un elinden çıkmıştır ve bu oyunun fizik ve grafik motorunun elden geçirilmiş halini kullanır. shift 2 unleashed'te ilk kez yer alan kask içi kamerası da, project cars 2'de ilk kez değil bu stüdyo tarafından ikinci kez kullanılacaktır.

    project cars 2 muhtemelen, arcade-sim aralığında rfactor 2 ve assetto corsa'nın gerisinde, forza motorsport 7'nin önünde ve gran turismo sport'un yanında yer alacaktır. bekleyip, görüp ardından da zevkle oynayacağız.

    tanım: gümbür gümbür gelen oyun.
  • bugün çıkış yaptı. ford gt lms için alınır lan bu simülasyon. yani tabi ki çok fazla geliştirilmiş seçenek var önümüzde, ama o otomobile ayrı bir ilgim var nedense...

    pistler daha gerçekçi, kariyer modu ilk oyun gibi siktir boktan değil... tavsiye olunur efenim.

    edit: satın aldım, "199 tl" iniyor.
  • direksiyon seti olmayanlara önermiyorum. 1 dakika zor dayanıp sildim. parayla alacak olanlara önce korsanını indirip denemelerini öneriyorum. araba özellikle dönüşlerde yola yağ dökülmüş gibi en küçük dokunuşta uçuyor, yol tutuş denen birşey yok.
  • az ama öz paylaşım yapan, genelde fairplay'ine inandığı 5-10 arkadaşıyla turnuvalar düzenleyen ve benim de fikirlerine güvendiğim bir kanal olan viperconcept'in incelemesine göre forced feedback iyi değil. direksiyon tepkimesini sertleştirsen yolu hissedemiyorsun, yolu hissetsen direksiyon hafif kalıyor yazmış.

    assetto corsa'da kemarayı araç dışına almadıkça bu oyundan iyidir, o yüzden asetto'ya araç paketi satın alınır ama bu oyun alınmaz.

    dile kolay 15. yılına girecek hâlâ gtr gibi saf bir yarış simülasyonu gelmedi. 2018'de gtr3 söylentileri var ama ben pek ümitli değilim. hadi diyelim çıktı, günümüz tüketim çılgınlığında ticari kaygılarla grafiklere abanıp semi sim bir şey çıkarmayacaklarının garantisi yok.

    inceleme
  • sim racing yapan biri olarak bende ilk izlenimleri oldukça iyi. ilk oyuna göre her konuda ilerlemiş durumda. bazı otomobillerin fiziği ve sürüş hisleri assetto corsa'ya yakın olsa da, assetto corsa'daki fizik istikrarı yok. çok fazla araba olması ve oyunun birçok konuya, herkese hitap etmeye çalışması dolayısıyla her konuda aynı kaliteyi gösteremiyor.

    buna rağmen eğlenceli, bir sim racing oyunundaki en iyi hava efektlerine sahip, karda, yağmurda, bunların yoğun versiyonlarında pistte olmak çok keyifli. sunum çok iyi, grafikler genel olarak zaten çok iyi, bazı otomobillerin fiziği gayet yerinde, hotlap yapması zevkli birçok pist/araç kombosu var. yapay zekayı henüz çok test etme fırsatım olmadı, pek bir beklentim olduğunu da söyleyemem. pistler ise idare eder, iracing veya assetto corsa'nın lazerle taranmış kalitesini beklemeyin. force feedback menüsü çok başarılı olsa da yine de kendisiyle pek mutlu değilim, ilk oyuna göre tabii ki çok iyi ama istikrarsızlık bunda da mevcut.

    bir simülasyon olarak iracing , assetto corsa veya raceroom racing experience'in yerini tam tutamaz, ama sunumuyla, genele hitap eden yanlarıyla, ileride gelecek ve teknik sorunlarını çözecek yamalarıyla güçlü bir isim olmaya aday.

    yaptığınız her şeyin gerçeğe olabildiğince yakın olmasına özellikle özen göstermiyorsanız, o derecede gerçekçilikten ödün vererek sunduklarını almaya hazırsanız oyunla mutlu olursunuz.

    türkçe inceleme için: https://youtube.com/watch?v=kcf9l_bqkhy
  • aklını tamamen yarış simülasyonlarına vermiş, evdeki devasa kokpiti ile sanal gerçeklik arasına sıkışmış birisi olarak, belki de forza (ve zaman gran turismo) dışında, ucunda da olsa simülasyon sınıfa alabileceğimiz her oyunu denerim.

    oyunun her köşesini didikleyen türkçe bir youtube incelemesi için link:

    https://www.youtube.com/watch?v=kcf9l_bqkhy&t=201s

    linklere alerjisi olanlar içinse, yukarıda bahsedilenlere istinaden kısaca şunları diyebilirim:

    force feedback sadece bende bu kadar sıkıntılı değilmiş. bir şekilde ayarlayabiliyorsunuz ama otomobilden otomobile geçtiğinize büyük sıkıntılar var. şu an itibarıyla stabilite sorunları ve çok da fazla bug var; ne var ki oyunun doğru yaptığı çok fazla şey de var. bence fizik kalitesi açısından, kısmen assetto corsa ile kıyaslanabilir. project cars 2 fazla önden kayıyor gibi gelebilir, ne var ki ac de bana kalırsa abartı derecede hareketli. tur başına 321321 tane counter steering yapmanız gerekiyor. pcars 2'deki bu ön tarafın ağır olması durumu ve his eksikliği, biraz fazla gevşek setuplarla giderilebilir; ha bu gerçekliği bozar mı, evet biraz bozar.

    ama benim tahminim fizik ve ffb konusunda da patchlerle ilerleme sağlanacağı yönünde, tabii slightly mad studios bir anda çıkıp da biz project cars 3'ü çıkarıyoruz demezse. sonuçta yapmadıkları iş değil.
  • daha önce de söylendiği gibi simulator kategorisinde incelenebilecek gerçekçi bir oyun olmasından dolayı arcade severler çok eğlenemeyecektir.

    ayrıca klavye ile kontrolü de çok keyifli olmuyor.

    ancak araç modellemeleri, hava şartları ve etkileri mükemmel tasarlanmış, sırf o şartlarda araç kullanmak isteyenler bu oyunu deneyebilirler.