• acikcasi online oyunlardan nefret eden, sacma sapan gercek oyuncular yuzunden nice guzel fikre sahip online oyunun batip gittigini dusunen benim gibi eski ekol oyuncu icin bulunmaz nimet gibi birsey bu oyun.

    oncelikle izometrik grafikleri benim icin muthis bir arti. fps tarzina hos bakmayan nice oyuncu icin cok guzel bir secenek efsane izometrik grafiklere sahip olmasi.

    ayrica gercekten germeyi basariyor insani, guya zombi istilasi oyunu olup tek yapilan kes bic parcala agir silahlar bul ates et dagit vesaire sacmaliklarina hic bulasmiyor. tam olarak gercekci bir tablo ciziyor. bos bir evde neredeyse hicbirsey olmadan tikili kalmis vaziyette basliyorsunuz ve bu durum sokaga cikinca da onlarca zombiyle karsilasmaniza ragmen degismiyor, inanilmaz bir tekinsizlik hissi, adeta gercek bir istila olmus da evinizden disari cikmissiniz havasi var. tamamen gercekci bir oynanis, kostukca yorulan, acikan, gordugu zombi sayisi arttikca paniklemeye baslayan, acmaya calistigi evlerin kapilari acilmayinca panik yapan bir karakter. sizi girdiginiz yerde bile takip etmeye calisan zombi suruleri var.

    acikcasi 20'ye yakin zombi tarafindan bir dukkana siginmaya zorlanmak beni bugunun milyon dolar butceli oyunlarinin hepsinden daha fazla gerdi. kesinlikle bu oyunu tavsiye ediyorum. ben demosunu oynadim, tam surumu de yakinda cikiyormus sanirim.
  • son zamanlarda sardığım oyun.
    yeni başlayan arkadaşlar için bir kaç not bırakayım, yanlışım varsa düzeltin.
    - kaynak maskesini bulmak zor, görürseniz kesinlikle alın.
    - çok su içme ve sigara tiryakisi negatif özellikleri bedava puan, su kolaylıkla bulunabiliyor ve sterilize edilebiliyor. sigarayı ve çakmağı bulduğunuzda bir sıkıntınız kalmıyor.
    - şu ana kadar gördüğün en kolay tamir edilebilen silah çivili beyzbol sopası, bir çivi ile tamir edebiliyorsunuz. yakın dövüş pozitif özelliği alırsanız fazladan deneyim kazanıyorsunuz bununla beraber.
    - aracınızda daima benzin bulundurun. bir galon da bagajınıza koyun. fazladan silah ve çanta da çok işe yarıyor.
    - yeni bir eve/ortama girdiğinizde eğer zombileri atlatmaya çalışmıyorsanız ve girdiğiniz yerin etrafında çok zombi yoksa bir kere bağırın ( kendinizi tehlikeye atmayacak şekilde), kapının arkasında sessizce duran zombiler oluyor ve hızlıca girip orayı temizlemeye odaklandığınızda bazen unutabiliyorsunuz varlıklarını. o yüzden çok iyi karakterlerimi kaybettim. bunu alışkanlık edinirseniz sürpriz yaşamazsınız.
    - büyük sürüleri temizlemek için molotof çok iyi yakın zibidileri.
    - römork bulursanız kesinlikle yerini not edin. çok işe yarıyor.
    - bel çantasını ön ve arkaya takılabiliyorsunuz, kesinlikle üzerinizde bulundurmanız gereken şeyleri oraya koyun. ben konserve açacağı, kalem, silgi ve bandaj bulunduruyorum.
    - düzenli diye geçen pozitif özelliği çok işe yarıyor, sadece çantanıza değil herhangi bir depolama alanına da fazladan yer sağlanıyor.
    - balyoz bulursanız kesinlikle alın. bazı girilemeyen yerlere bunla girebilirsiniz.
    - eğer üssünüzü korumak için duvar yapacak olursanız kütük ve sargı bezi kullanılarak yapılan duvarı yapın. çiviler bir anda bitebiliyor ve belli bir süre sonra bulmak için bir şeyleri sökmeniz gerekiyor.
    - yüksek duvarlardan atladığınızda zombiler dolanmaya çalışıyor. bunu avantajınıza kullanın.
    - eğer çok zor durumda kalırsanız silah kullanın. resmen olmadıkları yerden çıkıp gelip çoğalıyorlar silah sesinde.
    - bir sürüyü yok etmenin diğer yolu uzaktan üzerinize onları tek tek çekmektir. tek tek öldürmeye bakın.
    - egzersizlerinizi aksatmayın.
    - kaçmaktan çekinmeyin. bir anda görmediğiniz bir yerden çıkıp bir tanesi sizi ısırabiliyor.
    - her ısırıkta öldünüz diye bir şey yok. eğer yara yerinizde ısırılmış yazmıyorsa bir şansınız var demektir. ama bu durumda eğer kıyafetiniz kanlıysa o kandan zombi virüsü kapabiliyorsunuz. kıyafetlerinizi ve kendinizi temiz tutun.
    - çiftçi değilseniz tarım ilacı tarifleri değerli. kesinlikle okuyun. şu anda çiftçilik yapmıyorsanız bile ileride yapmanız gerekecek.
    - aşçı özelliği 7 olunca bozulmuş yiyeceklerin etkilerini tamamen silebiliyorsunuz.
    - yemek yaparken aynı yiyecekten 2'den fazla koyarsanız mutsuzluk etkisi artacaktır. 2 den fazla aynı yiyeceği yemeğe koymamaya çalışın.
    edit 1 :
    - köşeleri dönerken genişten alın :(
    edit 2 :
    - kapalı yerlerde savaşmayın. etrafınız sarılıyor ve çıkışa ulaşamayabiliyorsunuz.
    - kalabalık zombi gruplarını evin içinden girip arka çıkışından çıkarak atlatabilirsiniz. orman da bir seçenek.
    - ormana girerken yavaşlamamak için y tuşuna basıp gideceğiniz yeri seçin. karakter kendisi yürüyerek en uygun yoldan geçmeye çalışacaktır.
    - zayıflamak istiyorsanız sebze ağırlıklı, kilo almak istiyorsanız da abur cubur ağırlıklı beslenebilirsiniz.
    - mikrodalgaya koyduğunuz şeylere dikkat edin. yangın çıkartabiliyor.
    - tencereleri ve kaseleri suyla doldurursanız ayrıca tariflere ulaşabilirsiniz.
    - mümkünse konserveleri zor zamanlar için stoklayın. ilk önce bozulacak olan şeyleri yiyin.
    - bozulmuş yiyecekleri gübre yapabilirsiniz.
    - cam kırıklarını yerden almak için eldiven bulun. elinizi kesebilir. cam kırıklarını aynı zamanda duvarınızın (çit olan) arkasına koyarsanız zombilerin yürüdüklerinde tam olarak nerede olduklarını kestirebilirsiniz.
    - eğer bir zombiyi düşürdüyseniz ve güvendeyseniz elinizdeki silahın kondisyonunu korumak için kafasını ayağınızla ezebilirsiniz.
    - shifte basarak kaçmaktan çekinmeyin.
    - kısa kontak yapmak için tamircilik iki ve elektronik yeteneği bir seviye lazım. kitap okuyun ve tamircilik için sökebildiğiniz her parçayı günde bir kere söküp geri takın.
    - pencereleri iyi kullanırsanız kalabalıklar size vız gelir tırıs gider.
    - eğer bir iş yaparken karakter üzerine bir şey aldıysa ve hareketsizseniz oturarak canınızın gitmesine engel olabilirsiniz.
    - çantalara ağırlık azaltmasına göre öncelik verin.
    edit 3:
    - eğer su depolayıcınız varsa ve üst kattaysa musluklara tesisat bağlayabilirsiniz. boru anahtarını kuşanın ve deneyin.
    - tohum bulmak için kırsal bölgeye doğru bir yolculuk yapın. tulum giyen zombilerin üzerlerinde ve depolarda tohum ve gübre bulabilirsiniz.
    - sirke önemli. turşu yaparsınız.
    - 3 4 ay sonra içlerine katana saplanmış zombiler gelebiliyor. katana ve pala oyundaki en iyi silahlardır.
    - arabada uyuyacaksanız oturduğunuz tarafı bloklayın. bir arabayla veya duvarla birleştirin bir tarafı. böylelikle zombiler sizi o taraftan rahatsız edemezler.
    - arabaların altından sürünebiliyorlar.
    - rosewood başlangıç için güzel bir bölgedir. eğer yeniyseniz orayı tercih edin.

    aklıma geldikçe ekleme yapacağım.
  • başına gelmedik kalmayan bir garip bağımsız oyun projesi. anlatılanlara göre, çoğu "zombie apocalypse" türü oyundan farklı olarak kendine özgü bir karamsarlığa, karanlık bir havaya sahip -- zombilere karşı kendi başına mücadele eden bir yada birden fazla adam olmak yerine, hastalık geçiren karısına yardım etmekle yükümlü bir adamı oynuyorsunuz. yapımcılar izometrik, the sims-vari bir görsel stili benimsemiş ve bu da ilginç bir şekilde bu ciddi atmosferi desteklemekte.

    projenin talihsizlikleri ise şöyle. adamlar oyunu henüz çıkarmadıkları ve birazcık sermayeye ihtiyaç duydukları için, ön sipariş ve bağış yapma imkanı sunuyorlar. bunu da ilk olarak google checkout üzerinden yapıyorlar. sonra beklenmedik bir şekilde, google checkout adamların hesabını donduruyor ve herifler ciddi bir süre biriktirdikleri paranın 80%inden oluyorlar. sebebi sonra belli oluyor. neymiş: adamlar olmayan bir ürünü pazarlıyorlarmış, bu da sözleşmeye uymuyormuş. google'a hareket çekip ortamdan uzaklaşmakta olabildiğine az vakit harcamaya çalışan ekip ise soluğu paypal'da buluyor, ve her ne kadar bu mutsuz gelişmenin unutulacağını, projenin geleceğinin güvenceye alındığını düşünmeye başlasalar da, bir süre sonra paypal da "müşteri şikayetleri" üzerine o hesaplarını da kapatıyor. artık bu noktada "sikeyim, şunun şurasında üç kuruşu denkleştireceğiz" şeklinde dünyaya lanet eden talihsiz ingilizler ise çözümü, ön siparişlerin içerisine halihazırda yaptıkları oyunlardan bazılarını ekleyerek buluyorlar. ve mutlu son. dijital engeller ortadan kalktığına göre, artık oyunun üzerinde gönül rahatlığıyla çalışılabilir...

    ...

    ...

    ...ama yoo, adamlarda ne olduğu belirsiz bir cenabetlik var. dijital engeller ortadan kalksa da, fiziksel olgular da adamlara karşı garez almış durumda. bu fiziksel olgulardan bir tanesi ise, oyunun üzerinde çalışan iki coder'ın newcastle'daki dairelerini soyan hırsız. o hırsız ki, kaderin nasırlı ellerinin cezalandırmakla yükümlüymüş gibi musallat olduğu bu dertli anglosaksonların, -- başka başka şeylere ek olarak -- laptoplarını da çalıyor. proje tam anlamıyla birkaç ay geriye gidiyor. ekipten biri kendini kaybediyor, bunalıma giriyor, kendisini içkiye veriyor, yola düşüyor, kerhane kerhane geziyor, çöplüklere çöreklenmeye başlıyor... (tamam abarttım)

    bunları izleyen çaresiz indie oyun camiası da, acaba adamların başına daha neler gelecek diye düşünmekten kendini alamıyor.

    bu kadar yazdık, adamlara link de verelim, borcumuz: http://projectzomboid.com/blog/
  • en gercekci zombi oyunlarindan.

    misal artist artist evden evde kosa kosa sekiyorsun yiyecek filan aramak icin ve yoruluyorsun dogal olarak. dinlenmeden su son eve gireyim orda dinlenirim diyerekten koseyi donup bir zombi surusune denk geliyorsun topuklayip baska yone kaciyorsun orda da baska zombiler yorgun oldugun icin yeterince hizli kosamiyorsun haliyle atlatamiyorsun zombileri.

    bir eve dalayim oyle atlatayim fikri ile eve daliyorsun ev zombi yuvasi itis kakis kurtuluyon ama gotun basin kanlar icinde yarali ve acilar icinde cikiyorsun evdeki zombiler diger zombiler hala pesinde artik o kadar gucsuz ve yorgunsun ki direkt gotundeler zombiler ve baya baya kaniyorsun durup bandajlaman lazim ama duramazsin zombiler bir kol mesafande tren olmuslar netice? kan kaybindan oluyorsun.. paha bicilemez.

    oyunun sandbox modunda ayarlarla nerdeyse istedeginiz her hangi zombi evrenini yaratabiliyorsunuz misal 28 later gibi kuduruk kosucu zombiler yapabilirsin, klasik romero zombileri yapabilirsin veya geceleri aktif olan i am legend zombileri

    opsiyonlar sirf zombilerle sinirli degil dunyayi da istedigin gibi ayarlayabiliyorsun yani apokalipsin baslangici heryerde yiyecek icecek var ya da daha sonlara dogru yiyecek icecek kalmamis elektrik su yok vs kis yaz sicaklik sogukluk bilmem ne..

    workshop destegi de var haliyle bir suru modla daha da kisisellistirme imkani vs filan

    yani baya iyi... rezil grafikler haric haha.
  • amator bagimsiz oyun gelistiricilerin elinden cikmasina ragmen ilk oynadigim 2014 yilindan beri (bkz: #39741504) oyle profesyonel ilerlemeler kaydetti ki sapka cikartilir (bkz: lengeli fotur). tabii son 6 senedir early access'de ve beta statusunde kalmasi da bir avantaj gelistiriciler acisindan. hatalar ve degisimler daha kolay kabulleniliyor oyuncular tarafindan beta asamasindayken.

    izometrik kamera stilini secmeleri, basit bir hack n slash yerine gercekci bir oynanis mekanigine yonelmeleri, sanat yonetimini cok iyi yapip gerek tedirgin edici muzikler, gerek muthis bir ses tasarimi, gerekse cidden etkileyici isiklandirma/grafik tasarimlariyla muthis tekinsiz bir atmosfer yaratmalari, ve oyunu surekli gelistirmeye devam edip terketmemelerini hayranlikla takip ediyorum.

    ustelik butun bunlari baslangicta cok basit birkac koddan ibaretken zamanla mukemmel bir hale gelen java'da yazdiklari oyun motoru ve framework'u ile yapmalarina ne diyeyim bilmiyorum. sadece java kodlarinin ufak bir kismini inceleyince bile ortada nasil devasa bir emek ve caba oldugunu goruyorsunuz zaten. ne yazik ki motoru baskalarina lisanslamiyorlar. halbuki izometrik oyun yapan kac firma kaldi zaten sunun surasinda, lisanlasana iste millet yapsin ilk fallout'lar ve baldur's gate'ler, icewind dale'ler, planescape torment'ler gibi oyunlar, bencil herif! (gelistiriciye diyorum).

    neyse, oyun gercekten son yillarda cikmis en iyi oyunlardan (teknik olarak daha tam cikmadi gerci heheh) biri. sokaga cikinca gelen o inanilmaz yalnizlik ve tekinsizlik duygusu, yiyecek ararken mecburen ortalarda dolasip bilmedigin mekanlara girmenin arttikca artan gerilimi ile gercek bir zombi istilasina olabilecek en yakin duygusal deneyimi yasatiyor. eger amaciniz "zombi kesmeli" cocukca seyler degil de gercekci bir zombi istilasi oyunu oynamaksa project zomboid tek tercihiniz.

    https://store.steampowered.com/…00/project_zomboid/
  • karakteriniz kalıcı olmadığından bağlılık yaratamıyor, haliyle oyunu yeniden oynamak için motivasyonunuz bir hayli düşüyor. oyunun en büyük hatası burada. önemli olan da elinizdeki malları değil, karakteri kaybetmek. yani adamlar sadece açılıştaki özelleştirmenizi bir seferlik kaydedip aynen kullanma imkanı verebilse bile çok fark edecek.

    adamlar belli ki roguelike bir tecrübeye odaklanmışlar ama onun için de yeterince zengin hikaye enstrümanı yok. yani genelde yemeğinle suyunla uğraşıyorsun. kendi hareketlerinin sonuçları dışında pek hikaye unsuru yok. anca yağmur, elektrik kesintisi falan ama onların oluş sıklığı da çok az. o yüzden roguelike yanlış tercih. roguelike olsa adım başı yeni bir şeye rastlaman gerekir.

    oyunun early access kalitesi ve stabilitesi iyi ama bence dinamikleri dandik.
  • modlarla ve coop oynayinca cok eglenceli olan oyun. single player oynamadigim icin o acidan degerlendirme yapamiyorum.

    ilk 10 karakterimde falan lay lay lom takildigim icin 5 gunden fazla yasayamadilar. ciddiye alip oynamak gerekiyor yani.
    oyun cok realistik.
    karakterler zombi gorunce panik oluyor, elleri ayaklarina dolasiyor. ates edince dibindeki zombiyi iskaliyor mesela.
    acikinca yavasliyorlar, agir tasiyamiyorlar.
    fazla fazla item alayim yavas yururum diyemiyorsunuz, damage aliyorlar ciddi ciddi.
    cok abur cubur yiyince kilo aliyor, duzenli work out yapinca fitness levellari artiyor falan cok ayrintili yapilmis her sey.

    skillleri artirmak cok cok zor. quest muest olmadigi icin once mal mal ortalarda dolaniyor insan. sonra elektrikler ve sular kesilince bir moral cokuntusu oluyor.
    tek tavsiyem horde gelirse diye bol bol yiyecek ve ammo stogu yapin ve zombielerin cikamayacagi bir duzenek ayarlayin base olarak.
  • ölümünüzün hikayesini kendinizin anlattığınız bir oyun project zomboid. zaten oyun başlarken bunu size söylüyor: this is how you died
  • olumsuz özellikler: çok susayan, midesine düşkün, tiryaki ve ağır işiten.

    bunları seçmenin olumsuz bir etkisi yok sayılır. yemek ve su dolu zaten her taraf. sıkıntı çıkmıyor. dükkanlardan da yüzlerce sigara bulunabilir.

    olumlu özellikler: hızlı okuyan, derisi kalın, hızlı iyileşen.

    meslek olarak da güvenlik görevlisi. koşuculuğa bonus veriyor ve daha az uyuyor. böylece iş yapmak, okumak vs için daha çok zaman kalıyor.

    bi ara marangozu da denemeyi düşünüyorum. hızlıca yerleşmek için ideal gibi. tavsiyelere açığım.

    edit: marangozu da denedim, daha iyi. güvenlik yerine marangozu seçince 4 puan daha kalıyor. bunlarla da az uyku ve becerikli özelliklerini almak en mantıklısı gibi.
  • son zamanlarda post apokaliptik oyunlara sardım. dayz olsun scum olsun yeni ya da early accessteki tüm gerçekçi survival zombie oyunlarına göz attım. en son sıra bu oyuna geldi. arkadaşlar bu realite farklı bir olay. her oyunun kolay kolay erişemeyceği yerlerde. oyun hala betada ve geliştiriliyor. mod yapımcıları da inanılmaz uğraşıyorlar. yani oyunda zaten çok fazla ve çeşitli eşyalar var. modlarla bu ayrı bir seviyeye ulaşıyor. örnek vermek gerekirse -en sevdiğim mod olur kendileri- brita's weapon pack yaklaşık 400 farklı silah var hepsinin kendi modellemesi, pixelartı, sesleri, animasyonları derken tonla uğraş. kendileri de çok eski bir moddur yapımcıları da çok iyi insanlardır feedbackleri seve seve dinliyorlar. her neyse deneyin efendim türü seviyorsanız. oyun hakkında herhangi bir sorunuz varsa mesaj kutumu yeşillrndirebilirsiniz :)
hesabın var mı? giriş yap