şükela:  tümü | bugün
  • video oyunlarında, ekranda beliren tuş karakterlerine doğru sıra ve zamanlamayla basma olayına dayanan oynanış yöntemi. daha playstation (bir) yıllarında, o aralar çıkan animasyonların ekmeğini yiyen, şarkılı danslı örnekleriyle karşılaştığımı hatırlıyorum. sonra god of war, fahrenheit, yakuza, heavy rain vs. derken iyice yaygınlaşmaya başlayan (bu arada en başarılı örneklerinden birini verdiği söylenen -zamanında oynayamadım- shenmue'ya da selamımızı çakalım.) sistem interactive movielerle falan da anılır.
  • oyun dünyasının başına gelen en kötü şeylerden birisidir. oyun içinde olmasa da olacak bir tuşa basma anlamsızlığına sahip bir olaydır. en basit örnek olarak son call of dutylerde, oyun sonunda "mouse1 e bas ki bıçağı çekip nişan almadan atabilesin" şeklindeki tamamen video şeklinde yapılabilecek bir sahneyi "oyuncuyu da dahil etmiş gibi yapalım, keriz bol nasılsa, çok severler" kafası ile aptallaştıran olaydır bu.

    hele qte ağırlıklı oyunlar yaparlar, konsollarda bunu oyun diye satarlar ya, onun hastasıyım işte. açar animasyon film izlerim amk, en azından "oyun oynadım ben xd" diye kendimi kandırmam.
  • gözlediğim kadarıyla özellikle playstation oyunlarında sıklıkla kullanılan bir garip teknik. şahı spiderman oyunları olsa gerek.

    özellikle open world rpg oynamaya alışkın bünyeler için absürt ve gülünçtür.