şükela:  tümü | bugün
  • mmorpg ragnarok online'ın devamı niteliğinde 2007 başlarında piyasaya sürülmesi beklenen uzak doğu çılgınlığı. yeni ro tamamen 3 boyutlu olup unreal motoru kullanacakmış. aynı şirin karakterleri, müzikleri ve yaratıkları barındırmaya da devam edecekmiş. bilmiyoruz ilki kadar bağlayıcı olur mu yada ortada wow gibi bir dev varken insanlar bununla uğraşır mı ama bu soruları sadece biz soruyoruz galiba. çünkü ragnarok online'ın dünya üzerinde 2 milyon kayıtlı kullanıcısı olduğunu duymuştum, wow demiştim! yenisi de geleneği devam ettirecek gibi görünüyor.

    ilgilenenlere birkaç video ve bilgi için:
    http://www.ragnarok-tale.net/
  • karakterlerin ve yaratıkların 3 boyutlu hale gelmesiyle sevimlilikten çok komik/korkutucu karışımı bir hal aldığını söyleyebilirim (izlediğim demolar kadarıyla)
    müziklerini yoko kanno hazırlamış, soundtemp kadar başarılı olur mu bilemiyorum
    aynı oyundan (bkz: ragnarok online) bambaşka bir oyun olmuş resmen
  • uluslararası versiyonunun bir an önce çıkmasını dilediğimiz 2d oyunun devam oyunu olan ama wow ile hiç bir alakası olmayan hatta ve hatta wow'a benzetilmemesi gereken nadidane olan ilk oyunun devamı.
  • kendileri steam'e hoş gelmiştir.

    http://store.steampowered.com/app/231060/
  • yıllar süren mmorpg serüvenlerine wow'u bırakan eski tayfayla döndüğümüz umut vaadeden, serisinin 2. oyunu.
  • gerizekalı geliştiricileri yüzünden saçma sapan bug'ları olan, expansion adı altında * oynanışı mahveden özellikler getirilen, oyuncu sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek hâle gelen ve 9 ay önce geliştirilmesi durdurulan oyun.

    daha açmak gerekirse (bildiğim kadarıyla):
    - oyun uzun bir süredir sinir bozucu bug'lara sahip. geliştiriciler bunları çözmeye yönelik hiçbir şey yapmıyor, boyuna event yapıp yardırıyorlar. zaten son dönemlere doğru ortalıkta geliştirici kalmadığı için oyun global yayımcısına * devrediliyor.
    - oyunun yapımcısı gravity interactive bahsettiğim expansion'ı oyunun orijinal ekibiyle değil yeni bir ekiple yapıyor. bu yeni ekip oyunun son seviyesinden (50. seviye) sonraki sistemi öyle değiştiriyor ki önceki seviyelerin hiçbir anlamı kalmıyor. yetenek sistemi, ekipman setleri tamamen dengesizleşiyor. oyunun 50 öncesi eğlenceli zindanları tarih oluyor ve oyuncular güçlenmek adına tek bir haritada aşağı yukarı 1 ay boyunca grind yapmak zorunda bırakılıyor. 50'den sonra "o eski hâlinden eser yok şimdi" açacak kadar dumura uğradığımı hatırlıyorum. hayır açmadım *.
    - bu kadar kötü yönetim ve berbat bir yamadan sonra oyuncu sayısı hızla düşüyor. gravity bunu engellemek için oyunu düzeltmek yerine brezilya'ya, filipinler'e özel sunucular açıyor. düzeltmeye de çalışıyor ancak -yeni ekibin temel kodları çözememesinden mi, oyun motorunun baştan savma yazılmasından mı bilinmez- bugfix'ler hiçbir işe yaramıyor. her şeyin üstüne warpportal avrupa ülkelerine servislerini kapatınca* oyuncu sayısı hepten kopuyor. bu ülkelerin arasında biz de varız.
    - sonuç olarak 19 ocak 2019 tarihinde batık geminin malı olan ragnarok online 2'nin geliştirilmesi durduruluyor. buna rağmen oyun açık tutuluyor, paralı market aynı tas aynı hamam duruyor...

    bugün geldiği noktada ro2 birinci sınıf bilgisayar mühendisi öğrencilerine "bir developer nasıl berbat bir iş çıkarır" şeklinde ders konusu olarak anlatılmalıdır.