• son zamanlarda patlayan kaliteli ve prodüksiyonlu işler aynı zamanda bu kültüre sahip çıkan gençlerin duruma el atması ile gerçekleşendir.uzun uzun yazmama gerek yok öyle birşey işte.
  • bu popülerliğin kaliteli işler yapmakla ya da kaliteli prodüksiyon ile pek alakası yok. zira günümüz türkçe rapin popülerliği arttıkça kalitesi düşmektedir. örnek olarak (bkz: auto tune). auto tune bu duruma en büyük etkenlerden biridir. birbirinin aynı alt yapılar, aynı ses düzeyi, basmakalıp parçalar vs. asıl konu ise pop kültürüne yöneliştir. pop müziğe yöneliş bu duruma ana etkendir. çünkü bu yönelişin getirdiği popülerlik, para, ün vs. sözde bu kültürü eleştiren rap sanatçılarımızın! pek hoşuna gitmiş görünüyor. bu da gösteriyor ki rap müzik pop kültürünü ezerek öne çıkmadı tam aksine pop kültürünün içine girerek, ona adapte olarak popüler oldu. tabii bu asimilasyona direnen karşı çıkan rapperlar da yok değil. ki zaten ceza, sagopa gibi old school rapperlar tanınyorlardı ve bunu çizgilerini bozmadan başardılar ki silinmemeleri bunun nişanıdır. yine örnek olarak yaşanan bu durumu son albümündeki şu sözüyle çok güzel özetliyor saian:
    "zorla inşa ettiğimiz köşkü döndürdüler barakaya."

    kısacası türkçe rap ün, para, popülerlik uğruna kendi ilkelerinden, kendinden ödün vererek yıllarca eleştirdiği kültürün muhteşem bir pazarlama ürünü haline geldi.
hesabın var mı? giriş yap