şükela:  tümü | bugün
  • gothic , gerçekçi ve eğlenceli bir fantazi dünyası.
  • serisinin birinci kitabinin ne yazik ki bana bekledigimi veremedigi dunya . "ben, strahd"i sabirsizlikla bekliyoruz .
  • tembel dm fantazisi setting. oyuncuların pek bir özgürlüğü yoktur, ya senaryoda ne gerekiyorsa yaparlar, ya ölürler. atına atlayıp olay yerinden kaçmak gibi çözümler itinayla ortadan kaldırılmıştır. çok iyi bir dm'le kederci, karanlık bir hava içersinde daral ama güzel bir oyun oynanabilirse de genelde oyunlar bayık, rezil, "aa, vampir miymis bu da, tüh tüh" şeklinde geçer. her dm çok iyi bir dm olduğuna yapı itibariyle inandığı için çok popülerdir, çok oynatılır.
  • cogu dunyada ve hatta hemen her oyunda oldugu gibi gibi duzgun insanlar (gerek oyuncu , gerek dm) ile oynanırsa , atmosfer kurulabilirse hemen hemen en zevkli oturumları yasatıcak dunya (ozgurlugun her ortamda player ve dm yaratıcılıgına baglı oldugunu kabul etmek gerekir). yeni cevirisi yapılmıs olan vampire of the mists (sislerin vampiri) biraz da olsa daha fazla insana tanıtmıssada bu dunyayı , populerite
    acısından da forgotten realms ya da dragonlance in yanına yaklasabilecegini sanmıyorum.
  • benim gözümde her zaman forgotten realms'den daha karakterlidir. campaign'in havasına girmek -bence- kesinlikle daha kolaydır ravenloft'ta. hepimizin primal fear'ını harekete geçirdiğinden kalp krizi geçirtecek kadar da heyecanlı olabilir, neticede kaçımız ejderda gördük şu hayatta.. elbette başarılı bir dm ejderha korkusunu da başarıyla hissettirir ama gene de ravenloft bana çok fazla çaba sarfetmeden havaya girilebilecek bir setting olduğunu düşündürmüştür.
    vistani ırkı gibi gayet süper bir ırkı da barındırır, vampirler de her zaman çekici olmuştur gözümde, ravenloft'ta bunların hem yakışıklı hem karizmatik olanlarına bolca rastlarız, altımıza da etsek hayranlık duymadan edemeyiz.
  • diğer settinglerin aksine oyuncunun haraket ve hatta davranış özgürlüğünü kısıtlayan bir dizi kural getirir, bunların uygulanmasını ister. bu kısıtlayıcı zihniyet ister istemez oyunlarına da yansır. uğraştığnız tipler karakterlere göre aşırı güçlüdür, alt edilmeleri için mutlaka elf kraliçesinin yoğurduğu köfteyi gözlerine sokmak gerekir. modül elf kraliçesinin ve uğraştığınız tipin yerini belirler, size bir kilo kıyma almak kalır (bi de bayat ekmek). bir süre sonra oyunlar "sinematik izle - combat'e gir - sinematik izle - combat'e gir - sinematik izle - oyun bitti" olayına dejenere olur.
    kitaplar ve rpg oldukça farklı olgulardır, birinde atmosfer yakalamak ötekisinde yakalanacağını göstermez.
  • adventureların sadece inanılmaz guclu karakterler etrafında donmesi , bunun karakteri hemen hic etkisiz bırakması(her zaman etkileri vardır eyvallah da zank diye oyunda olmaları) ve role play yerini sinematigin alması cogunlukla dm'in ve yine oynayan playerların elindedir , hayır oynayanlar ve oynatan acemiyse castle forlorn gibi bir modulun bulunması bu acemilikten(yahut oyunu negatif etkileyen neden neyse ondan oturu) dogan boslugu doldurabilir rahatca.
    keza oyunun guc dengesinin iyi ayarlanması , kısırdongu sekilde combatlar yiginina donusmemesi , gerekli atraksyonlar ve puzzlelar ile bayıklıktan kurtarılması yine tekrar ediyorum her oyunu oynanabilir kılan ogelerdir. ravenloft'u ozel kılan bunlar saglandıgında cok daha eglenceli olması ve kitapların atmosferine belki en fazla yaklasabilen dunya olmasıdır.
  • oyun olan ravenloftun en karakteristik ozelliklerinden biri nasi gidildiginin adam gibi bilinmemesidir. mist gelir goturur adami ama nasil neden yok ..
  • yeterince kotu iseniz domain register etme sorununuz olmaz
    otomatikmen bir yourename.gov verilir size burda hemde hosting bedava
    levelinize ve kotulugunuze gore bandwidth iniz artacak ve daha buyuk bir alana sahip olacaksinizdir ileride

    bakalim en son register eden musterilerimizden biri ne diyor
    lordsoth: cok kolay bir user interface i var hep burayi kullanacagim