şükela:  tümü | bugün
  • unreal tournament 2004 için yapılmı$ ikinci dünya sava$ı konulu bir modifikasyon. rus cephesinde geçmektedir. 2004 yılının en iyi modifikasyonuna adaydır.

    http://www.redorchestramod.com/
  • neredeyse tüm ikinci dünya sava$ı konulu fps'ler işin yapılan modifikasyonları oynamı$ biri olarak rahatlıkla söyleyebilirimki, red orchestra gerçekçilik ve eğlenceyi harika bir $ekilde karı$tırarak kar$ımıza çıkan en iyi modifikasyondur.

    call of duty, battlefield 1942, medal of honor gibi konuyla ilgili en güçlü fps'leri karı$tırın. sonra üzerine bol miktarda gerçekçilik-eğlence ekleyin ve fırına koyun. kulağa güzel geliyor değil mi?

    peki ne kadar gerçekçi bu ut2004 modu?

    sağlık barınız, yorulma barınız yok. crosshairınız da yok. silahınızda kaç mermi kaldığını görmenizi sağlayan bir bar yok. veya silahınızın ate$ modunu deği$tirdiğiniz zaman size hangi modu kullanmakta olduğunuzu hatırlatan bir yazı da belirmiyor oyun ekranında. bunların hepsini aklınızda tutmak zorundasınız. ne kadar sağlığınız kaldığını ancak hızınızdan, yerlere sizden akan kanlardan veya çıkardığınız seslerden anlayabilirsiniz -ki bu $ekilde de kesin bir tahmin yapmak çok zor-.

    bunlar sadece oyunda gerçekçiliğin nasıl olduğunu biraz olsun size anlatabilmek için verdiğim örnekler. modu oynadıkça bunlar gibi ve daha birçok "gerçek" olayla kar$ıla$acaksınız.

    en sonunda call of duty'de 71 mermi alan ppsh otomatik tüfeğiyle ortama dalan, spawn noktasına 3 tane el bombasını arka arkaya atıp basit $ekillerde frag yapanların oynayamayacağı, oynasalar bile red orchestra'da bunları yapamayacaklarını, yapmaya çalı$tıkları takdirde iyi kamufle olmu$ bir alman ni$ancısı tarafından birden öldürülecekleri bir mod ro. oyundaki ba$arınız tamamen beceri, zeka ve stratejinizin yüksekliğine dayanıyor.

    son olarakta zırhlı sava$lardan biraz bahsetmek istiyorum. battlefield'da olduğu gibi elli tane kamera açısı yok bir panther'i sürerken veya bir t-34 ile panzer avına çıkarken tankın içinde rahat bir görü$ alanınız yok. araçları sürerkenki görü$ alanınız araçların gerçekteki görü$ alanlarına göre ayarlanmı$. tabii eğer etrafta dü$man olmadığından eminseniz, tankınızın kapağını açıp daha rahat bir görü$ elde ederek seyahat edebilirsiniz ama nereye kadar?

    kısacası red orchestra oyunlarda daha fazla gerçekçilik ve strateji arayanlara göre bir oyun. yalnız bu gerçekçiliğinde gözünüzü korkutmasına izin vermeyin. alı$tıkça eğlenceye de en az gerçekçilik kadar önem verildiğini anlayacaksınız.

    red orchestra'nın $u an en büyük eksisi pek bilinmemesi ve unreal tournament 2004 modifikasyonu olduğu duyulunca boktandır o zaman denilip bir göz bile atılmaması. varsın olsun, oynamasın zaten böyle diyenler. ne kaçırdıklarının farkında bile değiller*.

    ayrıca mod, file planet'in düzenlediği 2004'ün en iyileri anketinde, en iyi modifikasyon dalında bf42: forgotten hope'dan* sonra ikinci sırayı almı$tır*.

    ---abisi geldi:
    (bkz: red orchestra ostfront)
  • gestapo olacak şerefsizler düşman casuslarının telsizlerine müzik kutusu, ajanlarına da müzisyen derdi, kızıl da komunist anlamında kullanılıyordu normal olarak. işte bu yüzden 2. dünya savaşı sırasında almanyadaki nazi karşıtı komunist direnişçilerin kurduğu örgüte bu ismi takmışlardı. (bkz: schulze-boysen) (bkz: harnack).
  • steamstats'a göre bütün steam oyun achievement'leri arasında en az sayıda kişi tarafından ulaşılan achievement bu oyundaki "toaster"dır. (oyuncuların sadece %0.015'i tarafından elde edilebilmiştir.)

    bu arada oyunun steam üzerinden en çok oynanan 20. oyun olduğunu da belirteyim.

    toaster nedir derseniz: destroy an enemy universal carrier or halftrack with a full load of passengers. (oynayanlar daha iyi bilir ama sanki o kadar da zor değil)
  • nostalji damarımı kabartan oyun.

hesabın var mı? giriş yap