şükela:  tümü | bugün soru sor
  • hollandalı mimar. dekonstrüktivizmin tescilli bir üyesi olmasa da temsilcisi olarak gösterilebilir. s,m,l,xl isimli efsanevi kitabın yazarıdır. ölçek farklılıkları, büyüklük, mutasyonlar, kent, küreselleşme gibi başlıkları mimarlıkla mükemmel yoğurur.
    delirious new york : a retroactive manifesto for manhattan dünyanın en mükemmel mimari metinlerinden, en mükemmel şehir okumalarından biridir.
  • yeni modernlerden olarak da bilinir ama kendisi aslında akımlara filan hiç prim vermez, pırıl pırıl kullanır aklını, yapar işini. rotterdam'daki kunsthal museum'un (ve hastası olduğum o renkli sandalyelerin) tasarımcısıdır. zaten bu hollanda havasından mıdır suyundan mıdır fabrika gibi kaliteli tasarımcı üretir.
  • oma ve amo'nun kurucusu, harvard gsd'nin hocasidir. oma battiktan sonra cok zeki manevralarla, hem sirketi bu durumdan kurtarmis, hem de kardes amo'yu kurmustur. son yillarda harvard'da alisveris uzerine ogrencileriyle arastirma yaptiktan sonra prada magazalarinin mimari olmasi, tesadufi degildir. star mimarlik dunyasina prototipi olmayan urunler kazandirarak, oteki amcalara nanik cekmis, zeki mimar amcadir.
  • mimarlik egitimi almadan once gazetecilik egitimi almis olan, senaryo ve hikaye yazarligi da yapan mimar.
  • avrupa birliği'ne barkoda benzer, pek de beğenilmeyen bir logo tasarlayan hollandalı mimar.

    tasarlatan romano prodi'yle bayaa taşşak geçmişlerdi zamanında.
  • mimarligin bina yapmaktan cok ote bir kavram oldugunun yasayan en iyi kanitlarindan biridir. 20 yil once delirious new york u cikardiginda yapilmis binasi olmayan ve kimsenin tanimadigi bir mimardi. 20 yil sonraki ikinci kitabinda ise icinde kendi tasarladigi lille de konferans merkezi, rotterdam da bir sanat merkezi ve hague da bir tiyatrosunun resimleri doluydu. pornografiyi, politikayi, savaslari cesurca mimarlikla iliskilendirdi. gunumuz alisveris fenomenini, the harvard design school guide to shopping' de can cekisen bir filin vahsi ve kontrolsuz bogusmasina benzetecek kadar acik sozluydu. modern metropolleri ustune yaptigi okumalarla butun avrupa mimarligini pesine takti, dunyanin obur ucunda hala dilimizde sakiz gibi uzattigimiz junk space, generic city gibi kavramlar hep onun fikirleriydi. moderniteye her zaman elestirel bir saygiyla bakti, gelip gecici mimari akimlara kapilmadan sadece kendi isini en iyi sekilde yapti. ben simdi niye olmus adamin arkasindan konusur gibi trajik bir dilde yazdim butun bunlari bilmiyorum, ama eger ikimize de mimar deniyosa bu dunyada gurur duyulucak cok saglam bi sebebi vardir bi insanin diyorum. evet.
  • koolhaas genel olarak islerini, dusuncelerini mimarlarin yanisira bütün insanlara sunmaya calismakta. bunun sebebi de büyük bir ihtimalle gazetecilikten mimarlığa geçmiş olması.

    rem koolhaas, oma adli (office for metropolitan architecture) ofisinde zaha hadid ve foreign office architects'in kuruculari farshid moussavi ve alejandro zaere polo gibi mimarlari yetistirmistir. kendisi kimileri tarafindan kahin, kimileri tarafindan dunyanin en iyi mimari olarak tanimlanmaktadir. cok zeki, cok ilham vericidir.

    bir süre delirious new york'u yazdıktan sonra girdiği okulu architectural association'da ve harvard design school'da hocalık yaptı. harvard design school'dayken mutations adlı kitap ortaya çıktı(2001). bir başka ilginç, keyif veren koolhaas kitabı, bir dünya atlası formatında hazırlanmış olan content(2004)'dir.

    en son nisan 2005'de mies ödülünü berlindeki hollanda büyükelçiligi binasi ile aldı.

    kendileri oma'nin ortaklarindan biri, madelon vriesendorp ile evli. bir de charlie koolhaas adında kızı var.
  • tam adi remment koolhaas'tir.
  • arkitera*nın arkimeet kapsamında 17 mayıs 2005 günü konferans vermek üzere istanbula getireceği mimar. frank gehry*nin itü maçka - g anfisindeki kalabalığı hatırlatarak diyorum ki, mahser gibi olacak.