şükela:  tümü | bugün
  • rene higuita...kolombiyalı efsane kaleci...ülkesinde bir halk kahramanı...ilk olarak 80'lerin ortalarında nacional'de ünlendi, hala nacional'de...90 dünya kupasında oynadı...dünyanın en manyak kalecisi, topu alıp rakip oyuncuları çalımlayarak attıı gollerle kolombiyada bi sezon gol kralı falan olmuş (bu gerçektir, inanmak çok zorda olsa)...yannıs bu hareketleri 1990'da ona we ülkesine pahalıya mal oldu...bkz.(roger milla)...94 dünya kupasından hemen önce uyuşturucuyla birlikte yakalanınca kuupada oynıyamadı, 8 ay hapis yattı, çıkınca eski formuna dönmek için çok uuraştı, şimdilerde yawaş yawaş dönüyo gibi...kolombiyanın yeni menejeri javier alvarez copa america 99'da ekbador karşısında ilk 11'de oynattı higuita'yı...son olarak 1994 mayısında wembleyde oynanan we 0-0 biten ingiltere özel maçında yaptıı "akrep kurtarışı" literatüre bu isimle geçmiştir...çünkü hiç raslanmamış bööle bi harekete...ne diyimki daha...işte tam benim mantıım, futbolu zewk almak için oynıycaksın, hem kendin zewk alcaksın, hemde izleyenlere aldırcaksın, yoksa awrupalı dandik ülkeler gibi oynadıktan soona naapiim ben ööle futbolu dimi yani...???
  • spor spikerinin biri onun kurtari$ini ali$kanliktan ''i$te higuitanin muhte$em golu'' diye sunmu$tu da sonra nasil duzeltecegini bilememi$ti o zamanlar..
  • hayvan insan.
  • insanların hayal bile edemeyecekleri şeyleri,, hayal etmeyi aşıp hayata dökebilmiş eli öpülesi insan..
    "olaylara ve hayata farklı bakış açılarıyla bakabiliyorum,, süperim ben" diye ortalıkta dolanan insanlara ders niteliğinde izlettirilip,, mesaj verilmesine vesile tırnak içinde futbolcu..
  • ingiltere ile oynanan ozel mactaki kurtarisi ile bir cok spor programinin jenerigine girmeyi basarmis, madem uyusturucu kullaniyorum neden fantastik hareketler yapmiyim ki diye dusundugunu tahmin ettigim saci guzel kendi guzel kaleci.
  • ünlü akrobatik hareketleri bir yana, ülkesi (kolombiya) dışında çok az kişinin kendisini politik ve lider kişiliğiyle tanıdığı insan.
  • yediği hatalı gollerden sonra yerini mondi*'ye bırakan efsanevi kaleci.
  • atletico junior'dan kovulduktan sonra gittiği takımı pereira ile çıktığı ilk maçında kokain kullandığı tespit edilen ve 6 maç ceza alan, 36 yaşındaki kaleci... (bkz: akrep kurtarışı)
  • yillar yili gozlerimize ve futbol zevkimize olabildgince yenilikler getiren super futbol sahsiyetidir kendisi. bu kadar seyi yaptiktan sonra e haliyle simaracak ve birkac absurt gol yiyecektir. onu topukla top cikardigi video goruntulerinden taniyan daha genc nesiller ise boyle bir kaleci cikana kadar belirli hazlari tadamayacaklar.*****
  • higuita abi manyak değildir. o çifteleme hareketini yaptığı pozisyon zaten ofsayttır. higu top ona doğru gelirken yan hakemin bayrağını görmüş, bunun verdiği rahatlıkla hareketin kralını yapmıştır.