şükela:  tümü | bugün
  • evet yine hak etmediği halde göklere çıkarılmış bir film ve yine bu filmin öyle ahım şahım bir film olmadığını söyleyen bir don kişot, don kişot diyorum zira bu filmden büyülenmiş insanlara bu filmin sıradan ve monoton bir film, düz bir melodram olduğunu anlatmak yel değirmenlerine karşı savaş açmaya benziyor.

    evet requiem for a dream kötü bir filmdir diyorum peki nedir bir filmi kötü yapan ? bana göre bir filmi kötü yapan yegane unsurların başında seyirciye oynaması gelir. yani yönetmenle seyirci arasındaki kukla oynatıcısının parmaklarının görünmesidir. bu filmde o parmaklar gözümüze giriyor ama daha ötesinde, film gerçekten ziyadesiyle sıradan ve yüzeysel.

    uyuşturucunun mahvettiği hayatların sıradan bir hikaye ile ele alınmasından öteye hiç bir şey sunmuyor. insan ve topluma dair derin çelişkiler, saptamalar, derin analoljiler kurmanın çok uzağında olan film olsa olsa uyuşturucu kötüdür temalı bir kamu spotu olur.

    lakin daha kötüsü film, metaforlar, çekim teknikleri, ışık renk gibi unsurlarla alt metin fetişistlerinin ağızlarına bir parmak bal çalıyor, seyirciyi bu yolla kandırıyor. buna karşın yukarıda sıradan bir hikaye ve yüzeysel bir toplum eleştirisinden öteye geçemiyor. uyuşturucu bağımlısı gençlerin ve yaşlı bir teyzenin hezeyanı. bu mudur budur.

    uyuşturucu kafası, o kafayı yaşayan insanın iç dünyası, içerisinde bulunduğu toplum, yaşanılan hayatlar, tüm çıplaklığı ve gerçekliğiyle derin ve özgün bir şekilde, yine özgün bir sinema diliyle ortaya koyan kimdir sorusunun cevabı gaspar noe'dir. darren aronofsky ve requiem for a dream değildir maalesef.

    edit. dirtydream güzel bir eleştiri yazısı paylaşmış. #72806953
  • kesinlikle katıldığım fikir.
    yıllar önce sinema televizyon okuyan arkadaşımızın ısrarı ile oturduk ve izledik. film bitine kadar kurdeşen döktük. ağır diyaloglar, bunaltıcı sahne geçişleri... kısacası bu film, overrated filmlerin başında gelir.
  • beni ağlatan nadir filmlerden, hatta hüngür hüngür ağlatan... duyguyu yakalayamıyorsunuz arkadaşlar. her filmden hızlı ve öfkeli aksiyonu beklemeyin.

    edit: filmi beğendiğim ve beni gerçekten hüngür hüngür ağlattı dediğim için nerdeyse fetöcü ilan edecek bir kaç yazarın olduğu başlık. neden kendinizden farklı düşünenlere tahammülünüz yok? neden bu kadar kutuplaşma? ulan bu kutuplar türkler için mi yaratıldı... ben ağladım arkadaşım, benim gibi ağlayanları da gördüm. beğenmeyeni de gördüm. burda iki dalga geçtiniz diye film eleştirmeni mi oldunuz? nesliniz tez zamanda tükenir umarım.
  • hissiyatful gencoboyları ağlattığı için, yanlış bir önermedir.

    evet, yaprak dökümü de gelmiş geçmiş en iyi yapımdır bu hesaba göre.
  • oğlum iyi filmleri gömelim ki marjinal gözükelim,sinemadan anlıyor sansınlar.
  • ışık, renk ve çekim teknikleri iyi olmasından dolayı kötü bir filmmiş. arkadaş ne içiyorsanız söyleyin biz de ondan içelim. bu neyin kafası?
  • bunu söyleyen, recep ivedik'i beğendi...
  • filmden çok kamu spotudur. hangi açıdan ele alırsanız alın tırt bi filmdir. senaryo komedi gibi zaten, tam bir kamu spotu senaryosu seviyesinde. oyunculuklar vasat, aslında bu da kamu spotu seviyesinde düşününce. yönetmenlik ve sinematografi de çok vasat, lan bu da aynı kamu spotları gibi. ha müzikleri güzel bak onlara laf etmek biraz haksızlık olur.

    ha bu filmde herhangi bir duygu yakalayıp hüngür hüngür ağlayanlar büyük ihtimalle mantıklı mantıksız bütün karakterlerin derbeder olduğu her filmi beğenecek demek ki herhalde. bir de "hızlı ve öfkeli aksiyonu beklemeyin" demiş ya, insanın siniri bozuluyor. bari kıyaslarken kieslowski falan diyeymiş de az biraz ciddiye alabileymişim.
  • film sadece kurgusu ve oyunculuklarıyla bile bu cahilce önermeyi skib bırakır. o yüzden dikkate almayın.
    tanım: bir ergen önermesi.
  • metaforlar,çekim teknikleri ışık renk gibi unsurlardan bahsedilmiş ki bence bir filmin iyi olma kriterlerini en çok etkileyen şeylerden bir kaçı sayılmış burada. uyuşturucudan mahvolmuş hayatları yukarıda sayılan araçlarla izlenilebilir hale getirmektir bence zaten sinema. senaryoyu beğenmemiş olabilirsiniz ama yönetmeni, görüntü yönetmenini, sanat yönetmeninin ve yapım ekibinin bir başarısı var ki ortada film bu hikayeyi izleyenlerine anlatabilmiş.

    ayrıca bir filmin iyi olup olmadığını hangi uluslararası kriterlere göre belirliyorsak bilelim de biz de izlerken ona göre değerlendirelim madem. ışık,renk,çekim teknikleri gibi unsurlar bu kriterleri karşılamıyorsa eğer duygusal nedenlerle değerlendirelim o zaman. en çok ağlatan film en iyi filmdir mesela... nasıl?