• piranha bytes'ın yeni rpg oyunu.. şu anda piyasada. gothic 2 gibi diyorlar ama bakalım bi..
  • karakterinizin inanilmaz bir ziplama efektinin oldugu oyun , oyunu kurduktan sonra inanin ziplamaktan daha ileriye gidemedim , o kadar iyi bir oyun. *
  • buglar ve dövüş sistemi dışında gayet iyi bi oyun.. harika müzikler, senaryo ve atmosfer ile birlikte oyun sizi alıp götürüyor.. the witcher kadar iyi olmasa da onun tadını bi nebze de olsun verebildi şu ana kadar.
  • hala konusunu cözemedigim oyun. dealer oldu eleman, hafiye oldu, onu oldu bunu oldu, ama bi sikim olamadi gözümde.
  • oyunda mage olabilmek için başlarda monastery'ye katılmak farzmış, ha ben hunter takılıyorum ama ihtiyaç eden olursa diye şeyettim..
  • sonu çok zorlama olsa da gayet iyi bi rpg... oyungezer'den aldığı 10 üzerinden 5 puana bakıp bakıp sövmemek elde değil.. bence yılın en sağlam rpg'si..

    ek: oyunu toplam 1 gün 10 saat kadar oynamışım ve bu süre de 1 ayımı almış bulunmakta.. dönüp baktığımda zaman kaybı olarak kesinlikle görmüyorum bu oyunu, o derece yani..
  • iğrenç ötesi bir izlenim bırakan bir oyun. oyunumuz sikten bir açılış videosuyla başlıyor. şöyle bakıyoruz ehh tamam. gemi kaza yaptı. adaya düştük falan filan. neyse şöyle bir bakalım:
    -bi kere oyun iyi optimize edilmemiş. etrafta ağaç börtü böcek var bir sürü en büyük nedeni de bu olsa gerek. (sistem özelliklerim fena değil artislik yapmayın layn!)
    -böyle oyun kuru tatsız tutsuz gibi. yazılar olsun iğrenç, bir griye çalan yeşiller olsun. itemlar resmen kabak gibi duruyor. hele mana mushroom, healing root gibi bitkiler yok mu. abi bi isim uyduruver allah aşkına. bi de healing mushroomlar kırmızı manalar mavi unutmayın!
    -of en kötüsü adamımızın yengeç yengeç yürümeleri. o ne arkadasım tamam kabus 22 gibi kabus değil ama adam karşıya bakarak sağa doğru yürüyor. hiç mi içiniz sızlamadı yaparken.
    -bu arada oyunda 3. şahıs kamera açısı var. kılıç dövüş falan fena değil gibi. ancak mesela elde kılıç yerden item alamıyorsunuz illa draw your weapon!
    -bir de kenarda map gözükmüyor illa m'ye basıcaksın.
    -karakterin tipini ipini belirleyemiyorsun.

    neyse şimdilik bu kadar tiksindim kapattım. ama sonra canım sıkılır açar oynar bir de hayvan gibi zevk alırsam buraya edit gelebilir.
  • içilen ilk sigaraya 25 experience veren, sonraki sigaraya 5, en sonuncusuna da 1 exp veren crpg oyundur. karekter son sigardan sonra '' bırakacam bu zıkkımı.'' dese tam olacakmış. burdan yapımcıların anlından öpmek istiyorum.
  • eski bir oyun sayılır. diğerleri indirir, risen kaldırır. eğer orta çağ sizin için yeterince eski ise? tam emin değilim, hatırladığım kadarıyla bir gemi kaza yapıyor. orta çağ gemisi parçalanıyor filan. başlıyoruz acayip hayvanlara benzeyen yaratıkları öldürmeye. experience (eksperiyıns) denilen laneti yükseltip, yumurtalık hacmimizi genişletmeye. buna futbolda “john benjamin toshack” dediklerini duymuştum. sanırım hala öyle. çift kaşarlı.

    ya benim hayal gücüm biraz meşakkatli sanırım. her zaman asıl konudan epeyce uzaklaşıyorum. bilinmeyene doğru yol alıyorum sayın okurlar. tabii asıl meseleye dönecek olursak, benzeri bir çok oyundan daha zor bir oyun bu bahsettiğimiz. görevleri yerine getirmek epey usandırıcı. imkansız diye bir şeyin var olduğuna inanıyorsunuz yavaş yavaş. fakat, imkansız denilen soyutluk size hiç mi hiç inanmıyor.

    öyle bir dövüşüyorsunuz ki, sanki ananıza bacınıza en büyük küfürler edildi de, siz de ‘cüneyt arkın’ olmuşcasına coşkulu, dinazorların neslini tüketmek istercesine sinirli ve azimkarsınız. yani hayt huyt hareketleri oldukça tatminkar. erken geliyorsunuz, oyuna. unutmadan, oyunun sonunda çıkan final boss bize "albay özkan" diye sesleniyor.

    risen 2'nin ne zaman çıkacağı henüz tam olarak duyurulmamış olsa da, yapılmaya başlandığı haber edilmiş idi.

    eğer yeterince uslu bir çocuk olursanız ve enteresan da bir hayal gücüne sahipseniz bir gün gerçekten fantezi müziğin kralı olabilir, rolünüzü de yapabilirsiniz adlı bu oyuna duvak verin. yüzünüz açılsın!

    edit: beyler oyun türkçeye çevrildi, aman diyim boşa götürmeyin, zinaya girer.
  • kesinlikle başarılı bir rpg, özellikle grafikleri çok başarılı, eğer zindana gir saldır, görev bitsin gibi bir oyun aramıyorsanız size göre. birçok questte oldukça ilginç detaylar mevcut ve kesinlikle zeka gerektiriyor.

    --- spoiler ---
    en basitinden bir quest şöyle geçiyor, 5 parçalık değerli bir eşya toplamanız gerekiyor ve bu parçalardan biri ibnenin tekinde ve size vermiyor, iyi davranıyorsunuz olmuyor, döverim diyorsunuz, söylemem diyor(diğer parçaları döverek veya iyi davranarak alabiliyorsunuz), illa para verecen diyor, tam bu esnada kapısının yanında duran ogre, kardeş rüşvet verirsen sana bir sır veririm diyor ve rüşvet olarak pişmiş et istiyor(para sevmem lan ben diyor) verdiğinizde; size bu arkadaşın değerli eşya parçalarını nerede sakladığını söylüyor, gidip sandığı açıyorsunuz fakat sandık kilitli! şimdi 3 seçeneğiniz var, ya para ödeyeceksiniz, ya kiliti yeteneğinizle açacaksınız ya da gidip bu arkadaşın cebinden anahtarı yürüteceksiniz. sanırım bu quest bile oyunu özetlemeye yeter ve birçok quest buna benzer şekilde ilerliyor.
    --- spoiler ---

    questlerin birçoğu çok yaratıcı. 1. bölümde her görevi 2 kişi veriyor, bunlardan biri banditler, diğeri ise inquisitor denen arkadaş, görevi kimin yapacağınız tamamen sizin elinizde. konuşmaya dayalı birçok quest mevcut, şahsen sıkılmadım, ingilizcesi de ağır değil diyebilirim. questlerin sayısı zilyon tane ve bandit'i seçmeniz veya mage olmayı seçtiğinizde oynadığınız questlerin çoğu farklı oluyor.
    yine ek bir özellik örneğin mage veya warriors of order sınıfında oynamak istiyorsanız, tapınağa gitmeli ve teslim olmalısınız, böylece o sınıfta gelişebiliyorsunuz, bunun sebebi de büyünün özel bir eğitim gerektirmesi ve kendinizi adamanızın gerekliliği. mage olduğunuzda ekstradan rune yazma özelliğiniz oluyor böylece scroll kullanmanıza ihtiyaç olmadan en sağlam büyüleri saydırıp yıkım yaratabiliyorsunuz. bir de oyunda 5 tane iskeletle veya 8 kişilik gnome grubuyla filan karşılaşırsanız cengaver gibi atlamayın, tuzla buz oluyorsunuz. savaş sistemi ayrıntılı, herkesle teke teke kalkan-kılıç, savun saldır, tuş kombinasyonu yap ile saldırmanız gerekiyor.

    oyunda ilginç yetenekler var, örneğin hayvanların postunu sökme yeteneği, madencilik, silah yapma yeteneği gibi, bunlar ile kendi kendinize birçok şey yapabilir ve ticaret yaparak para kazanabilirsiniz. aynı şekilde kendi silahınızı, yüzüğünüzü bilmemnenizi bizzat ateşte pişirerek, döverek oluşturabilirsiniz ki çok zevkli. yetenek sistemi de çok güzel, her level atladığınızda belli miktarda puan kazanıyorsunuz ve ustalara gidip, eğitilmenizi istiyorsunuz, bu sistemi might and magic serisi yıllar önce çok daha ayrıntılı olarak kullanıyordu(ekstradan birde exper, master vs hocası bulmanız gerekiyordu.) fakat bu sefer farklı bir durum daha mevcut, örneğin kılıçta uzmanlaşıyorsanız, hocanız size ek bir özellik daha ekliyor, örneğin sol tuşa tıkladığınızda kılıcınıza ek bir hareket geliyor. şahsen 10. leveldayken 3 tane ghoul ile başa çıkamadığımı belirtmeliyim, ancak sümüklü böcek olma büyüsüyle dikkat çekmeden aralarından geçebildim.

    bunlar harici oyunun malesef rezalet tarafları da mevcut, bunlardan biri savaştığınız yaratıklar. 2 chapter boyunca tek dövüştüğünüz yaratık tipi kurtlar, ayılar, kirpiler filan oluyor, bu durum oynarken kendimi avcı gibi hissetmeme sebep oldu. tamam zindana dalıp 50 kişiyi öldürmek de sıkıcı ama insan hiç mi 3-5 yaratık tipi tasarlamaz? şöyle 3-5 korsan keselim, büyücü doğrayalım, ne bileyim fantastik frp karakterlerini parçalayalım ama yok. tabii haliyle bulduğunuz aletler ve silahlar da oldukça sığ(kirpiden, kurttan ne çıkabilirki?). büyülü balta-kılıç-ok çeşidi çok fazla mevcut değil. yani oyunu silahların tesadufi şekilde oluşturulması şeklinde programlamamışlar. hepsi önceden belirli, sadece zaman gelince buluyorsunuz. kötü değil ama bir badur's gate, bir might and magic oynadıysanız, öyle cicili bicili 50 milyar silah çeşidi beklemeyin.
hesabın var mı? giriş yap