şükela:  tümü | bugün
  • asmis fotografci
    eserleri estetik ve carpicidir. sanatina ozgun fotograf kolajlariyla baslamis, fotografcilikla devam etmistir. fotograflari s/m egilimleri ve pornografik icerikleri yuzunden asiri elestirilmistir fakat kabul edilmelidir ki hepsinde en yogun olan sey guzelliktir
  • ayrıca patti smithin sevgilisi, ya da kocası
  • mapplethorpe'un kısa dönem bir patti smith mevzusu olmuştur. fakat malum sebeplerle yürümemiş, tak sepeti koluna herkes kendi yoluna moduna da girilememiş, ilişki platonikleşmiştir.
  • 1987de fotografciligin muze sergilerinde yayginlasmasi ve desteklenmesi icin kendi adina bir vakif kuran ve tum gelirini aids arastirmalarina bagislayan, 1989da da aids den olen amerikali fotografci
  • being john malkovichte bir taksici malkovichi bu adamla kari$tirir.
  • escinsel bir fotografci olan mapplethorpe, gelismis sarkazm ve ironi yetenekleri sayesinde ideaolojilerini resimleri araciligi ile aktarmis, ama bunu cekemeyen amerikan sagcilari sanatcinin bircok sergisini kapatmislardir.

    adamin anlatmaya calistigi cok basit birsey vardir o da toplumda esitliktir. escinsel hayatin heteroseksuel hayattan hicbir farki olmadigini resimleriyle anlatmaya calismis, tema olarak cogunlukla ciplak figurler kullanmistir.
    kompozisyonlari pek yaraticidir bu sanatcinin, en azindan gordugum fotograflarinda bunu farkettim.

    unlu bir resmi vardir "man in polyester suit" isimli, pek karmasa yaratmistir zamaninda.
    resim, bir zenci figuru polyester bir takim elbise icerisinde gostermektedir, yanki uyandiran kismi ise elemanin sikinin tumden disarda olmasidir. estetik baabinda bakildiginda hakikaten cok yaraticidir. fotografin monokrom olusu ve resmi cekilen adamin giysisinin polyester olusu- ki polyester orta kesimin giysisi olarak algilanmistir bu kompozisyonda- ayri ironilerdir.

    bakildiginda cogu kisiyi rahatsiz ediyor olusu, mapplethorpe'un toplum hakkindaki dusuncelerini dogrulamaktadir, gercek olan sudur ki, toplumun bircok bireyi farkli irklar ve kulturler hakkinda bircok stereotip yaratir ve bu kalibin disarisina cikmak icin pek caba sarfetmez. bu farkli irklarin ciplak erkek figurler halinde sergilendiklerini gorduklerinde ise korkup kacarlar(ki buna homofobi diyoruz), altinda tonlarca ideoloji sakli bir resme bakmaya tenezzul bile etmezler. mapplethorpe'un kanitlamaya calistigi da budur iste.
  • kolaj çalışmaları için fotoğraf çekmeye polaroid'le başlamış amerikalı fotoğraf sanatçısı..
    ilk dönemler * patti smith ve kendinin fotoğraflarını çekerken, sonraları polaroid'den profesyonel kameralara geçerek, yakın arkadaşlarını, toplumda öne çıkan kişileri, ünlüleri kullanmaya başlar ve nü fotoğrafları ağırlık kazanır.. bazı fotoğraflarındaki erotizm ve eşcinsellik yaklaşımı, pek çokları için şok edicidir. * kendiyse şok edici tanımını sevmez. beklenmeyeni, daha önce hiç görmediği şeyleri aradığını ve onları fotoğraflama konusunda zorunluluk hissettiğini dile getirir.. bu tartışmalı fotoğrafları sebebiyle çok tepki ve yasak alır.. 89'daki ölümünden bir süre sonra 1990'da cincinnati'de adına düzenlenen sergide the perfect moment show* koleksiyonu yine çok fazla tepki görür ve galeri müdürü dennis barrie, müstehcenlik, müstehcenliğe teşvik gibi bir takım suçlarla tutuklanır, ki bu konuda başrolünü james woods'un oynadığı dirty pictures adlı bir film bulunmakta efenim..
    çiçek, portre ve özellikle insan bedeni kompozisyonları muhteşemdir..
  • self portreleri ve s&m calismalari cok unludur ve bu iki mevzunun kesistigi bir calismasi da soyledir:
    http://www.artnet.com/…3&page=8&group=&max_tn_page=
  • patti smith'in , ölümünün ardindan the coral sea'yi yazdiği rahmetli fotoğrafçi..