• caykovski, 1876-1877 yillarinda besteledigi bu eserini (op.33, bir rokoko temasi üzerine cesitlemeler) cellist wilhelm fitzenhagen'a ithaf etmis, fakat fitzenhagen bununla yetinmeyip caykovski'nin notalarini epey bir revize etmistir. basarisiz evliliginin ardindan basini dinlemek icin avrupa'ya giden bestecinin yoklugunda ilk defa aralik 1877'de, moskova'da, nicolai rubinstein'in (piyanist, caykovski'nin hocasi) yönetiminde bu eseri calan fitzenhagen, besteciye danismadan yaptigi degisikliklerle parcanin notalarini 1878'de yayimlatmistir. caykovski fitzenhagen'in revizyonundan pek hosnut kalmamissa da bu emrivakiyi kabullenmistir. günümüzde de eser, cogunlukla fitzenhagen'in düzenledigi haliyle calinmaktadir. caykovski'nin idolü oldugu belirtilen mozart'i andirir bir sekilde aydinlik ve neseli bir yapittir*.
  • tchaikovsky'nin çello için bestelediği neşeli ,iyimser eser...
  • tchaikovsky’nin solo cello ve orkestra için bestelediği, bir ana tema ve 7 varyasyondan oluşan eseri. eserin ana teması mozart'ın stilinden esinlenilmiş olup, 1876 ve 1877 yılları arasında alman çellist wilhelm fitzenhagen’nin yardımıyla bestelenmiştir. daha sonra fitzenhagen çaykovski'nin izni olmadan eseri fazlasıyla değiştirmiş, eser günümüzde onun versiyonuyla çalınır olmuştur. eserin premiyeri fitzenhagen tarafından 30 aralık 1877 yılında rubinstein’nın konduktörlüğünde gerçekleştirilmiştir. varyasyonlar son ağır bölüm ve finalin arası hariç, bölümler arasında durmadan çalınır. eserin orkestrası tahta üflemeliler, iki korno ve yaylıları içerir.

    varyasyonlar:
    1.moderato assai quasi andante - thema: moderato semplice
    2.var. ı: tempo della thema
    3.var. ıı: tempo della thema
    4.var. ııı: andante sostenuto
    5.var. ıv: andante grazioso
    6.var. v: allegro moderato
    7.var. vı: andante
    8.var. vıı e coda: allegro vivo
  • liszt'in, salonda icrası sırasında "müzik geri döndü" diyerek bağırmasına neden olan eser.
hesabın var mı? giriş yap