şükela:  tümü | bugün
  • nerde bir şehir patlatılacak, ne zaman bi dünya değişecek aha bu herif yönetir filmi... filmleri "mantık hatası" dolu olduğundan pek eleştirilir... universal soldier'ı ilk izlediğimde "bah bah" dedim içimden "terminator 2"yi izlemiş, tip yapıyo kendi kendine... fakat ne oldu, abaza insanlar, genç karateciler sevdi filmi...

    ardından stargate geldi, "üff" neydi be abi, hepimiz köpeq olduk [sen de], hastası olduk tesisatın, o da ünlendi... indipendence day'i yaptı, "efektler iyi has da, neskim bi film ki abi bu" yorumlarına rağmen film bir özel efekt dewrimi oldu... en son godzilla'yı izledik de, olda da herşey dewasa, her şey patlama... lakin abi yıllar onca yapmış adam king kong'u, sen izlemiş yenilemişsin...

    "komple" bir film değil de, hoplama, patlama, siberorganizma bolluğu aranuyorsa izlenir bu adamın filmleri.... 15-22 arası arabesk dinleyen gençler çok severler, başkalarına tavsiye ederler bunun yönettiklerini.
  • tahminimce filmlerinde once oyuncularin repliklerini cekip daha sonra da "ahan daha 80 milyon $ butcem var ne yapsam da harcasam bu parayi" diyip efekt olayina dalan yonetmen.
  • eylenceli, 4-5 kişilik bir grupla oturup babalanacak* filmler çeken ve bu filmlere çok para harcayan bir yönetmendir... cüneyt arkin filmlerinin hallicesini çeker aslinda...
  • the day after tomorrow ile felaketlere devam etmekte olan yönetmen.
  • afişleri nasıl dizayn ettiriyor, merak edilesi adam... yönettiği felaket filminin yayınlanacağı her ülkenin kültürel/sembolik değerlerinden birini afişe koydurduktan sonra film icabı dünyanın sonunu getirecek hangi felaket ise güzel bir kolaj çalışmasıya o felaketin sembolik değeri yok etmesine ramak kalışını çok iyi betimliyor.
    misal:
    independence day'in ojinal afişlerinde felaketinin sebebi devasa uzay gemisini times meydanı,beyaz saray,özgürlük anıtı gibi yerlerin üstünde görüyoruz.türkiye afişlerinde ise aynı uzay gemisini sultanahmet camii'ninüzerinde görüyoruz ve hemen atındaki yazıya dikkat çekiyoruz: "dünya yok,istanbul yok!" breh breh breh! muhtemelen uzay gemisi fransa afişlerinde eiffel kulesi,hindistan afişlerinde tac mahal,ingiltere afişlerinde big ben'in üzerinde gösterilmiştir.
    yönetbeyin kısa süre içinde vizyona girecek the day after tomorrow adlı felaketi filminin afişlerine bakarken tanıdık manzara ile karşılaşıyoruz. bir tsunami dalgası kız kulesi'ni içine almak üzere...
    görüyorum ki roland amca,bu tarz albenili afişlerle cyrano'nun mük kemmel betimlediği üzere 15-22 yaş arası arabesk dinleyen gençlerde "lan lan kız kulesi elden gidiyor, istanbul gidiyor mına koyim koş lan koş nolcak acaba" kıpırtısı yaratarak sinemaya dolmalarını sağlıyor ve dünyanın sonunu getirecek felaketin sadece amerika'yı tehdit ettiğini ve amerikalılar'ın da felaketin üstesinden tereyağından kıl çekercesine gelişini izlettiriyor.
    dünya'nın sonu diyorsun, felaketi global sorun olarak yansıtıyorsun,sonra lokal'e indirgiyosun,bok yiyorsun.

    evet ceysın bir çip buldum,bu çipi uzaylıların götüne sokarsak dünyayı kurtararız.yalnız 7 saat 45 dakkamız var,olsun son 00.00.01 sürede de kurtarırız be ceysın,daha önceden de öyle yapmadık mı ceysın, bir kaşarlandık olm.gel iki el tavla atalım seninle...
  • 1955'te almanya'da dogmustur. münih film okulu hff'deyken yaptigi film 1984'deki berlin film festivaline gitmistir. daha sonra hollywood'a film cekmeye baslayan emmerich filmlerinde militarist ögelere ve amerikan milliyetciligi (yada alman oldugunu düsünürsek amerikan yalakaligi) örneklerine yer vermistir. orta sinif amerikan izleycilerine hitap eder. abd merkezli dünya kavramini seyircisine asilar.

    filmografisi icin: (bkz: http://imdb.com/name/nm0000386/)
  • alman olmasına rağmen nedense paso amerikanın kahramanlığını filmlerine*** yansıtan yönetmen. 1955 stuttgart doğumludur. belli ki film şirketlerinden para araklamakta yetenekli, almanyada 1984 yılında çektiği ilk filmi* bile 1 milyon mark bütçe ile çekilmiştir. tabii bu filmi iyi iş yapmıştır, orası ayrı.
  • independence day'i arkadaş zoru ile sinemada izledikten sonra hiçbir filmine gitmemeye yemin ettiğim yönetmen.the day after tomorrow'a dair duyduklarımdan/gördüklerimden/okuduklarımdan sonra da isabetli bir karar verdiğime inanıyorum
  • dean devlin denen bir kankası vardır bunun.. her projesinde onunla çalışır bok varmış gibi..
  • türkçenin bazı lehçelerinde "roland emeriz biz" anlamında kullanılan tümce.