• hileleri ile oynandı mı tadından yenmeyen bir oyundur ilk çıkan serisini çok oynamışımdır.
  • sikindirik bir sürü oyunun devamını yapıp da şu oyunun devamını getirmeyen developerlar kör kuyularda merdivensiz kalsın inşallah. gençliğimin pek çok saatini verdim ben buna, şimdi çıksa gene veririm.

    edit: ananın! yoksa devamı mı geliyor:
    http://www.rollercoastertycoon.com/…r-tycoon-world/
  • rollercoaster tycoon 4 mobile gibi tonla özelliği kısıtlanmış bir şekilde saçma bir oyun piyasaya süreceklerine, dokunmatik ekrana uygun bir arayüzle bu oyunun aynısını yapsalar satış rekoru kırarlardı. peşine de ikincisini patlatıp ortalığı yıkabilirlerdi. gidip ilkokul bebelerine oyun yapmışlar, bi de utanmadan ismine "4" demişler. yazıklar olsun.

    hala bir umutla bekliyorum ama. elbet bir gün birileri şunu mobile getirecek.
  • daha zevklisi ve güzeli henüz yapılamayan oyun.oynanabilirlik ve özellikleri aynı kalması koşuluyla güzel bir yenileme yapıp çıkarsalar tadıdan yenmez.evet.bugün de yine nostalji yaptık.
  • türlü alet edevata binip her yere kusan müşterilere gıcık olduğum tatlılar tatlısı oyun.
  • daha iyisi henüz yapılmamış olan oyundur.

    çocukluğumu harcadığım oyundur.

    yaz tatillerini günlük 10 saat mesai ile yediğim oyundur.
  • steam üzerinden alınabilen, bize çocukluk anlarını hatırlatan bir bilgisayar oyunudur. birçok arkadaşım ile bu oyunun heyecanını paylaşmış, nesneleri üst üste koymayı* öğrendiğimiz an evrenin sırrını çözmüş kadar sevinmiştik.
  • steam'da geçtiğimiz haftalarda lunar new year kapsamında indirme girdiğini görünce aldığım, çocukluğumun oyunu. ne kadar özlediğimi fark ettim yıllar sonra oynarken. çıktıktan 16 yıl sonra bile kendini oynattırıyor, oynarken keşke şu özelliği koysalarmış, şu araçları ekleselermiş, ziyaretçiler şöyle şöyle yapsaymış dedirtmedi bana. bu da oyunun ne kadar eksiksiz olduğunun göstergesi. tek eksiği ise çözünürlük değerlerinin gerçekten yetersiz kalmış olması.
  • yıllar geçsede kendini (bkz: transport tycoon) gibi oynatan oyun.
  • oynadığım hiçbir zaman haritayı tam anlamıyla dolduramadığım oyun. daima "aman harita dolarsa yeni alan satın alamam" korkumdan 4-5 katlı yollar, custom designed trenler yapıyordum. bir oyuncağın ortasında 2 x 3 kare alan varsa orası mutlaka ya yemek ya da tuvalet olarak kullanılıyordu. yıllar sonra yine oynadığımda bile haritaya yayılamadım, hatta bu sefer daha da sıkışık tasarladım, kısıtlı kaynaklar altında "tutumlu" bir insanım sanırım.*

    bir de oyundaki ilk amacım borcu kapatıp faiz giderinden kurtulmaktı; "iki sene dişimizi sıkalım" derdim eğer kâr ettiğini bildiğim bir roller coaster geliştirilmediyse. ilk baştaki ar-ge bütçemi rekreasyona değil de tamamen yeni oyuncaklara yönlendirir, başarımı rating ile değil de kasadaki para ile ölçerdim. yazarken o zamanlar kaç yaşımda olduğumu düşünüp yadırgıyorum ama football manager oynarken kâr hesaplayan, simcity oynarken kâr maksimizasyonu peşinde koşan bir insan olarak tutarlıymışım en azından.

    buna karşın kaynakları idareli kullanma ve kârlılık konusunda bir çocukluğumu gözden geçirmem gerektiğinin de farkına varmış durumdayım. sebeplerini irdeleyeceğim.*
hesabın var mı? giriş yap