• uzun adı romanos iv diogenes olan, yoğun olarak bize korkak, alparslan'ın ordusunu görünce vurmayın abiler diyerek kaçmış, namussuz ve şerefsiz tosbağanın tekiymiş diye aktarılan goygoy tarihçiliğinin 1071 yılından beri üstünden din ve ırk mastürbasyonu yapmaktan bıkmadığı bizans imparatoru.
  • savaşı kaybedip esir alındıktan sonra alparslan'ın huzuruna getirilir. alparslan kir ve kanlar içindeki bu adamın romen diyojen olduğuna inanmamıştır.

    ancak kim olduğuna ikna edildikten sonra alparslan yerde yatan diyojen'in boynuna ayağıyla basar ve şu soruyu sorar: "eğer ben senin huzuruna esir olarak getirilseydim ne yapardın?"

    romen diyojen, "ya öldürürdüm, ya da konstantinopolis sokaklarında gezdirirdim" der.

    alparslan, "benim cezam çok daha ağır olacak. seni affedip, serbest bırakacağım" der.

    diyojen'i bir hafta esir olarak tutan alparslan, aynı masada yemek yenmesine izin verir.

    antioch (antakya), edessa (şanlıurfa), malazgirt ve hierapolis'in (pamukkale) selçuklulara teslim edilmesi konusunda anlaşırlar.

    belli bir miktar altın ödemeyi de kabul eden diyojen, kızıyla alparslan'ın oğlunun evliliği anlaşmasını da yaptıktan sonra serbest bırakılır.

    ancak şehre döndüğünde diyojen 24 ekim 1071'e kadar tahtta kalacaktır. doukas hanedanının taht iddiaları karşısında 3 kez tahtı için vuruşmaya girişen diyojen, kaybettikten sonra kör edilir ve proti'ye (kınalıada) sürgün edilir.

    gözlerine mil çekilmesi sonrasında enfeksiyon kapan diyojen 4 ağustos 1072'de hayata veda eder.
  • isminin doğru yazılışı romanos iv diogenes'tir. romanos diogenes değil.

    örn: jan iii sobieski.
  • (bkz: romen diyojen)
  • kayserilidir.
  • (bkz: doğruyu söylemek)
    (bkz: michel foucault)

    --- spoiler ---
    diogenes iskender e, kraliyet nişanı bile taşımadığını söyledi.
    'nasıl bir nişanmış bu?' diye sordu iskender.
    'krallar arıların nişanını takarlar' diye cevap verdi diogenes.
    'arılar arasında da doğa tarafından seçilen bir kral olduğunu duymadın mı hiç? ancak bu kral sizin gibi soyunu herakles'e kadar götüren insanların soyaçekim dedikleri şey sayesinde başa gelmez'
    'peki neymiş o nişan?' diye sordu iskender.
    'çiftçiler anlatırken duymadın mı hiç?' diye sordu diğeri.
    'iğnesi olmayan tek arıdır o, kimseye karşı silah kullanması gerekmez. zira o nişan üstünde durdukça, hiçbir arı onun kral olma hakkını tehdit etmez ve onunla kavgaya tutuşmaz. ancak bana öyle geliyor ki sen sadece bütün silahların üzerinde dolaşmakla kalmayıp o şekilde uyuyorsun. bilmiyor musun ki..' diye devam etti '..bir insanın silah taşıması korktuğunun işaretidir? ve korkan bir insan kral olma konusunda asla bir köleninkinden daha büyük şansa sahip olamaz'
    --- spoiler ---

    --- spoiler ---
    'nasıl ki kimse kötü bir iyi adam olamaz, aynı şekilde kimse kötü bir kral olamaz; zira kral insanlar arasında en iyisidir çünkü en cesur, adil ve insancıl olan kişi odur. ve o ne bir zorluğun altında kalır ne de iştaha yenik düşer. peki araba süremeyen birinin arabacı olabileceğini, dümeni nasıl kullanacağını bilmeyen birinin kaptan olabileceğini ya da insanları nasıl iyileştireceğini bilmeyen birinin doktor olabileceğini mi düşünüyorsun? hayır, mümkün değildir bu; bütün yunanlar ve barbarlar onun böyle olduğunu ilan edip, onu, ıssız adaya düşmüş çocukların fark edilmeleri için boyunlarına asılan kolyelere benzeyen taçlara ve süslü değneklere boğsa da, mümkün değildir bu. o halde nasıl ki bir insan kaptanlar gibi davranmadan kaptanlık yapamazsa, kimse kralca davranmadan kral olamaz.'
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap