şükela:  tümü | bugün
  • 2005 yılında sagopa askerdeyken romantizma albümü çıktı. melankolik müzik kuruluş aşamasındayken tek albümlük bir anlaşma yaptı sagopa ve aykut gürel. anlaşmaya göre romantizma albümü aykut gürel’in sahibi olduğu irem records’tan çıkacaktı.

    romantizma albümü bir intro ile başlıyor. intro ile romantizma kelimelerinin karışımı ile intromantizma. skitteki diyalog üç renk(orj. trois couleurs) üçlemenin ilki olan mavi (orj. bleu) filminden alınmıştır. skitteki diyalogların alındığı film sahnesi

    https://youtu.be/11l2lxsh4si

    intromantizma’nın altyapısı zbigniew preisner - olivier and julie – trial composition adlı film müziğinden sample alınmıştır.

    romantizma albümünün ilk şarkısı albüme de ismini veren romantizma. sagopa, duygusal yönden acı çeken bir adamın psikolojisini anlatmış. bir hastalık ama bu hastalık bedeni değil ruhanidir. hayal kırıklıkları dolu, kırgın ve üzgün bir adamın feryatlarından oluşan bir roman romantizma. romantizma şarkısının samplingi mukesh - raaste ka patthar şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/2dsn1jf-5w0

    albümün ikinci şarkısı bebeğim öldü. albümde vasiyet’ten sonra klip çekilen ikinci şarkı.

    https://youtu.be/t8d39ck710q

    bebeğim öldü şarkısını sagopa hayata karşı yorulan ve gördükleri karşısında şaşıran bir adamın gözbebeğine ithaf etmiştir. bazen bu gözler neler gördü denilir. işte bazı şeyler görürsün ki ‘’keşke görmez olsaydım’’ der insan. şarkıda daha önce de değindiğimiz bir konu geçiyor. sagopa 8 yıl süren bir hastalık geçirmiş. bu süreçte sürekli yüzünde akneler çıktığını ve 8 yıl boyunca kola ve çerez yiyemediğini söylemişti eski bir röportajında. bebeğim öldü şarkısının samplingi silent hill 2 (original soundtrack) - theme of laura (reprise) parçasından yapılmıştır.

    https://youtu.be/jozvfr-xavq

    efsane şarkı vasiyete geçersek; vasiyet, herkesin malumu bir kız çocuğuna ithaf edilmiştir. şarkıyı dinleyen her dinleyicinin hayaliyle. vasiyet, albümde klip çekilen ilk şarkı. klip gazeteci sebati karakurt’un, ırak savaşı esnasında çektiği fotoğraflarından oluşuyor ve vasiyet kral tv video müzik ödülleri 2005 yılının en iyi klibi seçiliyor. vasiyet şarkısının samplingi jagjit singh - tujhse milne ki saza denge şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/uwsvecele00

    albümde sırada bir skit var. ilgisizlik hastalığı. ilgisizlik(apati); çevre ile anormal derecede ilgisizlik, duygusuzluk, kayıtsızlık. normal olarak ilgi veya heyecan uyandıran durumlara karşı beliren ve birçok psikiyatrik hastalıkta rastlanan bir kayıtsızlık halidir. şizofrenide, pick hastalığında görülür.
    şiddetli depresyonlarda da rastlanır ve hastadaki enerji ve zevk alma kaybı ile umutsuz bir gelecek düşüncesi dolayısıyla hemen tanınır. son olarak, akıl hastanelerinde, hapishanelerde veya başka kurumlarda uzun süre kalanlarda da apati(ilgisizlik) görülebilir. hasta git gide dış dünyadaki olaylara karşı kayıtsızlaşır, çünkü bunlarla hiçbir teması yoktur; ilgi duyduğu ve arzuladığı şeyler, denetimi altında bulunduğu kişiler tarafından önemsenmez, böylece apati ve umutsuzluk duygusu kuvvetlenir. sagopa, bu skitte çevresinde olup biten her şeye kayıtsız kalan, hiçbir şeye veya insana ilgi duymayan, bana dokunmayan yılan bin yaşasıncılara mesaj vermiştir. skitteki diyalog la finestra di fronte filminden alınmıştır.

    leyli şarkısı; leyli, kelime anlamı olarak ‘’gececi, geceleyin kalan, yatılı, geceye ait, geceye mensup’’ anlamlarına gelmektedir. leyli, şarkıda kalpte yatan tek kadın anlamında kullanılmış. gerçek aşklarda ancak görülen bu düşüncede olan bir adamın aşık olduğu kadına her koşulda sadece sen varsın kalbimde haykırışıdır. şarkıdaki adamın hikayesinde ayrılık koksa da hala tüm kalbiyle seviyor sevdiğini. sagopa, bu şarkıda güzel bir aşk hikayesi yazmış. sözler ve müzik, şarkının melankolik havası, sagopa’nın güzel aşk şarkılarından biri yapmıştır leyli’yi. leyli şarkısının altyapısını sagopa ve cem yılmaz birlikte hazırlamıştır.

    rak benadam’da sagopa ile featuring yapan israilli rap grubu tact allstars, shi ve subliminal öncülüğünde bir araya gelmiş proje bir gruptu. sagopa ve shi daha önce linguistik adlı şarkıda featuring yapmıştı. bu kez yeni bir projede onları tekrar bir arada görüyoruz.rak benadam’ın altyapısını sagopa hazırlayıp başka bir proje için tact allstars’a vermişti. romantizma albümü çıkınca bu kez sagopa bir verse yazarak şarkıyı albüme almış oldu.rak benadam, ‘’ben insanım’’ demek. şarkının sözleri genel itibariyle yaşanan bunalımlar, acılar ve savaşlar oluşturuyor. rak benadam bir barış şarkısıdır. dünya barışı için sagopa ve dostları ‘’biz sadece insanız’’ dedi. rak benadam, sınırları aşan bir şarkıdır. ortadoğu’nun çığlığıdır. savaşlardan, katliamlardan usanan insanların içlerinden geçirdikleri tek dilektir. barış ve huzur. rak benadam kulaklarda değil kalplerdedir…samplingi yedi karanfil – eklemedir koca konak türküsünden yapılmıştır.

    https://youtu.be/84ukg809luu

    her hayat 1 sorudur skitinde, insanın merak duygusu işlenmiştir. skitteki diyalog günahların bekçisi filminden alınmıştır.

    sıradaki şarkı baatıl rhyme. baatıl rhyme, rap piyasasında yalan yanlış şeyleri doğruymuş gibi şarkılara aktaranları, yalan söyleyenleri eleştirmiştir. sagopa, tüm bu saçmalıkları öne sürenleri ve bunlara inananlara baatıl rhyme’ı yazmış. piyasadaki diğer mc’lere göre en fazla araştıran, doğru bilgiyi sunan mc sagopa’dır. sagopa kendi başına bu ana kadar külliyatını kurmuştur. baatıl rhyme şarkısının samplingi ustad nishat khan - raag bhairavi şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/b10lakz41py

    sagopa yaşlı planet. açık ara albümün en iyilerinden.sagopa, yaşlı planet’te biraz sitemli. özellik bpg sonra hammer müzik’le olanlar ve kuvvetmira’nın dağılma aşamasındayken bu albüm yapılırken, biraz karamsarlık çökmüş sagopa’nın içine. kim bu albümü alır ki? kim beş kuruş öder? burada hem bir sitem görüyoruz hem de sagopa’nın her şeye rağmen bütün sisteme rest çektiği bir cümledir. bu albümü kimse almasa da sagopa üretmeye devam edecekti. nitekim bu albüm ortada kalmadı ve aykut gürel en güzel şekilde piyasaya sundu. sagopa yaşlı planet şarkısının samplingi yuki - why (they've gone) şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/cdjjs7ddavy

    we got rimes, ilk olarak shi’ın 2002 yılında çıkan chapters albümünde yer almıştır. şarkının ilk halinde shi ve od birlikte yer almıştır. romantizma albümünde sagopa, we got rimes şarkısının altyapısını değiştirerek bir verse yazmıştır. böylece şarkıyı shi ve kanadalı hiphop grubu obscure disorder birlikte seslendirmiştir. bu dönemde sagopa ve shi birlikte güzel işler üretmiştir ve shi’ın arkadaşları od ile bu güzel çalışma oluşturulmuştur. we got rimes’ta sagopa, yaptığı müzik türüne laf atanlara cevap vermiştir. madem bu işi daha iyi yaptığını sanıyorsun o zaman geç karşıma iki dize de sen patlat demiştir. we got rimes şarkısının samplingi bliss - wish you were here şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/3f3khr5odc4

    drama yolları. sago albümde ağladığını söylediği tek parça olduğunu belirtir. drama yollarında ağırlıklı olarak aşk acısı işlenmişse de yer yer sahte dostluklara ve kadere de değinilmiştir. şarkı içindeki skit canı (monster) filminden , samplingi barclay james harvest – mockingbird şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/igvyg3somqg

    kendime sarılır donarım, albümün en sert şarkılarından biri. müziği dinleyiciye soft gelse de her bir sözü birer iğne gibidir. sagopa, bir hiciv ustası olduğunu bir kez daha göstermiştir. eleştirdiği kişilerin bu şarkıyı dinlerken, anlayamadıkları bile mümkündür. o derece ustaca iğnelenmiştir ki bu insanlar şarkıyı her gün dinliyordur belki de. eleştirilen noktalar,zorbalar, serseri stiller ve yanı başındaki insanlardır. peki hangileri bu şarkıyı üstüne alınmıştır? hiçbiri. kendime sarılır donarım, yapılanlara karşı bir bedeldir. sözler onlara iğne, sago’ya bir soğuk. insanı soğuktan titreten sözler, kanının donduğu dönemler. giriş kısmının samplingi yıldırım gürses – güller ağlasın şarkısından yapılmış, diğer sampling naseebo lal - dil chori chori rove adlı şarkıdır.

    https://youtu.be/_u_d1p15nni

    https://youtu.be/bgidafwjl7k

    hiphop saçmalığı skiti korkunç bir film 3'ten alınmıştır. bu skitler güzel islerdi yalnız daha sonra sagodan telif hakkı istendiği için kits'ten itibaren kullanmamış.

    sagopa vs kolera şarkısının ismi, sagopa ve kolera oyun oynarken ortaya çıkmıştır. şarkının ismini düşünürlerken bir anda şarkının adını sagopa vs kolera yapmaya karar vermişler.

    terapi, vasiyet ile beraber en popüler şarkılarından. daha önce pesimist ep 3'te seslendirilmiş. skitteki diyalog novo filminden alınmıştır.

    kopya kalpler epey duygusal bir parça. aşk acısı ve ayrılık temaları işlenmiş. şarkıda aşkına karşılık bulmakta zorlanan bir aşığın durumu resmedilmiş. sagopa, genelde bir şarkının hikayesini kurgularken, ana temadan sapmadan bir çok konuyu da şarkının içinde işliyor. eğer tema aşk acısıysa sadece acı cümleler kurmuyor. bunların yanı sıra bu acıyı yaşayan insanın düşündüğü ve karşılaştığı tüm durumları işler. böylece bir sagopa şarkısında kuru kuruya bunu anlatıyor diyemiyorsun. sagopa, şarkıda hikayenin kahramanı günlük hayatta neler yaşıyorsa onu da yazıyor. hayatın kendisi neyse şarkıda onu da buluyorsun. belki de sagopa şarkılarının çok sevilmesinin nedenlerinin başında bu gelir.klasik temalı şarkılar hep bir hikayenin etrafında dönerken, sagopa hikayenin içindeki hikayeleri de anlatıyor. kimisi buna yaşanmışlık diyebilir. bu çok basit bir değerlendirme olur. herkes birçok şeyi yaşar ama herkes yaşadıklarını bu şekilde dile getiremez. sonuç olarak bu şarkıların yazımına baktığımızda sadece yaşanmışlık diyemeyiz. kaldı ki her şarkının kendi hayatının bir parçası olması da mümkün değil. usta bir kalem ancak bu kadar hikayeyi baştan sona kurgulayabilir. kopya kalpler şarkısının samplingi mecano - eungenio (salvador dali) şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/q6t97khjkiy

    anektod şarkısında sagopa’ya trapmindz grubu eşlik etmiştir. anektod, değeri pek bilinmeyen şarkılardan biridir. anektod şarkısında kemanlar baş rolü oynasa da sözlere baktığımızda her biri keman sesi kadar etkili. anektod, pesimist underground hiphopun değerli bir temsilcisi olarak kendine romantizma’da yer bulmuş. pesimist şarkılardaki o karamsar havayı bu şarkıda fazlasıyla soluyoruz. hikayedeki pesimist kahramanımız, şarkının her yerinde içini tam anlamıyla döküyor. bir pesimist kahramanın sahip olduğu samimiyeti fazlasıyla hissettiriyor. kahramanımız karamsar biri olsa da her şeye rağmen çalışıyor, hedefleri var. sevdiği insanı unutmamış. çocukluğundan tut yetişkinliğe kadar her detayı hatırlıyor. yaptığı yanlışların farkında. nerden geldiğini de biliyor nereye gideceğini de. "hedeflerime kenetim, hocalarımın gözüne yansısın faziletim.’’ diyecek kadar herkese kafa tutan bir yapısı var. pesimist bir kahramanın hayata karşı çok güçlü olduğunu bu cümle iyi vurgulamış. sanılanın aksine karamsar bakış açısına sahip insanlar daha realisttir. kimisine dünyanın sonu gibi gelen şeyler onun için sıradan bir durumdur. anektod şarkısının samplingi tauseef akhtar - kabhi hasna hai kabhi şarkısından yapılmıştır.

    hayat arabamla 2005 mil bir çok dinleyiciye göre romantizma albümünün en iyi şarkısıdır. şarkının içine girdiğimizde bu duyguyu hissettiriyor. şarkı ilk başta durağan bir şekilde başlıyor. müziğin ritmi fırtına öncesi sessizlik tabiri misal duruyor. sözlere girerken ilk cümleyle dinleyiciyi şoka uğratıyor. baş dönmesiyle başlayan bir şok sonrasında, devam eden bir travma.
    şarkıyı ezbere bilenin ‘’bir daha dilinden düşüremeyecek hastalığı’’na yakalanacak olması. pelesenk bir ilişki; dinleyici ile hayat arabamla 2005 mil.sagopa’nın kariyeri boyunca kalemini en usta şekilde kullandığı şarkılardan biridir. bir şiir yazmış adını hayat arabası koymuş. hayat arabası dediği şeyin bedeni olduğunu görünce insanın tüylerinin diken olup köklerine battığı andır.bazı dinleyicilerin yorumlarında bu şarkıda nakaratın olmaması hakkında sagopa’nın yazmaya gerek duymaması dememeleri ne kadar güzel bir yorum olmuş. böyle bir şarkıyı taşıyabilecek bir nakarat yok. olsaydı da dayanacak bir kalp olmazdı.şarkının kahramanına dönecek olursak; bu şarkının hikayesindeki kahraman sagopa’dır. sagopa kahramanı olduğu hikayeyi dizelerinin kuvvetiyle destanlaştırmış. ve bize ölümsüz bir eser bırakmış. hayat araban sene kaçta olursa olsun, kulaklarında hep aynı şiir olacak… hayat arabamla 2005 mil şarkısının samplingi kate price - so ghostly the girl came ın şarkısından yapılmıştır. son olarak patron ile yaptıkları siyah şarkısının tanıtım kapağındaki arabada da bu şarkının ismi yazar.

    https://youtu.be/1k-jwvrh_li

    rüyalarımdaki işaretler şarkısında sagopa’ya abluka alarm’dan leadri eşlik ediyor. leadri için bir kilometre taşı daha geride kalıyor. bu şarkıda sagopa’yı biraz durgun ve duygusal görüyoruz. belki de kaybettikleri içindir. bu albümün yapım aşamasında ve öncesinde soğuk bir ortam vardı. eski dostluklar, birlikteliklerden eser kalmamış.herkes kendi cephesine çekilmişti. belki de birazdan başlayacak büyük savaşa hazırlık yapılıyordu. sonuçta ne olacaksa olsun hepsi olması gereken olacak.rüyalarımızdaki işaretlerden yolumuzu çizdiğimiz çok olur. insan içinden çıkamadığı her işte bir çıkış arar, bir yol arar, ilk önce bir işaret arar. dünya öyle bir yer ki insan kendini en çaresiz bulduğu anlarda çevresine dikkatli baktığında bir işaret görecek. en zor anında bir işaret ara, çaresiz değilsin. rüyalarımdaki işaretler şarkısının samplingi autumn tears - the broken doll şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/d4g0an3iw0e

    çaçaron...romantizma albümünde bu şarkıyla birlikte hava değişiyor, artık sert şarkılar bizi bekliyor. bu şarkılardan ilki çaçaron. romantizma albümünün genel havası burada sona eriyor. son 3 şarkı lirikal açıdan romantizma albümünün duygusal havasının aksine daha sert şarkılardan oluşuyor.3 şarkıdan ilki olan çaçaron aykırıyetiyle ön plana çıkıp bugüne kadar ulaşmıştır. çaçaron: çok konuşan, çenesi düşük, geveze anlamlarına geliyor sözlükte. şarkıda ise "sizden iyi konuşurum’’, ‘’ben konuşursam hepiniz susarsınız’’ anlamlarında kullanıldığının kanısındayız. nitekim şarkı sözlerinden de bu anlamlara varıyoruz. ‘’çaçaron benim, sessiz kalma hakkına sahipsin’’, ‘’çaçaron konuşur sen yalnızca şık seç’’ cümleleriyle kullanım amacını görmekle birlikte, burada hitap edilen insanlara da bir mesaj vardır. çaçaron şarkısının samplingi paul mauriat - tombé la neige şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/apwa8l8khhk

    pavlov'un köpekleri. şahsımın en favori parçalarından. pavlov’un köpeklerinden aldığımız mesajı şarkıya uyarladığımızda, sagopa bazı insanları köpeklere benzetmiş. sagopa; sevgiye aç, ilgiye muhtaç insanları pavlov’un köpeklerine benzetmiş. köpeklerin reflekslerle yaptıklarına ve aynı şekilde ilgiye aç insanların yaptıklarına bakınca bu benzetmenin ne kadar isabetli olduğunu görüyoruz.pavlov’un köpeği şarkısının samplingi oliver shanti & friends - maha maha maha deva şarkısından yapılmıştır.

    https://youtu.be/kesbkxfeiso

    romantizma albümünün son şarkısı bana müsade beyler. bana müsaade beyler albümün son şarkısı olması hasebiyle mi adı böyle konuldu yoksa şarkı yapılırken adı böyle miydi bilinmez ama romantizma albümünde bir veda şarkısına konulabilecek en güzel isimlerden biridir. çünkü sagopa albümü yaptıktan sonra askere gitti. hatta albüm piyasaya çıktığında da askerdeydi. bu nedenle bir yerde dinleyiciden müsade istemek gerekti. albümün son şarkısında sagopa ‘’bana müsade’’ diyerek veda ediyor.bana müsaade beyler şarkısının samplingi a la folie... pas du tout (soundtrack)filminin bir sahnesinde çalınan müzikten yapılmıştır.

    romantizma şairin en klas albümü bence. bir pesimistin gözyaşları burun farkiyla önde olsa bile romantizma'da yabana atılacak bir albüm değil. ekşi seylerde türkçe rapin en iyi albümlerinde neden olmadığı da ayrıca şaşırtıcı.
  • kajmerden darbe niteliğindeki albüm.bpg ye nazaran parçalar birbirinden daha bi ayırt edilebilesi, farklı tarzlarda altyapılar kullanılmış.kötü parça yok az votka var.özetle sago yine yapmış.
  • sagopa'nin artik silahsiz kuvvet tarzindan tamamen karamsar rap'e gectiginin, eski sagopadan eser kalmadiginin kaniti olan album. kendime sarilir donarim, vasiyet, terapi ve rak benadam albumun en leziz sarkilari.

    tracklist su sekildedir:

    1. intromantizma
    2. romantizma
    3. bebeğim öldü
    4. vasiyet
    5. ilgisizlik hastalığı (skit)
    6. leyli
    7. rak benadam (only human) (feat. tact allstars)
    8. her hayat 1 sorudur(skit)
    9. baatıl rhyme
    10. sagopa yaşlı planet
    11. we got rimes (feat. opscure disorder and shi360)
    12. drama yolları
    13. kendime sarılır donarım
    14. hiphop saçmalığı
    15. sagopa vs kolera (feat. kolera)
    16. terapi
    17. kopya kalpler
    18. anektod (feat. dioine of trapmindz)
    19. hayat arabamla 2005 mil
    20. rüyalarımdaki işaretler (feat. leadri of abluka alarm)
    21. çaçaron
    22. pavlov'un köpeği
    23. bana müsaade beyler

    ayrica cikisi iptal edilen ikinci cdsindeki parcalar bu albumdekilerden kat kat daha iyi. (#7975959)
    diger cddeki yayinlanan sarkilar icin:

    (bkz: sefil sair)
    (bkz: icimdeki seytanin ensesindeyim)
    (bkz: nedense)
    (bkz: karanlik satirlar)
  • çocukluk naftalinle gizli
    hatıralar sarı benizli
    kim kerizdi ?
    belki aklım bir denizdi ben boğuldum.
    kim sorumlu?
    gözlerimde hava bulutlu
    yarına sansürü tanrı koydu
    filmler hep sinemaskoptu
    son yabancım bir maskottu.
    geçmiş her zaman siyah beyaz, hayatım enstrumental.
    kalendarım duvar süsü
    bulantılarda midem
    çok sebep ürettim fabrikalarım iflas etti.
    kim samimi ? kim hakiki ? bana cevap verin
    özür bir borç gibiydi en zor ödenen hali.
    kalbi hacize verdim oysa borçlu sendin
    bir bahaneden ibaret terkediş.
    bilinen en son halim bir zavallı,yaşıyorum bunu da bil.
    gidiyorum adimi sil, acıyorum yaramı deş !
    varlığın yoğunla eş ve keşmekeş bu yolda ölüme terk bin leş.
    ve rüzgarımla yüzleş
    şafak yüzbeşte meşke daldı çilekeş
    uyku geç gelir nöbette uyuma yok
    korku içime sorgu tıktı, satırbaşında kalbim hep kırıktı.
    gözlerimin içine bakamadınız içiniz hep fesattı. içim dışıma çıktı,
    içimi kemiren her fare için bir kapan yarattım.
    şüpheli paranoyaktım.
    canımı yolda buldum, tuttum kolundan evine soktum.
    yarımı gömdüm, yarımı güneşe döndüm, kendimeydi küfrüm.
    ve dikkat et dilinde hep tükürdüğün.
    sömürdüğün bu ruhta haykırışlar kör düğüm.

    mazeretimdin....
    her suçumda hazretlerimdin yalvarır oldum.
    en son halim bir zavallıydı, şimdiki bene beni sorar oldum valla
    nezaretimdin...
    karanlıklara bir şiir oldun onca okundun
    en son halim bir yabancıydı
    ozan-ı bedbaht kalemini kırdı.

    sattı müdafa zorunlu, adalet karaman oyunu
    sonunu bildiğim bu yol önüme serdi bilinmez uçurumu.
    gözlerim krater çukuru
    yine de elimde tek düze kalem yazarım karamsar kompoziyonumu.
    getirin artık sonumu
    onuru zedeler alaya vurulan her doğru.
    her geçen dakika metabolizma çökerten olgu.
    şıkkı seçti ademoğlu.
    yanlışın gurur bıçaklar, orda duran o alçaklar yaşamın biberi tuzu.
    huşu içinde yatsın ölü bebeklerim.
    bir buğulu aynanın yörüngesinde, ortalıkta dolaşan bu buğulu yansımalara hipnozum.
    ve uluya anlaşılmaz bir tavırla "yorgunum" demek neden ?
    umutsuzum bugünden.
    al ve yerine koy hataları.
    ben her cevaba bir soruyla kafa da tuttum.
    bir tiyoyla bir tiyatro kurdum,
    kendim oynadım ve arenasında bir savaşçı buldum kördü.
    köprü ortadan bölündü sagopa gördü
    yokluğun ki; zoraki bir ölümdü.
    en derin yazarın olsun ellerim.
    aklımın odalarında yangın çıksın beklerim serin.
    ben kimim ki; bilmemekteyim.
    hayat kızgın boğa ben kırmızı pelerin.

    "ne derler bilirsiniz, insan hep kendi için iyi olanı yapmaz. bazen en kötüsünü de yapabilir. aklındaki o tuhaf sesi dinler, ve birden geç kaldığınızı anlarsınız çünkü o yanlış sestir.. aşk size bunu yaptırabilir."
  • ne zaman birileri canımı yaksa, açar geceden sabaha kadar tekrar tekrar dinlerim bu albümü. yıllardır bir ritüel oldu artık. ruhuma öyle iyi geliyor ki.

    hala tanımlayamadığım bir sihri var. biraz hırs, biraz kırgınlık, biraz intikam, biraz sadakat. hem kaybediş hem dik duruş. alıp götürüyor beni çok farklı diyarlara. hani derler ya “galiptir bu yolda mağlup”. işte o var. kaybettiğinizi düşündüğünüz anda aslında nelere sahip olduğunuzu hatırlatıyor.

    bir de başka bir şey sezdim ben bu albümde. parçalar öyle bir sırayla dizilmişki, ilk önce o ilk aşkın heyecanı, umudu, mutluluğuyla başlıyor. biraz da tutku. dinledikçe bir sonun yaklaştığını hissediyorsunuz. ağır bir sitem çöküyor. sonlara doğru karamsarlık, kırgınlık hissediliyor şarkılarda. derken kendinle yüzleşme ve her şeye rağmen dimdik ayaktayım hissi.

    sanki başlayıp biten bir aşkın kronolojisi gibi.

    yaşa, var ol sagopa !!!
  • bir rap albümü nasıl mükemmel olur adlı çalışma.
  • albümle aynı adı tasıyan, harika bir sagopa kajmer sarkısı. düzenlemesiyle beni kendisine asık etmiştir. sözler surdan:

    çocukluk naftalinle gizli hatıralar sarı benizli kim kerizdi belki aklım bir denizdi ben boğuldum kim sorumlu gözlerimde hava bulutlu yarına sansürü tanrı koydu dinler hepsine maskottu son yabancı bir maskottu gecmis her zaman siyah beyaz hayatim enstrümantal kalemlerim duvar süsü bulantılarda midem çok sebep ürettim fabrikalarım iflas etti kim samimi kim hakiki bana cevap verin? özür bir borç gibiydi en zor ödenen hali kalbi hacze verdim oysa borclu sendin bir bahaneden ibaret terk ediş , bilinen en son halim bir zavallı yaşıyorum bunu da bil, gidiyorum adımı sil acıyorum yaramı deş, varlığın yoğunla eş ve keşme keş bu yolda ölüme terk bin leş ve rüzgarımla yüzleş.. şafak 105le meşke daldı çilekeş uyku geç gelir nöbette uyuma yok!.. korku içime sorgu tıktı.. satır başında kalbim hep kırıktı gözlerimin içine bakamadınız içiniz hep fesattı içim dışıma çıktı içimi kemiren her fare için bir kapan yarattım şüpheli paranoyaktım canımı yolda buldum tuttum kolundan evine soktum yarimi gömdüm yarimi güneşe döndüm kendimeydi küfrüm ve dikkat et dilimde hep tükürdüğüm, sömürdüğüm buruktu haykırışlar kördüğüm.. mazeretimdin her suçumda hazretlerimdin yalvarır oldun en son halim bir zavallıydı, şimdiki bene beni sorar oldum allah’a, nezaretimdin karanlıklara bir şiir oldun onca okundun, en son halin bir yabancıydı ozan-ı bedbaht kalemini kırdı. sahtı müdafa zorunlu adalet karaman oyunu sonunu bildiğim bu yol ölüme serdi bilinmez uçurum gözlerim krater çukuru yinede elimde tek düze kalem yazarım karamsar kompozisyonu getirin artık sonumu onuru zedeler havaya vurulan her doğru her gecen dakika metabolizma çökerten olgu şıkkı seçti adem oğlu yanlışın vurur bıçaklar orda duran o alçaklar ya$amin biberi tuz, şuur içinde yatsın olu bebeklerim ve buğulu aynanın yörüngesinde ortalıkta dola$an bu buğulu yansımalara hipnozum ve uluya anlaşılmaz bir tavırla yorgunum demekte ben umutsuzum bugünden al yerine koy hatalarımı ben her cevaba bir soruyla kafada tuttum bir tiyoyla bir tiyatro kurdum kendim oynadım ve arenasında bir savaşçı buldum kör bir köprü ortadan bulundu sagopa gördü, yokluğun ki zoraki bir ölümde en derin yazarın olsun ellerin aklımın odalarında yangın çıksın beklerim seni ben kimim ki bilmemekteyim hayat kızgın boğa ben kırmızı pelerin..

    ne derler bilirsiniz insan hep kendi için iyi olanı yapmaz. bazen en kötüsünü de yapar... aklındaki o tuhaf sesi dinler ve birden gec kaldıgınızı anlarsınız cunku o yanlış sizdir. aşk size bunu yaptırabilir...
  • en az 20 kere dinlenilse de bıktırmayan, dinledikçe güzelleşen sagopa kajmer albümü. *
  • daha ilk dakikasında [kim samimi kim hakiki bana cevap verin] doruga cıkan kajmeran isyanı. gidiyorum adımı sil, acıyorum yaramı des derken yalan siliniyor sozlerden. aruzlarında binbir sansur, satır aralarında yasaklı kufurler: yine insanustunu oynamıs bu adam. pesimist gozyaslarım akarken romantızma aklımda, kalbımde, ta iceride bır yerlere dokunuyor; dokundugu yerı yakıp geciyor...
  • sagopa kajmer'in açık ara en iyi albümü. bir daha o kaliteye yaklaşamadı maalesef sago. romantizma ile pik yapan kariyeri sonra yavaş yavaş alçaldı ve kötü insanları tanıma senesi'nden sonra çıkan albümle tepetaklak oldu. şuan yerle yeksan zaten.

    ceza'cı sago'cu ayıranlardan değilim, ikisini de zevkle dinlerim ama ceza'nın farkı bu. adam her seferinde çıtayı daha da yükseltiyor.