şükela:  tümü | bugün
  • ingiltere 'nin ptt si, kraliyet posta hizmetleri gibi bişey.pulları ve damgaları oldukça tarihi ,zengin görünümlü.
  • kesinlikle güvenmediğim göndermesi gereken şeyleri ya geç gönderen ya da hiç göndermeyen posta şirketi
  • henüz ilk alakamızda başıma iş açmış gudik yapılanma.

    imzalı olmayan ve letterbox'a sığmayan paketi teslim etmek için kapıyı çalmak yerine kart atıp kaçan çalışanlara sahiptir. bir de redelivery diye hizmetleri var ki evlere şenlik. mahallenizdeki veya sizin seçtiğiniz bir post office'e bırakabiliriz 50 pence ücret karşılığında derler. ne güzel bir hizmet değil mi?

    yoook orda bir dur. gidersiniz seçtiğiniz post office'e, ingilizce iletişim kurmayı doğru düzgün beceremeyen iki hintli kendi post office'lerinden hiçbir şeyin teslimatının yapılmadığını söyler. anlatmaya çalışırsınız böyle böyle ben internet redelivery hizmetiyle buraya istedim, işte bu da numarası filan diye, ama anlamazlar. royal mail'in bölge merkezine yollarlar, güya bütün paketlerin orda toplandığını söylerler.

    çare yok, tıpış tıpış gidilir, nihayet ingilizce konuşan biriyle muhattap olunur. o da der ki "burada 1b burdett road yazıyor, biz 301 burdett road'uz sizinki burda değil". sonra ordan buraya yolladıkları anlatılır, ama görevli burda öyle bir postanın olmadığını, zaten bölge olarak orasının docklands'a benim bow'a bağlı olduğumu ve böyle bir şeyin mümkün olamayacağını söyler. internetten bu bu bu ofislerden alabilirsiniz derken iyiydi ya? "nasıl yani, o zaman internetten redelivery request sistemi çalışmıyor mu?" diye sorarsanız cevap "bilmiyoruz, tek bildiğimiz postanın burda olmadığı, o arada yazan adrese gidin mutlaka ordadır" şeklinde gelir.

    oraya da gidip bakacağız inşallah, ama şimdilik gün yoğun, ancak 5'te gidebileceğiz. kartın üzerinde de 2'ye kadar açık olduğu söyleniyor o ofisin. bu doğruysa cidden ingiltere'de bankacılar hariç kimse çalışmıyor demek. bir de ona söveriz sonra. ordan hiç ayrılmamış olma ihtimali, hatta oradan hiç ayrılmadığına rağmen sanki istediğim post office'e gelmiş gibi, sırf istedim diye 50 pence almaya bile kalkabilirler, bunlardan her şey beklenir. hoş bu durum "paketiniz seçtiğiniz ofise yollanmış, burda değil" lafını duyup gidip iki hintli'ye tekrar dert anlatmaktan daha iyi. gardımı aldım, bekliyorum.

    ama azimliyim, elbet bir gün kavuşacağım paketime, kavuşmakla da yetinmeyip burunlarından da getireceğim. çok sinirliyim çok.

    edit: ofis cidden 2'ye kadar açıkmış! nedeni de "diğer hizmetlere daha çok zaman ayırmak gerektiği" imiş. hmmm.
  • kendisi pazartesi ingiltere'den kargoya verilen ürünü salı türkiye'ye ulaştırmıştır. fakat ptt saolsun, hala ürünüme ulaşamadım.
  • i$ yava$latma ve grev kararlari sonucu ingilteredeki posta sistemi haftalardir cokmu$ durumda. londra ici gonderilen 1. sinif postayi 10 gunde ula$tirarak kendi dalinda rekor kirdi. ayrica haftaya per$embe ve cuma ulke capinda grev yapacaklarmi$.

    bu aralar ingiltereye bir$eyler gondermeyi du$unenlerin ups, fedex gibi alternatifler kullanmalari gerekebilir.
  • 19 temmuz'dan bugüne haftanın çeşitli günlerinde yapılan iş yavaşlatma eylemleri ekim ayının ikinci yarısında doruğa ulaştı.

    ebay.co.uk, kullanıcılarına gönderi yaptılarsa sabırlı olmalarını, yapmadılarsa başka kurye şirketlerini düşünmelerini salık veriyor.
  • ingiltere son yılların en soğuk kışını yaşadığından, bu aralar biraz daha gecikmeli teslimat yapabilen ingiliz posta teşkilatı.
  • ne zaman kullansam hep harika hizmet aldigim kargo sirketi. special delivery de oldukca iyiler.
  • teey oralardan buralara 5-6 günde geliyor bunlar ile postalar. ama mesela odtü pttden atılım üniversitesine normal posta ile bir şey yollarsanız 1 haftada ulaşıyor. akıl almaz.